fbpx
ŠKODA Genf
ŠKODA Genf

“…mit adtak nekünk a mladá boleslaviak Genfben?”

A ŠKODA az idei genfi szalonra számos érdekességet hozott. A legnagyobb újdonság persze a VISION X tanulmány volt, de az szinte csak a jéghegy csúcsa. Hiszen nem csak „vasakat” mutatott be a ŠKODA, de olyan szolgáltatásokat is, amelyek a jövőben még inkább életünk részévé teszik majd autónkat.

Már a ŠKODA VISION X bemutatóján tartott beszédben – amelyet Bernhard Maier mondott – sok újdonságot hallhatott az érdeklődve figyelő. És itt nem elsősorban azokra a dolgokra gondolunk, hogy 2020-ig 19 új modell, illetve modellvariáns kerül bemutatásra. Arra sem, hogy jövőre nem csak a plug-in hibrid SUPERB, de egy elektromos CITIGO is érkezik, sőt! 2025-ig 10 elektromos modell lesz a márka kínálatában.
Benhard Maier
Hanem sokkal inkább arra a részre, amikor arról beszélt a ŠKODA vezetője, hogy a jövőben sokkal erősebb hangsúlyt fektetnek a szolgáltatásokra, azon belül is a digitális megoldásokra. 40 olyan új ötlet áll megvalósítás alatt, melyek mindegyike a digitalizációhoz köthető. És ezek az ötletek azt jelentik, hogy a hagyományos üzleti modell, amit ma autógyártásnak nevezünk rövidesen gyökeresen megváltozik. De ne rohanjunk ennyire előre, foglalkozzunk most először azzal, ami már kézzel fogható.

ŠKODA VISION X – „…what you see is what you get.”

A fenti mondatrészlet Bernhard Maiertől származik, és lefordítva nagyjából annyit tesz: azt kapod amit látsz. Ha tehát azon gondolkodik valaki, hogy a VISION X jövő év elején érkező szériaváltozata milyen lesz, elég megnézni a tanulmányautót. A üvegkristály elemeket elég fémre illetve műanyagra cserélni, és gyakorlatilag meg is kaptuk a ŠKODA új városi crossoverét. Persze a belső kialakítás, és a műszaki tartalom már teljesen más kérdés. Hiszen a VISION X egyedülálló hajtásrendszerét (melyről itt írtunk bővebben) szinte biztos, hogy nem kapja meg majd az új modell, és ahogy a ŠKODA vezetője mondta, a belső kialakításban is kicsit előre gondolkodtak. Ettől függetlenül egy cseppet sem lesz unalmas a jövőre érkező új crossover.

ŠKODA FABIA

A FABIA a márka egyik ikonikus és fontos modellje, így nem csoda, ha kiemelt figyelem kíséri változásait. A modell életciklusának felénél elvárt frissítés elsősorban a biztonságra helyezte a hangsúlyt. Így olyan asszisztens rendszerek váltak elérhetővé, mint a holttérfigyelő rendszer, az automatikus fényszórószabályozás (magától kapcsolja az országúti és városi fényt), vagy a kiállási asszisztens. Ez utóbbi meg nem állítja a Fabiát magától, de jelzi a veszélyt. A FABIA további újdonságairól itt írtunk részletesebben.

ŠKODA KODIAQ Laurin&Klement

A legnagyobb ŠKODA most egy új felszereltségi szinttel bővült. A kínálatból eddig hiányzó, a márka hagyományosan csúcsfelszereltségét jelző Lurin&Klement kivitel szinte minden fontos extrát tartalmaz. Az utastérben nem csak az üléseket borították bőrrel, de a műszerfalat is. Az ülések egyébként elektromosan állíthatók és a már megszokott elektromos fűtés mellett szellőztethetők is.  Az Area View rendszer, a holttérfigyelő, a 9,2”-os központi kijelző a ŠKODA Connect rendszerrel mind széris, de ehhez a felszereltséghez érhető el először alapértelmezetten a KODIAQ-ban a digitális műszeregység is.

Azok az utolsó méterek

Aki gyakran használja városban a Škodáját szinte mindennap belefuthat olyan helyzetbe, amikor a céljától viszonylag távol tud csak leparkolni. Ilyenkor nem csak a távolság miatt lehet bosszús, de könnyen el is késhet, hiszen ritkán kalkuláljuk bele időnkbe ezeket a sétákat. A VISION X erre a problémára elektromos longboardokat kínál, sőt a felszereltség részét képezik a bukósisakok és a gerincprotektorok is. Ez egy tanulmányautóban jól mutat, de a mindennapi elterjedését erősen korlátozza, hogy elég sok helyet foglal. Ezért a ŠKODA egy kevésbé helyrabló, ugyanakkor hasonlóan gyors megoldást talált ki a problémára. A roller, amely napjainkban reneszánszát éli a városokban (is), tökéletesen megfelel erre a célra – különösen, hogy a ŠKODA mérnökei úgy alakították azt át, hogy használaton kívül kényelmesen megbújhasson a csomagtérben. Ez is egy olyan Simply Clever megoldás, amely hamarosan (az év második felében) elérhető lesz az OCTAVIA és a SUPERB modellekhez.

SKODA roller
SKODA roller
SKODA roller
60 másodpercben a megújult KODIAQ-ról

60 másodpercben a megújult KODIAQ-ról

Még több kényelem és komfort, nyakon öntve egy extra adag modern technológiával. Ez a megújult KODIAQ, a cseh autógyártó kínálatának legnagyobb SUV-ja. Az újdonság ugyanakkor megőrzi a modell hagyományos erősségeit, azaz a nagyvonalúan tágas belső teret, a kivitelek...

bővebben

New Auto: ilyen lesz a következő 10 év

A Volkswagen konszern a múlt héten mutatta be a következő tíz évre vonatkozó terveit, amelyek átvezetik a márkákat, köztük természetesen a ŠKODA-t is, a hagyományos modellek korából az elektromos modellek és az önvezetés korszakába. A New Auto a néhány hónappal...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!