
Kicsinyített más? ŠKODA KODIAQ vs. KAROQ
Mióta nem oly rég bemutatták, sokan tették fel a kérdést, hogy mennyiben különbözik az új ŠKODA KAROQ a KODIAQ-tól. A cseh Auto Idnes autós lapnak sikerült egy friss példányt az általuk használt Kodiaq mellé állítani. Nézzük tehát hogyan végződik a meccs: ŠKODA KODIAQ vs. KAROQ
A lap által megszerzett példány annyira új volt, hogy a kedvükért trélerrel hozták Mlada Boleslavba egyenesen a Kvasiny-i gyárból. Így míg az órájában csupán 17 kilométer volt, addig a rendszámtartójában csak egy típustábla. Ezért bár menet közben nem is tudták tesztelni – itthon tuti akasztottunk volna rá egy “P” rendszámot 🙂 – azért a statikus összehasonlításból is sok dolog kiderült. Főleg, amikor egymás mellé állították a két modellt. A bemutató előtt sokan a KODIAQ kicsinyített másaként beszéltek a KAROQ-ról, közvetlenül egymás mellett látva a két modellt, gyorsan kijelenthetjük: ez nincs így.
Persze sok bennük a közös vonás, hiszen a ŠKODA “DNS”, a gének melyek összekötik a mai ŠKODA modelleket mindkettőben nagyon erősen ott vannak. A határozott élek, a “kristály” dizájn a lámpákban mindkét SUV-nak nagyon jól állnak. Külsőleg persze a legszembetűnőbb különbség a hosszúság. A KODIAQ nagy hátsó részének nyomát sem találjuk a KAROQ-on, persze az is igaz, hogy nincs is benne hátul plusz két ülés. A csomagoknak így is rengeteg hely jut, és mint később kiderül a hátsó helykínálatban a rövidebb KAROQ sem szégyenkezhet. Ami a képeken eddig nem látszott, de a valóságban szembetűnő: kívülről a KAROQ tényleg egy számmal kisebbnek érződik.
Persze ezen nem kell csodálkozni, hiszen az általános vélekedés ellenére a KAROQ nem testvérmodellje a KODIAQ-nak. Az mindenesetre megnyugtató, hogy bár kisebb és olcsóbb is lesz a KAROQ, mint a KODIAQ, a belsejében ebből nem sokat fogunk érezni. Sem anyagminőségben, sem helykínálatban. Az utastérben hasonló műszerfal fogad: a gombok, a kapcsolók, a váltókar, a klíma panelja mind nagyon hasonló, vagy egyenesen a nagy medvéből érkezik. A 9,2 colos központi kijelző is ugyanazt tudja, mint a KODIAQ-ban. Kézifékkart is hiába keresnénk, elektromos változatot kapott a KAROQ is.
KODIAQ vs. KAROQ – a tények:
KAROQ
Hosszúság (mm)
Szélesség (mm)
Csomagartó (liter)
KODIAQ
Hosszúság (mm)
Szélesség (mm)
Csomagtartó (liter)

A legnagyobb különbség a két autó között a méret. A KAROQ 31 centiméterrel rövidebb, mint a KODIAQ, és a tengelytáv is kisebb 15 centiméterrel. Ebből az következne, hogy belül is sokkal kisebbnek érződik. Nos, nem. Ha egy 180 cm magas vezető megpróbál beülni maga mögé, azt tapasztalhatja, hogy a hátsó ülésen a lába előtti tér mindössze 3 centiméterrel kisebb. Persze csodák most sincsenek. A hiányzó centik a csomagtér méretén mutatkoznak meg, hiszen az 130 literrel kisebb a Karoq-ban. De még így is 521(!) liter. Bőven elég családi használatra is.
Persze a hosszúság csak az egyik paraméter amitől tágas lesz a KAROQ. A másik fontos méret a szélesség. Azt kell mondanunk, hogy aki egy csókot szeretne lehelni kedvese arcára az anyósülésen, annak eléggé ki kell nyújtóznia majd. Gyakorlatilag, bár széltében is kisebb a KAROQ, ugyanakkora helyünk van, mint a KODIAQ-ban.




Mindezek remek hírek, hiszen annak ellenére, hogy belső térkínálatában és minőségében alig marad el a Kodiaq-tól, várhatóan annál sokkal kedvezőbb áron lehet majd megvásárolni.
Próbáld ki mindkét modellt! Jelentkezz tesztvezetésre most:
Fotó: Martin Mičánek
Forrás: http://auto.idnes.cz/
KAROQ / KODIAQ TESZTVEZETÉS

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik
Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....
Magyar beszállító miatt gyárt kevesebbet a ŠKODA
Eddig azt gondoltuk, hogy a beszállítói oldalon a COVID után rosszabb már nem lehet. Az élet azonban csak annyit mondott erre: fogd meg a söröm...A beszállítói lánc akadozása folyamatos gondot jelent a gyártóknak, és nem kivétel ezalól a ŠKODA AUTO sem. Először jött...
Alexa, feltöltött már a CITIGO?
Ha ŠKODA CITIGOe iV, vagy mondjuk egy konnektoros hibrid SUPERB áll a garázsban, akkor ezentúl az Amazon Alexa használatával távolról elindíthatod vagy leállíthatod a töltésüket, de azt is ellenőrizheted, hogy mekkora a hatótáv éppen, szabályozhatod a légkondit és a...
Erre feltétlenül figyelj az elektromos kerékpár szállításakor!
Ha azt mondjuk, hogy az utakon elektromos autó forradalom kezdődött, akkor nyugodtan mondhatjuk, hogy a kétkerekűek esetében az elektromos kerékpár forradalom már régóta zajlik. Teljesen érthető módon – tesszük hozzá – hiszen az elektromos rásegítés új dimenziókat...