ŠKODA Karoq RS és Monte Carlo?
Még csak alig mutatták be, de máris hatalmas az érdeklődés a legújabb ŠKODA SUV iránt. A neves virtuál dizájner X-Tomi ilyennek képzeli a ŠKODA Karoq RS és Monte Carlo változatot. Míg az egyik szinte biztosan várható, a másik sorsa még erősen kérdéses, pedig igény volna rá. Kitalálod melyiknek az?
Egy modell bemutatója remek alkalom a sajtónak, hogy olyan információkat is megszerezhessenek a gyár képviselőitől, amik nem csak az éppen színpadon lévő modellről szólnak, hanem annak esetleg jövőben bemutatandó változatairól. És melyik az a kérdés, amelyik elsőként hagyja el egy ŠKODA rajongó száját, amikor meghallja, hogy a gyár új modellt mutat be?
Igen, a mondat valahogy így hangzik: „És lesz belőle RS is?”
„A legerősebb változata a Karoqnak jelenleg a két literes TDI 190 lóerővel.”
Gyengének és lassúnak éppen ez sem nevezhető, hiszen a 400 Nm-es nyomatékú motorral a 7 fokozatú DSG váltón keresztül 7,8 másodperc alatt futja meg a százat a Karoq, és 211 km/h a végsebessége. Persze, csak mihez képest? Hiszen a műszakilag rokon SEAT Ateca a Cupra változatban 300 lóerős lesz. Így adja magát a kérdés, hogy vajon megkapja-e ezt a 2.0 literes TFSI erőforrást a ŠKODA Karoq is – amivel kb. 6 másodperc alatt lenne a nulla-százas gyorsulása – hogy kikerülhessen a grillrácsra a vRS embléma? Az újságírók nem kerteltek, és nekiszegezték a kérdést Bernhard Meiernek, a ŠKODA vezérének.
Persze, egy ilyen kérdésre nem kaptak, nem is kaphattak teljesen egyértelmű választ.
„A vásárlóinktól nagyon világos és egyértelmű a visszajelzés, hogy komoly igény lenne egy ŠKODA SUV modellre, vRS logóval.”
Nem hivatalosan még hozzátette, hogy éppen ezért komolyan vizsgálják a lehetőségeket, de még egyáltalán nincs jóváhagyva a Karoq RS modellváltozata az igazgatótanács részéről. Ezek mellett még azt is megjegyezte, hogy ezzel a szemben a plug-in hybrid változatra számítani lehet. Ez azért is tűnik valószínűnek, mert hamarosan a Superb és kicsit később a Kodiaq is érkezik ilyen meghajtással, tehát a technológia adott lesz.
Amit viszont szinte biztosra vehetünk, hogy a Karoq Monte Carlo kivitelben is bemutatkozik majd, hiszen elődjéből a Yetiből is igen sikeres volt ez a változat.
Elkezdődött a megújult Octavia gyártása
A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...
GO, FABIA GO!
Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell. Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...