Az új ŠKODA FABIA megmutatta magát
A FABIA a ŠKODA újkori történetének egyik ikonikus, és nagyon sikeres modellje. Az OCTAVIA után a második legkelendőbb ŠKODA, csak tavaly 206 000 darab talált gazdára világszerte. Így nem csoda, ha kiemelt figyelem övezi az új FABIA érkezését. Élőben majd csak a Genfi Autószalonon lehet először megnézni, de arra, hogy milyen újdonságokkal érkezik, már most rávilágítunk.
Nemcsak jobban vigyáz, de jobban kényezteti is utasait az új FABIA.
Ahogy az lenni szokott, egy ilyen frissítés több olyan újdonságot is jelent, amelyek elsőre talán nem annyira látványosak, de a mindennapi használat során nagyon is sokat jelentenek. Ilyen például, hogy már minden infotainment rendszer 6,5 colos érintőkijelzővel érkezik, és mindhárom variáns szolgáltatásai között ott lesz a Bluetooth, az USB csatlakozó és az SD kártya foglalat. A Swing Plus és az Amundsen változatokban pedig elérhetővé válik a SmartLink+, amely segít abban, hogy Androidos vagy éppen „almás” telefonunkat használhassuk a rendszeren keresztül. Ezek mellett továbbra is elérhető lesz a ŠKODA Connect is.
Bye-Bye dízel
Az új FABIA elköszön a dízelmotoroktól, és csak benzinesekkel lesz elérhető. Az alapmotor az 1.0 literes szívó benzines lesz, kétféle (60 és 75 LE-s) teljesítménnyel. Ezek mellett a turbós egyliteresek lesznek majd csatasorban, 95 és 110 lovas változatban. Ez utóbbi 7 fokozatú DSG váltóval is választható.
De miért kell állandóan változtatni?
Mióta dolgoznak a ŠKODA FABIA megújításán?
Minden új projekt, így a modellfrissítések is szigorú időrendet követnek. (Erről itt írtunk részletesebben.) A formaterv kialakítása végigkíséri a fejlesztési folyamatot. Ez egy teljesen új modellnél több évet jelent, és a gyártási szakaszig tart. Az új FABIA esetén az első vázlatok elkészítésétől a végleges formáig körülbelül 10 hónap telt el.
A harmadik generáció formaterve is az Ön munkája. Hogyan éli meg, hogy ezt a formatervet most meg kellett változtatnia? A lehetőséget látta benne, hogy valamit még jobbá tehet, vagy csak egy szükségszerű „felújításként” élte meg?
Mi tervezők ritkán mondjuk azt valamire, hogy tökéletes. Mindig maradnak részletek, amiket megváltoztatnánk. Nyilvánvaló, hogy egy teljesen új modell tervezése során sokkal szabadabban szárnyalhat a tervező fantáziája, de ilyenkor is ritkán sikerül elsőre olyan formát rajzolni, amin később a fejlesztés során nem változtat sokat az ember. A részletek folyamatos finomhangolása nagyon fontos, és hónapokig tart. Az is igaz, hogy egy modell frissítése még ennél is nagyobb kihívást jelent. Hiszen egy gyártásban lévő autónál rengeteg kötöttséget kell figyelembe venni. A forma legnagyobb része nem változhat, ami mégis, annak összhangban kell lennie a meglévő alkatrészekkel, a gyártási folyamatokkal, és mégis első pillantásra is egy új modell benyomását kell keltenie. Egy olyan sikeres modell átalakítás, mint a harmadik generációs FABIA különösen nagy felelősséggel jár, de mindez erős motivációt is jelent.
Milyen elgondolások jelennek meg az új FABIA formáiban?
Mi a ŠKODA Design-ban igyekszünk úgy tervezni az autókat, hogy azok találkozzanak a vásárlóink ízlésével. Úgy hiszem, hogy a frissítés új lendületet ad a formának. Mint amikor egy mély lélegzetet veszünk. Az új FABIA formája elnyeri majd a tetszését nemcsak a sportos gondolkodású, de az eleganciára vágyó ügyfeleinknek is. Mellettük a fiatal családok számára is vonzó modell lett ismét a FABIA, hiszen tágasságával, a „Simply Clever” és a vezetést támogató megoldasáival az ő igényeiknek is megfelel.
A frissítésén ugyanaz a tervezőrészleg dolgozott, mint a harmadik generációs Fabián. Kik voltak benne az eredeti csapatból?
A részlegünk folyamatosan bővül. Több, mint 100 kollégám van a világ 25 különböző országából. Ezek a kollégák a részlegen belül folyamatosan cserélődnek, projektről projektre. Folyton új ötleteket, megoldásokat keresünk a vezetőtervező irányításával. Mindezt úgy, hogy a márkára jellemző egyedi formanyelv tovább fejlődjön. Az új FABIA tervezésében nagyrészt olyan kollégák vettek részt, akik nem dolgoztak az eredeti formán. Ennek ellenére a munka során a végső tervekről mindig közösen döntünk, mindenki elmondhatja a véleményét és figyelembe is vesszük azt. Minden terv egy csapatmunka eredménye.
Melyek Ön szerint az új FABIA formájának legfontosabb elemei?
Sikerült kiemelnünk az autó sportos karakterét, miközben megmaradt a forma könnyedsége. És mindez teljes összhangban maradt a „kristály -dizájn” jegyeivel. A fényszórók, a karakteresebb hűtőrács és az első lökhárítók teljesen megváltoztatták a karosszéria jellegét. A hátsó lámpatestek a márkára jellemző „C” betűvel még jobban kiemelik mindezt. A hátsó lökhárítók is frissebb megjelenést kaptak, ahogy a könnyűfém kerekek is.
Végül, milyen fogadtatást kívánna az új FABIA számára?
Kívánom, hogy minden kisfiú kapja fel a fejét, ahogy elmegy mellette az utcán, hogy a kislányok mutogassanak rá, miközben azt mondják édesanyjuknak: „…nézd egy új FABIA!” Hogy aki vezeti, élvezze az út minden percét, hogy utasai is osztozzanak ebben az érzésben, és csaljon mosolyt mindannyiuk arcára.
Március 15-én megvillantják az Elroq-ot
Március 15-én tartja a Škoda Auto éves sajtókonferenciáját, amelyen az elmúlt évről és az idei tervekről, így az Elroq-ról is beszámolnak.A Škoda Auto minden év tavaszán tart a sajtó képviselőinek egy nagy beszámolót arról, hogy miként sikerült az elmúlt időszak...
60 másodpercben a megújult KAROQ-ról
Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-01-01 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.