fbpx
Skoda Kodiaq

Medve anyám – Totalcar Kodiaq teszt

|

A Kodiaq akkora, mint egy pár generációval ezelőtti Range Rover, de Skoda embléma van az orrán. Ráadásul benzinmotor hajtja, ami ebben a kategóriában minden, csak nem szokványos.

Skoda Kodiaq

Azt mondhatnánk, új szelek fújnak az autóiparban, de ezek már nem is szelek, inkább tájfunok. Itt már nem arról szól a nóta, milyen szépek a divatos ál-diffúzorok a kocsik hátán, vagy hogy mennyire vagányak a ledes nappali fények, ó nem. Itt most szerény régi nevek válnak a szemünk előtt giga-brandekké, kötelező és bevált motorreceptek pukkannak ki szappanbuborékokként.

Ehun a Kodiaq, ami a Skodának a katalógusban a Yeti fölé belibbenő – vagy inkább -cammogó – nagy szabadidőautóját,

hobbiterepjáróját, SUV-ját, ahogy tetszik, jelenti. Tényleg nagy dög, 4,7 méter hosszú, hogy valaki kihasználhassa a fent elhelyezett tetősíneket, hórihorgasnak kell lennie, mert a magassága 1,65 méter. Ha hozzáveszem, hogy a Kodiaq a bizonyítottan tömegtakarékos MQB-platformra épül, ennek ellenére bő 1,8 tonnát nyom, nem túlzás behemótnak nevezni. Máris milyen találó az a név, igaz?

Ez azonban nemcsak új modell. Ez egy üzenet. Üzenet, amelyet finom, mártott papírból készült borítékból vesz ki a címzett, s a beltartalmát vastag, elegáns kartonpapírra nyomtatták, aranybetűkkel: „Tudtad, ugye, hogy itt is megjelenünk? És azt is tudod remélem, hogy neked mostantól rossz lesz. Aláírás: Skoda Emil, s.k.” Merthogy a címzett itt a többi gyártó, azok, akik jól tudják, hogy a Skoda név a nyomorult kis Favoritból indulva a VW pénzén oly nagyra hízott már, hogy simán megengedhet magának egy bazi nagy hobbiterepjárót, amelynek sikeressége csak akkor lesz kétséges, ha valamit rútul elcsesznek rajta. A Skoda viszont ilyet ritkán szokott, ahogy már ismerjük. Rettegnetek van miért.

Skoda Kodiaq teszt
Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...

bővebben

GO, FABIA GO!

Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell.  Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...

bővebben

Alexa, feltöltött már a CITIGO?

Ha ŠKODA CITIGOe iV, vagy mondjuk egy konnektoros hibrid SUPERB áll a garázsban, akkor ezentúl az Amazon Alexa használatával távolról elindíthatod vagy leállíthatod a töltésüket, de azt is ellenőrizheted, hogy mekkora a hatótáv éppen, szabályozhatod a légkondit és a...

bővebben

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!