fbpx
KARQO teszt
KAROQ teszt

Karnyújtásra a Kodiaq-tól – Totalcar teszt

A ŠKODAKaroq egy teljesen új autó, már amennyiben egy MQB-platformra épülő, a Seat Atecával és a VW Tiguannal rokon SUV még új lehet. Benzinmotorral és elsőkerék-hajtással már próbáltuk és szerettük, most a nagy TDI-n a sor, 4×4-es hajtással és DSG-váltóval.

 

A ŠKODAmodellpalettáján az imádnivaló gnóm, a Yeti helyét tölti be a Karoq, méghozzá teljesen. Valamivel hosszabb és szélesebb, belül pedig tágasabb is, mint az előd, de ami ennél is fontosabb, hogy a hosszabb Kodiaq SUV-hoz hasonló arculatot kapott.

Persze nekünk hiába hiányzik az ős-Yeti négyszemű furcsasága, már annak a faceliftje is mutatta, hogy a vevők sokkal kevésbé igénylik a különc formákat, mint az újságírók. A Karoq ennél is továbbmegy, éles, de kellemes vonalaival, jó anyagminőségével és egy csomó technikai újítással – meg az árával is, ami könnyen meglódul az ég felé, ha szorgalmasan pipálgatunk az opciós listán.

KAROQ teszt

Menet közben az első, ami feltűnik, hogy milyen kellemesen rugózik a Karoq. Még a tesztautó viszonylag nagy, 18 collos felnijeivel is szépen lépi át a kátyúkat, a hazai úthálózat azon szakaszain is, amelyek burkolatát utoljára talán a rómaiak idejében cserélték.

A kétliteres TDI motor ugyanúgy 150 lóerős, mint az 1,5-ös, TSI benzines, de alacsony fordulaton nagyobb nyomatéka (340 Nm) miatt erősebbnek érződik. Padlógázra egy hirtelen és nagyobb lökés erejével lódul meg, hiába nehezebb a dízelmotor és az összkerekes hajtáslánc plusz súlya miatt, érzetre legalább olyan jól megy.

Viszont hangosabb is, főleg kihúzatva, gyorsításkor zavaró a közös nyomócsöves motor kerregése, morgása. Autópályán, egyenletes tempónál bőven az elviselhető szint alá halkul, ami a hétfokozatú DSG hosszú végáttételezésének is köszönhető.

A teszt folytatódik a Totalcar.hu-n, ide kattintva!

Szeretnéd kipróbálni vagy megvenni?

12 + 8 =

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben

60 másodpercben a megújult KAROQ-ról

Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...

bővebben

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!