fbpx
superb head

Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG – Vezess.hu

|

Ez a 4×4-es kivitel 10 536 300 forintos alapárról indul Style felszereltséggel, ehhez józan extrákat választva 11,5 millióból kijön egy olyan Superb, ami tökéletes. Nincs ellenérv a ŠKODA Superb harmadik generációjával szemben. Ezt már akkor így gondoltam, amikor egy centit sem vezethettük a prágai világpremieren. Ahol 35 országból összetrombitált 800 vendég, és a cseh filharmonikusok előadása mutatta, a márka mára sokkal több a német nagybácsi által örökbefogadott unokaöcsnél.

ŠKODA Superb

Annál az unokaöcsnél, aki a mostohatesók levetett ruháiba öltözik. Most, a sokadik teszten vezetve sem változott a véleményem. Hiába a rengeteg közös alkatrész, az érezhetően a Passat alá belőtt kivitel és felszereltségi lista, a fontos pontokon olyan tehetséget villant a Superb, amire ellenállhatatlan vággyal kattan a célközönség.

Kik is ők? Akik szívesen újságolják mosolyogva, hogy vadonatúj autót vettek, gigantikus utastérrel és csomagtartóval, fejedelmi kényelemmel, tele okos ötletekkel, a prémiummárkák árszínvonala alatt. Vagy cégvezetők, esetleg államtitkárok.

Nincs az a magas döntéshozói pozíció, ahol nyafogásra adhatna okot az új Superb megjelenése. Amíg csak futó pillantást vetünk rá, egy Audiba oltott puffasztott, morcosított Octavia, de megéri elmerülni a részletekben. Így fedi fel magát a sok apróság, amit az egyszerű, de szembetűnő fő formai vonások mellett elrejtettek a tervezők. Veszett jó, ahogy átmentették az előd bárgyún lógó fényszóróit, csak kőkemény szögletességgel. Itt is lóg egy csipazacskó, de petyhüdt lebernyeg helyett kőkemény, szikár izom.

A cseh ólomkristályt idéző betét az első-hátsó fényszórókban igazi jutalom a nyitott szemmel bámészkodónak. Minden éles, szögletes ív a helyére került végre a 4,86 méter hosszú karosszérián. Az előző generáció púpos farának nyoma sincs, végre az ötajtós szedán is legalább annyira eltalált, mint a hangárnyi helyet kínáló kombi. A pengeéles vonalak határolta fényjáték elrejti a hatalmas testet, hiába nagyobb, mint a Passat, csak akkor tűnik fel a különbség, ha egymás mellett áll a két típus (a tengelytáv terén 5 cm, hosszban pedig szűk 10 cm a különbség).

Tovább a teszt többi részéhez a Vezess.hu-ra!

Ha másra is kíváncsi…

Lehengerlő siker az “Év cégautója 2021” díjátadóján

Lehengerlő siker az “Év cégautója 2021” díjátadóján

A ŠKODA AUTO nem kevesebb, mint hét első helyet szerzett az "Év cégautója 2021" díjátadón, és ezzel az eddigi legnagyobb sikert aratta a német "Firmenauto" szaklap által szervezett, elismert szakértői szavazáson. Korábbi cikkeinkA ŠKODA OCTAVIA (kompakt osztály), a...

bővebben
60 éves az OCTAVIA

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben
Kémfotókon az új FABIA

Kémfotókon az új FABIA

Idén két teljesen új ŠKODA modell mutatkozik be. Az egyik az ENYAQ iV kupé változata, a másik a képeken is látható új FABIA.Míg az előbbi az már ismert ENYAQ iV műszaki alapjait használja majd, csupán karosszéria vonala lesz újdonság, addig az új FABIA az alapoktól...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!