fbpx
ŠKODA Challenge
ŠKODA Challenge

A ŠKODA Challenge bajnokai – 1. rész

Minden évben megrendezik azt az eseményt, ami olyan a Škodások számára, mint a séfeknek a Bocuse d’Or. Ez a verseny – mert nemes versengésről beszélünk – a ŠKODA Challenge. A márkakereskedői hálózatból a hazai versenyek legjobbjai kapnak jogot arra, hogy a 33 országból érkező több, mint 200 versenyzővel hazánkat képviselve összemérhessék tudásukat. A magyar válogatott pedig évről-évre egyre jobban szerepel.

Idén például a ŠKODA Challenge sorozaton először meghirdetett „értékesítési vezető” kategóriában avattak magyar bajnokot, míg az „értékesítési tanácsadó” kategóriában – a versenyek történetében először – az első női helyezett lett magyar. Külön érdekesség, hogy Horváth Csaba – a világ legjobb értékesítési vezetője – és Solymos Anna  – a világ legjobb női értékesítési tanácsadója – ugyanazon márkakereskedés, a Porsche Pest büszkeségei. Velük beszélgettünk már itthon, a verseny után. Interjúsorozatunk első részében Horváth Csabát kérdeztük.

Kezdjük egy olyan kérdéssel, amit mindenki megkérdez, és ezért én sem hagyhatom ki. Milyen érzés a világ legjobbjának lenni a területeden?

Horváth Csaba - Porsche Pest
Az első szó, ami eszembe jut ezzel kapcsolatban, az a megtiszteltetés. Megtisztelőnek érzem, hogy a szakmám legjobbja lehetek. Ez egy visszaigazolása annak a 16 évnek, amit a szakmában töltöttem. Hogy amit nap mint nap teszek az ügyfelekért, az jó.

Mikor döntötted el, hogy autók értékesítésével szeretnél foglalkozni?

Ez nálam elég korán, még az óvodában kezdődött. Azért akartam megtanulni olvasni, hogy az autók rendszámát és típusát ne kelljen állandóan megkérdeznem a szüleimtől. Talán ebből is látszik, hogy mennyire autómániás voltam. Aztán a rendszerváltás környékén megrendezték az első hazai autókiállítást. A Porsche Hungaria akkor egy hatalmas standdal volt kint. Én általános iskolásként odamentem az első öltönyös úriemberhez, és megkérdeztem, hogy miként tudnék majd náluk dolgozni. Ő azt mondta, hogy tanulj sokat, beszélj valamilyen idegen nyelven, az sem árt, ha diplomát szerzel és utána jelentkezzél hozzánk, biztosan felvesznek. Én ezt mind megfogadtam. A diplomaosztó másnapján beadtam a jelentkezésem a Porsche Hungariához.

ŠKODA Challenge

És mi vezetett a Škodához?

Megkérdezték az interjún, hogy melyik márkánál szeretnék dolgozni, és ez nálam abszolút tudatos döntés volt. A ŠKODA már akkor is népszerű márka volt, de tetszett a várható ügyfélkör is.

Csaba, ez a verseny most rólad szólt, de értékesítési vezetőként nem lehetsz meg egy jó csapat nélkül. Mit tartasz fontosnak a kollégáid kiválasztásakor?

A kollégáim többsége „régi motoros”, így volt időnk összeszokni. A legfontosabb talán, hogy mindenki érezze: nem Don Quijote módjára kell dolgoznia. Az egyéni teljesítmények mellett fontos, hogy egymásra figyelve, egymást segítve tudjunk eredményeket elérni. És ami még nagyon lényeges, hogy jó hangulat legyen. A feszültséget érzik az ügyfelek is, és ha rossz a hangulat, akkor biztosan nem nálunk veszik meg a következő autójukat.

Az, hogy a vezetésed alatt álló kereskedésből érkezett a világ legjobb női értékesítési tanácsadója, talán nem véletlen.

Olyannyira nem, hogy a kollégák kiválasztása során tudatosan figyelek rá, hogy a hölgyek is megfelelő számban képviseltessék magukat a csapatban. Ennek több oka is van. Az ügyfeleink is szeretik, ha nem egy férfibarlangba kell betérniük, másrészről a mindennapi munka során a női kollégák sokszor olyan dolgokat látnak meg, amit a férfi szem nem vesz észre. És arról sem szabad megfelejtkezni, hogy szakmailag is sokszor rátermettebbek a férfiaknál.

ŠKODA Challenge

Van olyan része az értékesítésnek, ami különösen kedvedre való?

