fbpx
KARQO teszt
KAROQ teszt

Karnyújtásra a Kodiaq-tól – Totalcar teszt

A ŠKODAKaroq egy teljesen új autó, már amennyiben egy MQB-platformra épülő, a Seat Atecával és a VW Tiguannal rokon SUV még új lehet. Benzinmotorral és elsőkerék-hajtással már próbáltuk és szerettük, most a nagy TDI-n a sor, 4×4-es hajtással és DSG-váltóval.

 

A ŠKODAmodellpalettáján az imádnivaló gnóm, a Yeti helyét tölti be a Karoq, méghozzá teljesen. Valamivel hosszabb és szélesebb, belül pedig tágasabb is, mint az előd, de ami ennél is fontosabb, hogy a hosszabb Kodiaq SUV-hoz hasonló arculatot kapott.

Persze nekünk hiába hiányzik az ős-Yeti négyszemű furcsasága, már annak a faceliftje is mutatta, hogy a vevők sokkal kevésbé igénylik a különc formákat, mint az újságírók. A Karoq ennél is továbbmegy, éles, de kellemes vonalaival, jó anyagminőségével és egy csomó technikai újítással – meg az árával is, ami könnyen meglódul az ég felé, ha szorgalmasan pipálgatunk az opciós listán.

KAROQ teszt

Menet közben az első, ami feltűnik, hogy milyen kellemesen rugózik a Karoq. Még a tesztautó viszonylag nagy, 18 collos felnijeivel is szépen lépi át a kátyúkat, a hazai úthálózat azon szakaszain is, amelyek burkolatát utoljára talán a rómaiak idejében cserélték.

A kétliteres TDI motor ugyanúgy 150 lóerős, mint az 1,5-ös, TSI benzines, de alacsony fordulaton nagyobb nyomatéka (340 Nm) miatt erősebbnek érződik. Padlógázra egy hirtelen és nagyobb lökés erejével lódul meg, hiába nehezebb a dízelmotor és az összkerekes hajtáslánc plusz súlya miatt, érzetre legalább olyan jól megy.

Viszont hangosabb is, főleg kihúzatva, gyorsításkor zavaró a közös nyomócsöves motor kerregése, morgása. Autópályán, egyenletes tempónál bőven az elviselhető szint alá halkul, ami a hétfokozatú DSG hosszú végáttételezésének is köszönhető.

A teszt folytatódik a Totalcar.hu-n, ide kattintva!

Szeretnéd kipróbálni vagy megvenni?

8 + 9 =

Euro NCAP: ENYAQ iV és FABIA a kategória legjobbja 2021-ben

Euro NCAP: ENYAQ iV és FABIA a kategória legjobbja 2021-ben

Kitűnő eredménnyel zárt a ŠKODA: az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) 2021-es tesztévének eredményei alapján a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA modell negyedik generációja kategóriájának legjobbjaként végzett. Korábbi cikkeinkAz új...

bővebben

A ŠKODA KAROQ új arca

Bemutatkozott a megújult KAROQ, és első pillantásra is vonzóra sikerült a plasztikai műtét. A SPORTLINE megújult, míg a SCOUT kikerült a kínálatból. Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ fontos a márka számára-- hiszen az OCTAVIA után a legjobban fogyó modell - és ez látszik...

bővebben

Jaroslav Povšík: az OCTAVIA teljesen elektromos lesz

Nem csodálkozunk, ha nem ismerős a név. Pedig Jaroslav Povšík már 45 éve dolgozik a ŠKODA AUTO-nál jelenleg a szakszervezet elnökeként képviseli a dolgozókat az igazgatótanácsban. A napokban adott interjút egy cseh lapnak.Korábbi cikkeink„Minimum 5 elektromos modellre...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!