fbpx
ŠKODA Genf
ŠKODA Genf

“…mit adtak nekünk a mladá boleslaviak Genfben?”

A ŠKODA az idei genfi szalonra számos érdekességet hozott. A legnagyobb újdonság persze a VISION X tanulmány volt, de az szinte csak a jéghegy csúcsa. Hiszen nem csak „vasakat” mutatott be a ŠKODA, de olyan szolgáltatásokat is, amelyek a jövőben még inkább életünk részévé teszik majd autónkat.

Már a ŠKODA VISION X bemutatóján tartott beszédben – amelyet Bernhard Maier mondott – sok újdonságot hallhatott az érdeklődve figyelő. És itt nem elsősorban azokra a dolgokra gondolunk, hogy 2020-ig 19 új modell, illetve modellvariáns kerül bemutatásra. Arra sem, hogy jövőre nem csak a plug-in hibrid SUPERB, de egy elektromos CITIGO is érkezik, sőt! 2025-ig 10 elektromos modell lesz a márka kínálatában.
Benhard Maier
Hanem sokkal inkább arra a részre, amikor arról beszélt a ŠKODA vezetője, hogy a jövőben sokkal erősebb hangsúlyt fektetnek a szolgáltatásokra, azon belül is a digitális megoldásokra. 40 olyan új ötlet áll megvalósítás alatt, melyek mindegyike a digitalizációhoz köthető. És ezek az ötletek azt jelentik, hogy a hagyományos üzleti modell, amit ma autógyártásnak nevezünk rövidesen gyökeresen megváltozik. De ne rohanjunk ennyire előre, foglalkozzunk most először azzal, ami már kézzel fogható.

ŠKODA VISION X – „…what you see is what you get.”

A fenti mondatrészlet Bernhard Maiertől származik, és lefordítva nagyjából annyit tesz: azt kapod amit látsz. Ha tehát azon gondolkodik valaki, hogy a VISION X jövő év elején érkező szériaváltozata milyen lesz, elég megnézni a tanulmányautót. A üvegkristály elemeket elég fémre illetve műanyagra cserélni, és gyakorlatilag meg is kaptuk a ŠKODA új városi crossoverét. Persze a belső kialakítás, és a műszaki tartalom már teljesen más kérdés. Hiszen a VISION X egyedülálló hajtásrendszerét (melyről itt írtunk bővebben) szinte biztos, hogy nem kapja meg majd az új modell, és ahogy a ŠKODA vezetője mondta, a belső kialakításban is kicsit előre gondolkodtak. Ettől függetlenül egy cseppet sem lesz unalmas a jövőre érkező új crossover.

ŠKODA FABIA

A FABIA a márka egyik ikonikus és fontos modellje, így nem csoda, ha kiemelt figyelem kíséri változásait. A modell életciklusának felénél elvárt frissítés elsősorban a biztonságra helyezte a hangsúlyt. Így olyan asszisztens rendszerek váltak elérhetővé, mint a holttérfigyelő rendszer, az automatikus fényszórószabályozás (magától kapcsolja az országúti és városi fényt), vagy a kiállási asszisztens. Ez utóbbi meg nem állítja a Fabiát magától, de jelzi a veszélyt. A FABIA további újdonságairól itt írtunk részletesebben.

ŠKODA KODIAQ Laurin&Klement

A legnagyobb ŠKODA most egy új felszereltségi szinttel bővült. A kínálatból eddig hiányzó, a márka hagyományosan csúcsfelszereltségét jelző Lurin&Klement kivitel szinte minden fontos extrát tartalmaz. Az utastérben nem csak az üléseket borították bőrrel, de a műszerfalat is. Az ülések egyébként elektromosan állíthatók és a már megszokott elektromos fűtés mellett szellőztethetők is.  Az Area View rendszer, a holttérfigyelő, a 9,2”-os központi kijelző a ŠKODA Connect rendszerrel mind széris, de ehhez a felszereltséghez érhető el először alapértelmezetten a KODIAQ-ban a digitális műszeregység is.

Azok az utolsó méterek

Aki gyakran használja városban a Škodáját szinte mindennap belefuthat olyan helyzetbe, amikor a céljától viszonylag távol tud csak leparkolni. Ilyenkor nem csak a távolság miatt lehet bosszús, de könnyen el is késhet, hiszen ritkán kalkuláljuk bele időnkbe ezeket a sétákat. A VISION X erre a problémára elektromos longboardokat kínál, sőt a felszereltség részét képezik a bukósisakok és a gerincprotektorok is. Ez egy tanulmányautóban jól mutat, de a mindennapi elterjedését erősen korlátozza, hogy elég sok helyet foglal. Ezért a ŠKODA egy kevésbé helyrabló, ugyanakkor hasonlóan gyors megoldást talált ki a problémára. A roller, amely napjainkban reneszánszát éli a városokban (is), tökéletesen megfelel erre a célra – különösen, hogy a ŠKODA mérnökei úgy alakították azt át, hogy használaton kívül kényelmesen megbújhasson a csomagtérben. Ez is egy olyan Simply Clever megoldás, amely hamarosan (az év második felében) elérhető lesz az OCTAVIA és a SUPERB modellekhez.

SKODA roller
SKODA roller
SKODA roller

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!