fbpx
Fabia Combi használtteszt
Fabia Combi használtteszt

Használtteszt: ŠKODA FABIA COMBI – TotalCar.hu

2015-ös autó ritkán verekszi be magát használttesztbe, hiszen kvázi új. Kivételt jelenthetnek az olyan flottaautók, amelyek a hazai átlag sokszorosát futják meg, jó mintát adva arról, hogyan pusztul a kocsi.

SKODA 2015-ös Fabia Combi a Lease Plan egyik megrendelőjénél töltötte a gyorsított öregedési vizsgálatot. Nem mindenki Passatokban/Insigniákban gyűri a céges kilométereket, annak ellenére, hogy a kisautókat nem feltétlenül erre találták ki.

Pedig a Fabia Combi sokat tud, pláne a kisautós szinthez képest: a legfontosabb tromfja az, hogy kombi, noha mára ez a karosszériaforma lényegében kihalt a kiskocsik körében. Régen volt a Polótól a Peugeot 207-esig egy csomó kombi, ma meg nincs, talán a Renault Cliót említhetném ritka versenytársként. A Fabia Combi egy ötajtós kompakt árából nyújt lényegesen nagyobb csomagtartót: alapból 530 liter, de közel 1400-ra bővíthető.

Hol itt az átverés? Leginkább sehol, a Fabia Combi, mint minden kiskocsi, elég keskeny, szög egyszerű kisautós futóművel, ami nem rabolja a helyet: valójában négy személyre teljesen megfelel, pláne egy családnak, ahol a négyből kettő személy gyermek. A csomagtartója alig kisebb az Octaviáénál (azé 590 literes), ám legyünk őszinték: a Fabia Combi nagyon más életminőség.

Fabia Combi használtteszt
A műanyagok nem pont arról a polcról származnak, a kárpitok sem. Átlagos alkatúaknak, testmagasságúaknak nem gond, hogy az ülések kisebbek, de aki bizonyos irányban túlnő egy határon, már lehetnek bajai, függetlenül attól, hogy ez túlsúly, netán plusz magasság, vagy csak egy széles váll. Én 173 centis vagyok, lazán elférek magam mögött a hátsó ülésen.

A Fabiáknak, és általában a német hátterű kisautóknak azért van egy nagy erénye, hogy legalább a vezetőülésen egész magas ember is el tud helyezkedni, mert az ülésmagasság jól szabályozható, a kormány távolsága és az ülésállító sín is elég hosszú. Más kérdés, hogy akkor nem jó mögöttük ülni. A literekben mért csomagtartó sem pont ugyanazt jelenti a gyakorlatban: keskeny, rövid, de elképesztően magas, a roló kábé a hátsó utasok tarkómagasságában van. Szóval ide nehezebb berakni kétajtós szekrényeket és más, termetes dolgokat, mint akár egy Golf/Astra/Focus-kategóriás kombiba, mert ez a fél köbméter nem az a fél köbméter.

A teszt folytatódik a Totalcar.hu-n, ide kattintva!

Szeretnél egy újat kipróbálni vagy megvenni?

4 + 11 =

Euro NCAP: ENYAQ iV és FABIA a kategória legjobbja 2021-ben

Euro NCAP: ENYAQ iV és FABIA a kategória legjobbja 2021-ben

Kitűnő eredménnyel zárt a ŠKODA: az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) 2021-es tesztévének eredményei alapján a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA modell negyedik generációja kategóriájának legjobbjaként végzett. Korábbi cikkeinkAz új...

bővebben

A ŠKODA KAROQ új arca

Bemutatkozott a megújult KAROQ, és első pillantásra is vonzóra sikerült a plasztikai műtét. A SPORTLINE megújult, míg a SCOUT kikerült a kínálatból. Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ fontos a márka számára-- hiszen az OCTAVIA után a legjobban fogyó modell - és ez látszik...

bővebben

Jaroslav Povšík: az OCTAVIA teljesen elektromos lesz

Nem csodálkozunk, ha nem ismerős a név. Pedig Jaroslav Povšík már 45 éve dolgozik a ŠKODA AUTO-nál jelenleg a szakszervezet elnökeként képviseli a dolgozókat az igazgatótanácsban. A napokban adott interjút egy cseh lapnak.Korábbi cikkeink„Minimum 5 elektromos modellre...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!