A ŠKODA Challenge bajnokai – 1. rész
Minden évben megrendezik azt az eseményt, ami olyan a Škodások számára, mint a séfeknek a Bocuse d’Or. Ez a verseny – mert nemes versengésről beszélünk – a ŠKODA Challenge. A márkakereskedői hálózatból a hazai versenyek legjobbjai kapnak jogot arra, hogy a 33 országból érkező több, mint 200 versenyzővel hazánkat képviselve összemérhessék tudásukat. A magyar válogatott pedig évről-évre egyre jobban szerepel.
Kezdjük egy olyan kérdéssel, amit mindenki megkérdez, és ezért én sem hagyhatom ki. Milyen érzés a világ legjobbjának lenni a területeden?
Mikor döntötted el, hogy autók értékesítésével szeretnél foglalkozni?
Ez nálam elég korán, még az óvodában kezdődött. Azért akartam megtanulni olvasni, hogy az autók rendszámát és típusát ne kelljen állandóan megkérdeznem a szüleimtől. Talán ebből is látszik, hogy mennyire autómániás voltam. Aztán a rendszerváltás környékén megrendezték az első hazai autókiállítást. A Porsche Hungaria akkor egy hatalmas standdal volt kint. Én általános iskolásként odamentem az első öltönyös úriemberhez, és megkérdeztem, hogy miként tudnék majd náluk dolgozni. Ő azt mondta, hogy tanulj sokat, beszélj valamilyen idegen nyelven, az sem árt, ha diplomát szerzel és utána jelentkezzél hozzánk, biztosan felvesznek. Én ezt mind megfogadtam. A diplomaosztó másnapján beadtam a jelentkezésem a Porsche Hungariához.
És mi vezetett a Škodához?
Megkérdezték az interjún, hogy melyik márkánál szeretnék dolgozni, és ez nálam abszolút tudatos döntés volt. A ŠKODA már akkor is népszerű márka volt, de tetszett a várható ügyfélkör is.
Csaba, ez a verseny most rólad szólt, de értékesítési vezetőként nem lehetsz meg egy jó csapat nélkül. Mit tartasz fontosnak a kollégáid kiválasztásakor?
A kollégáim többsége „régi motoros”, így volt időnk összeszokni. A legfontosabb talán, hogy mindenki érezze: nem Don Quijote módjára kell dolgoznia. Az egyéni teljesítmények mellett fontos, hogy egymásra figyelve, egymást segítve tudjunk eredményeket elérni. És ami még nagyon lényeges, hogy jó hangulat legyen. A feszültséget érzik az ügyfelek is, és ha rossz a hangulat, akkor biztosan nem nálunk veszik meg a következő autójukat.
Az, hogy a vezetésed alatt álló kereskedésből érkezett a világ legjobb női értékesítési tanácsadója, talán nem véletlen.
Olyannyira nem, hogy a kollégák kiválasztása során tudatosan figyelek rá, hogy a hölgyek is megfelelő számban képviseltessék magukat a csapatban. Ennek több oka is van. Az ügyfeleink is szeretik, ha nem egy férfibarlangba kell betérniük, másrészről a mindennapi munka során a női kollégák sokszor olyan dolgokat látnak meg, amit a férfi szem nem vesz észre. És arról sem szabad megfelejtkezni, hogy szakmailag is sokszor rátermettebbek a férfiaknál.
Van olyan része az értékesítésnek, ami különösen kedvedre való?
Egy megtörtént esetet mesélnék el. Régebben egy ügyfél használt autót keresett nálunk, de minden kolléga éppen foglalkozott valakivel. Ő ezt nem akarta kivárni és már kérte volna a panaszkönyvet. A kollégák szóltak nekem, hogy gond van. Én meghallgattam őt és a végére olyan jóban lettünk, hogy vett nálam egy új autót a használt helyett. Talán ebből is látszik, hogy a nehezebb helyzeteket szeretem. Amikor meg kell küzdeni a sikerért.
Segítettetek egymásnak Annával a felkészülés és a verseny során?
Olyanok voltunk mint két gimnazista az érettségi előtt. Azzal a különbséggel, hogy erre a versenyre talán többet készültünk. És az utolsó pillanatig kérdezgettük egymástól a feladatok megoldásait. Nagyon hatékony csapat voltunk.
A cél nyilván az volt, hogy megnyerd ezt a versenyt. De mikor érezted úgy, hogy ez tényleg reális közelségbe került?