Egy megtörtént esetet mesélnék el. Régebben egy ügyfél használt autót keresett nálunk, de minden kolléga éppen foglalkozott valakivel. Ő ezt nem akarta kivárni és már kérte volna a panaszkönyvet. A kollégák szóltak nekem, hogy gond van. Én meghallgattam őt és a végére olyan jóban lettünk, hogy vett nálam egy új autót a használt helyett. Talán ebből is látszik, hogy a nehezebb helyzeteket szeretem. Amikor meg kell küzdeni a sikerért.

ŠKODA Challenge
ŠKODA Challenge
SKODA Challenge

Segítettetek egymásnak Annával a felkészülés és a verseny során?

Olyanok voltunk mint két gimnazista az érettségi előtt. Azzal a különbséggel, hogy erre a versenyre talán többet készültünk. És az utolsó pillanatig kérdezgettük egymástól a feladatok megoldásait. Nagyon hatékony csapat voltunk.

A cél nyilván az volt, hogy megnyerd ezt a versenyt. De mikor érezted úgy, hogy ez tényleg reális közelségbe került?

A versenyen a gyártól jöttek a szakemberek, akik a feladatokat felügyelték. A hat versenyfeladat végén odajött hozzám a versenybizottság elnöke, és külön gratulált a szereplésemhez. Akkor már bíztam benne, hogy esélyes vagyok. De a másnapi eredményhirdetésig semmi nem volt biztos.

ŠKODA Challenge

Az eredményeket egy gálavacsorán hirdették ki. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy Oscar gálát?

Hasonló, igen. Egy színpadra szólítanak fel a többszáz ember közül, és amíg nem hangzik el a neved nem tudhatod, hogy milyen eredményt értél el. A helyezettek közül az első neve hangzik el utoljára. Hihetetlen az a feszültség, amit ilyenkor érzel. És amikor felszólítottak a színpadra, az leírhatatlan volt.

Ki volt az első, akit felhívtál az eredményhirdetés után?

A feleségemet. Nem kísérhetett el, de a két lányommal együtt így is nagyon szurkolt nekem otthonról, és a felkészülés során is komolyan támogatott. Utána persze a barátok, kollégák következtek volna, de ott már inkább a közösségi médiát használtam erre, ahol persze rengetegen gratuláltak.

A ŠKODA hihetetlenül népszerű márkává nőtte ki magát. Szerinted mi a sikerének a titka?

Az, ami miatt én is a Škodát választottam. Nagyon emberközeli, szerethető márka. Az Škodákban lévő Simply Clever megoldások, a helykínálat, a nagy csomagtartók miatt nagyon kellemes együtt élni velük nap mint nap.

Azt mondják rólad, hogy a kerekek számánál nem is ragaszkodsz annyira ahhoz, hogy négy legyen belőlük.

Igen, ez igaz. Nagy rajongóra vagyok a motorozásnak, de a kerékpárnak, azon belül a Mountain Bike-nak is. Bár ez a szerelem korábban kezdődött, de nem olyan rég egy másik ŠKODA termékversenyen nyertem egy ŠKODA kerékpárt, így a szabadidőmben is a márkát hajtom. De emellett van egy 1975-ös Csehszlovák gyártmányú Babettám is. Ez utóbbival már Lengyelországot is megjártuk a  baráti körrel. A legmagasabb célpont pedig a Magas-Tátra volt.

Ezek az úticélok egy Babettával komoly kihívások. A kiválasztásukkor mi motivált?

Az ami az értékesítésben is érdekel. Szeretem a kihívásokat, a nehézségeket. Hiszen igazán emlékezetesnek azok a dolgok maradnak meg, amikért meg kell küzdeni.

ŠKODA Challenge

Melyik a kedvenc “ŠKODA extrád”, vagyis Simply Clever megoldásod?

Most lehet, hogy sokan furcsának tartják amit mondok, de nekem a kedvencem az a csomagakasztó kampó a csomagtérben. Ez kifejezetten hiányzik, amikor nem valamilyen ŠKODA modellt használok.

És a végén egy olyan kérdés, amit minden győztestől megkérdeznek: lesz folytatás?

Ezt a kérdést már magamnak is feltettem. És igen, érzem magamban az erőt ehhez. Jó érzés lenne megvédeni a címet, de akkor sem leszek csalódott, ha egy nálam jobb kolléga hódítja el tőlem. Így arra bíztatok mindenkit, hogy mérettesse meg magát és induljon el jövőre a ŠKODA Challenge hazai versenyén.

Itt az új OCTAVIA SportLine

Itt az új OCTAVIA SportLine

A ŠKODA bemutatta az OCTAVIA SportLine változatát, amely kivitel kívül-belül sportos megjelenést hoz, és különböző benzines, dízel, mild-hibrid, plug-in hibrid és CNG hajtásláncokkal rendelhető.Az ötajtós és a kombi karosszériaváltozatban kapható modell hasonlóan a...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!