fbpx
superb head

Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG – Vezess.hu

|

Ez a 4×4-es kivitel 10 536 300 forintos alapárról indul Style felszereltséggel, ehhez józan extrákat választva 11,5 millióból kijön egy olyan Superb, ami tökéletes. Nincs ellenérv a ŠKODA Superb harmadik generációjával szemben. Ezt már akkor így gondoltam, amikor egy centit sem vezethettük a prágai világpremieren. Ahol 35 országból összetrombitált 800 vendég, és a cseh filharmonikusok előadása mutatta, a márka mára sokkal több a német nagybácsi által örökbefogadott unokaöcsnél.

ŠKODA Superb

Annál az unokaöcsnél, aki a mostohatesók levetett ruháiba öltözik. Most, a sokadik teszten vezetve sem változott a véleményem. Hiába a rengeteg közös alkatrész, az érezhetően a Passat alá belőtt kivitel és felszereltségi lista, a fontos pontokon olyan tehetséget villant a Superb, amire ellenállhatatlan vággyal kattan a célközönség.

Kik is ők? Akik szívesen újságolják mosolyogva, hogy vadonatúj autót vettek, gigantikus utastérrel és csomagtartóval, fejedelmi kényelemmel, tele okos ötletekkel, a prémiummárkák árszínvonala alatt. Vagy cégvezetők, esetleg államtitkárok.

Nincs az a magas döntéshozói pozíció, ahol nyafogásra adhatna okot az új Superb megjelenése. Amíg csak futó pillantást vetünk rá, egy Audiba oltott puffasztott, morcosított Octavia, de megéri elmerülni a részletekben. Így fedi fel magát a sok apróság, amit az egyszerű, de szembetűnő fő formai vonások mellett elrejtettek a tervezők. Veszett jó, ahogy átmentették az előd bárgyún lógó fényszóróit, csak kőkemény szögletességgel. Itt is lóg egy csipazacskó, de petyhüdt lebernyeg helyett kőkemény, szikár izom.

A cseh ólomkristályt idéző betét az első-hátsó fényszórókban igazi jutalom a nyitott szemmel bámészkodónak. Minden éles, szögletes ív a helyére került végre a 4,86 méter hosszú karosszérián. Az előző generáció púpos farának nyoma sincs, végre az ötajtós szedán is legalább annyira eltalált, mint a hangárnyi helyet kínáló kombi. A pengeéles vonalak határolta fényjáték elrejti a hatalmas testet, hiába nagyobb, mint a Passat, csak akkor tűnik fel a különbség, ha egymás mellett áll a két típus (a tengelytáv terén 5 cm, hosszban pedig szűk 10 cm a különbség).

Tovább a teszt többi részéhez a Vezess.hu-ra!

Ha másra is kíváncsi…

60 éves az OCTAVIA

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben
Újdonságok a ŠKODA-tól 2022-ben

Újdonságok a ŠKODA-tól 2022-ben

Lassan véget ér ez az év, így ideje számba venni, hogy a ŠKODA milyen újdonságokat tartogat nekünk 2022-ben?Korábbi cikkeinkAz autóipar, de a vásárlók számára sem volt egyszerű 2021. Amikor már azt hittük év elején, hogy a pandémia enyhít szorításából, akkor derült...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!