A versenyen a gyártól jöttek a szakemberek, akik a feladatokat felügyelték. A hat versenyfeladat végén odajött hozzám a versenybizottság elnöke, és külön gratulált a szereplésemhez. Akkor már bíztam benne, hogy esélyes vagyok. De a másnapi eredményhirdetésig semmi nem volt biztos.
Az eredményeket egy gálavacsorán hirdették ki. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy Oscar gálát?
Hasonló, igen. Egy színpadra szólítanak fel a többszáz ember közül, és amíg nem hangzik el a neved nem tudhatod, hogy milyen eredményt értél el. A helyezettek közül az első neve hangzik el utoljára. Hihetetlen az a feszültség, amit ilyenkor érzel. És amikor felszólítottak a színpadra, az leírhatatlan volt.
Ki volt az első, akit felhívtál az eredményhirdetés után?
A feleségemet. Nem kísérhetett el, de a két lányommal együtt így is nagyon szurkolt nekem otthonról, és a felkészülés során is komolyan támogatott. Utána persze a barátok, kollégák következtek volna, de ott már inkább a közösségi médiát használtam erre, ahol persze rengetegen gratuláltak.
A ŠKODA hihetetlenül népszerű márkává nőtte ki magát. Szerinted mi a sikerének a titka?
Az, ami miatt én is a Škodát választottam. Nagyon emberközeli, szerethető márka. Az Škodákban lévő Simply Clever megoldások, a helykínálat, a nagy csomagtartók miatt nagyon kellemes együtt élni velük nap mint nap.
Azt mondják rólad, hogy a kerekek számánál nem is ragaszkodsz annyira ahhoz, hogy négy legyen belőlük.
Igen, ez igaz. Nagy rajongóra vagyok a motorozásnak, de a kerékpárnak, azon belül a Mountain Bike-nak is. Bár ez a szerelem korábban kezdődött, de nem olyan rég egy másik ŠKODA termékversenyen nyertem egy ŠKODA kerékpárt, így a szabadidőmben is a márkát hajtom. De emellett van egy 1975-ös Csehszlovák gyártmányú Babettám is. Ez utóbbival már Lengyelországot is megjártuk a baráti körrel. A legmagasabb célpont pedig a Magas-Tátra volt.
Ezek az úticélok egy Babettával komoly kihívások. A kiválasztásukkor mi motivált?
Az ami az értékesítésben is érdekel. Szeretem a kihívásokat, a nehézségeket. Hiszen igazán emlékezetesnek azok a dolgok maradnak meg, amikért meg kell küzdeni.
Melyik a kedvenc „ŠKODA extrád”, vagyis Simply Clever megoldásod?
Most lehet, hogy sokan furcsának tartják amit mondok, de nekem a kedvencem az a csomagakasztó kampó a csomagtérben. Ez kifejezetten hiányzik, amikor nem valamilyen ŠKODA modellt használok.
És a végén egy olyan kérdés, amit minden győztestől megkérdeznek: lesz folytatás?
Ezt a kérdést már magamnak is feltettem. És igen, érzem magamban az erőt ehhez. Jó érzés lenne megvédeni a címet, de akkor sem leszek csalódott, ha egy nálam jobb kolléga hódítja el tőlem. Így arra bíztatok mindenkit, hogy mérettesse meg magát és induljon el jövőre a ŠKODA Challenge hazai versenyén.
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
Használtteszt: ŠKODA FABIA COMBI – TotalCar.hu
2015-ös autó ritkán verekszi be magát használttesztbe, hiszen kvázi új. Kivételt jelenthetnek az olyan flottaautók, amelyek a hazai átlag sokszorosát futják meg, jó mintát adva arról, hogyan pusztul a kocsi. SKODA 2015-ös Fabia Combi a Lease Plan egyik megrendelőjénél...
Az autók kiberbiztonsága: a gyártók és a járművezetők felelőssége
Napjainkban a modern autók folyamatosan online kapcsolatban lévő elektronikus eszközök, amelyek nagy mennyiségű adatot gyűjtenek és dolgoznak fel. Emiatt egyre fontosabbá válik az autók védelme kiberbiztonsági a szempontból. Ez elsősorban a gyártó felelőssége, de...
Škodás ajándékok karácsonyra mindenkinek
Idén is minden márkarajongó megtalálhatja azt, amire szüksége van, kényelmesen, akár otthonról. Válassz karácsonyi ajándékokat a Škoda márkakereskedések és webshopok kínálatából. Korábbi cikkeinkA Škoda márkakereskedések és webshopok az ajándékok széles választékát...