fbpx
ŠKODA nem menni Amerika (egyelőre)

ŠKODA nem menni Amerika (egyelőre)

Nem is olyan rég, még a ŠKODA vezetői is beszéltek arról, hogy tervezik a visszatérést az amerikai piacra. Most azonban úgy tűnik: ŠKODA nem menni Amerika (egyelőre).

Talán furcsának hat, hogy azt írtuk: visszatérés. Nos, a ŠKODA a hatvanas években, az akkor valóban korszerűnek számító Spartak és Felicia modelleket bizony forgalmazta Amerikában. Szinten minden nagyobb államban voltak kereskedések. Persze egy európai, pláne szocialista márkának akkoriban nem teremhetett hosszabb távon babér, de Kandában még a 120-as sorozatból is találhatunk egy-egy példányt.

 

Az idő gyorsan múlik, és piaci helyzet is pillanatok alatt változik. És ma már teljesen más a helyzet, mint akár néhány éve volt. A visszatérés egy ilyen hatalmas piacra minden márkának (bár veszélyeket is jelent), óriási lehetőség. És a ŠKODA számára, amely ma már Ázsiától Afrikán át Ausztráliáig ad el autókat, logikus lépésnek tűnne megvetnie ismét a lábát az amerikai kontinensen. A márka menedzsmentje újságírói kérdésekre hosszú ideig lebegtették: foglalkoznak a kérdéssel. Sőt, legutóbb már elég konkrét elképzelések is elhangzottak, hiszen a Kodiaq –  méretét és tudását tekintve – tökéletesen illene mondjuk New York utcaképébe. Akkor azonban még Amerikában sem csak az elektromos autókban látták a jövőt.

„Több időre van szükségünk, hogy pontos terveket dolgozzunk ki az amerikai piacra…”

– mondta Bernhard Maier, a ŠKODA Auto elnöke, aki nyomatékosította: a márkának nem sürgető, hogy belépjen az észak-amerikai piacra, inkább a gondos előkészítésben látják a siker kulcsát.

ŠKODA nem menni Amerika (egyelőre)
ODA nem menni Amerika (egyelőre)
32377854046 3c9a829204 b
img3318 63211

Amerika nem priorítás

„Elköteleztük magunkat egy másik irányba, mely most elsőbbséget élvez. Egy „olcsóautó” platform kialakításának lehetőségét vizsgáljuk, elsősorban az indiai piacon. Ennek a projektnek része, hogy azt is fel kell térképeznünk: mennyire lenne ez az elképzelés hosszabb távon is fenntartható. Ez egy óriási feladat számunkra, ezért lépésről lépésre kell haladnunk, és nem akarunk több ilyen nagy tervet egyszerre futtatni” – mondta Maier, bár hozzátette: nem mondtak le a visszatérésről az Egyesült Államokba, de ez most nem élvez prioritást.

Bernhard Maier
Az eredeti tervek szerint a Škodának egy kifejezetten az indiai piacra tervezett és gyártott modellen kellene dolgoznia a Tata-val (amely a Jauguar és Land Rover tulajdonosa is egyben). És bár a szándéknyilatkozatot aláírták, később mindkét fél úgy értékelte a helyzetet, hogy az nem hozná meg számukra a várt előnyöket. Ennek ellenére egyik fél sem zárta ki, hogy később újra megvizsgálják a lehetőségeket, de a ŠKODA vezetője elismerte, hogy egy másik indai gyártóval is tárgyalnak a kérdésről. Ez a gyártó kizárásos alapon a Mahindra lehet.

GO, FABIA GO!

Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell.  Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!