fbpx
Vészhívó rendszer
Vészhívó rendszer

Vészhívó rendszer – kötelező vagy sem?

Március 31-től kötelező az EU területén minden új autóban az eCall, vagyis az automatikus vészhívó rendszer. De mit is jelent ez és miért nincs minden újonnan vásárolt ŠKODA modellben alapáron benne ez a rendszer? Tegyük tisztába a kérdést.

Mi is ez az automatikus vészhívó rendszer?

Fontos tudni, hogy ez nem csupán egy extra elektronika, amit beszerelnek az autókba. Alapvetően ez egy szolgáltatás, amelyet EU Parlament még egy 2015-ös döntésében tett kötelezővé, a bevezetés határidejét pedig 2018. március 31-ben határozta meg. Mindezt azért tette, mert Európa útjain sok olyan baleset történik, amelyhez sokkal gyorsabban érkezhetne meg a hatékony segítség, ha a mentőcsapatok pontos információval rendelkeznének a baleset pontos helyszínéről, valamint a sérültek számáról és állapotáról.

Vészhívó rendszer

De mit is tud pontosan a vészhívó rendszer?

A vészhívó rendszernek az EU területén súlyos baleset esetén fel kell hívnia a 112-es segélykérő számot és egy szabványos adatcsomagban el kell küldenie a baleset helyszínét, a sérültek számát és olyan információkat, amelyek a sérülés súlyosságára utalnak. Honnan tudja a rendszer, hogy súlyos baleset történt? Az autó szenzoraiból. Ha a légzsák indítás jeladója vagy az övfeszítő patron működésbe lép, már indul is a vészhívás. Bár úgy tűnhet, hogy a mobilinternet korában felesleges mindehhez a telefonhívás, mégsem így van. A rendelet ugyanis előírja, hogy élő kapcsolatot is létre kell hoznia a vészhívó rendszernek az autó és a központ között, így a segélyközpont hanghívás keretében is kapcsolatba tud lépni az utasokkal. A rendszer egyébként akkor is használható, ha az autó vezetője saját maga akarja működésbe hozni azt, például ha rosszul lesz, vagy egy olyan baleset szemtanúja, ahol a balesetben résztvevő autók nincs felszerelve ilyen rendszerrel.

De akkor miért feláras extra ez a mostani ŠKODA modellekben?

A rendeletben szereplő határidő az új fejlesztésű modellekre vonatkozik. Tehát a március 31-e után típusengedélyt kapott autókra. A ŠKODA jelenlegi modelljeinek mindegyike a határidő előtt került piacra, így azokba a rendeletet megelőzve került bele ez a lehetőség, amely a Care Connect szolgáltatással együtt elérhető a vásárlók számára. A Care Connect kibővített szolgáltatás és nemcsak a vészhívás funkciót, de két másik opciót is tartalmaz. Az egyik a műszaki segélyhívás, a másik az információs hívás. Hogy mire jók ezek a funkciók, azt elmondják ezek a viedók:

Magyar beszállító miatt gyárt kevesebbet a ŠKODA

Magyar beszállító miatt gyárt kevesebbet a ŠKODA

Eddig azt gondoltuk, hogy a beszállítói oldalon a  COVID után rosszabb már nem lehet. Az élet azonban csak annyit mondott erre: fogd meg a söröm...A beszállítói lánc akadozása folyamatos gondot jelent a gyártóknak, és nem kivétel ezalól a ŠKODA AUTO sem. Először jött...

bővebben

60 másodpercben a megújult KAROQ-ról

Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...

bővebben

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!