Búcsúzik a dízelmotor a Fabiától
A ŠKODA a Volkswagen-csoport márkái közül először jelentette be, hogy hamarosan nem kínál többé dízel erőforrást kisautóiba. „A jövő évtől már nem szerelünk dízelmotort a Fabiába” – mondta Bernhard Maier, a ŠKODA vezérigazgatója a Handelsblattnak Frankfurtban, a nemrég véget ért autószalonon.
A hátraarc a teljes modellsorozatra vonatkozik, és minden piacra igaz lesz, nem lesz kivétel. A jelenleg futó Fabia generáció 2014-ben mutatkozott be, és 2019 előtt nem is várható utódja. A dízel búcsú a jövőre menetrendszerűen érkező kisebb frissítéssel fog egybeesni. A Fabia jelenleg két 1,4 literes TDI-vel kapható, melyek 90 és 105 LE teljesítményt nyújtanak.
De miért lett feketebárány a dízel?
Bernhard Maier az egyre szigorodó károsanyagkibocsátási normákkal magyarázta a döntést. Az alacsony kibocsátás érdekében egyre nagyobb összegeket kell költeni a fejlesztésre. Ez az összeg szakértői számítások szerint, az elkövetkező években mintegy 1000 euróra is rúghat autónként. Ezt az összeget a gyártók csak az autók árának emelésével tudják finanszírozni, azonban egy ekkora többletet a Fabia vásárlói már nem lennének hajlandóak kifizetni. És ha mindehhez hozzávesszük, hogy csak idén eddig 5%-ot esett e dízelek piaci részesedése, könnyen belátható, hogy ez a racionális döntés. Persze ez a probléma nem csak a Škodát érinti, így várhatóan (előbb vagy utóbb), a többi márka is meglépi majd ezt. A döntés hatására valószínúleg nem fogják vásárlók megrohamozni a kereskedéseket, hiszen a kisautóknál a dízel részesedése sosem volt túl magas, és néhány éven belül az elektromos meghajtású modellek tökéletesen tudják majd helyettesíteni őket.
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
GO, FABIA GO!
Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell. Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...
Alexa, feltöltött már a CITIGO?
Ha ŠKODA CITIGOe iV, vagy mondjuk egy konnektoros hibrid SUPERB áll a garázsban, akkor ezentúl az Amazon Alexa használatával távolról elindíthatod vagy leállíthatod a töltésüket, de azt is ellenőrizheted, hogy mekkora a hatótáv éppen, szabályozhatod a légkondit és a...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2018-08-21 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.