fbpx
Vészhívó rendszer
Vészhívó rendszer

Vészhívó rendszer – kötelező vagy sem?

Március 31-től kötelező az EU területén minden új autóban az eCall, vagyis az automatikus vészhívó rendszer. De mit is jelent ez és miért nincs minden újonnan vásárolt ŠKODA modellben alapáron benne ez a rendszer? Tegyük tisztába a kérdést.

Mi is ez az automatikus vészhívó rendszer?

Fontos tudni, hogy ez nem csupán egy extra elektronika, amit beszerelnek az autókba. Alapvetően ez egy szolgáltatás, amelyet EU Parlament még egy 2015-ös döntésében tett kötelezővé, a bevezetés határidejét pedig 2018. március 31-ben határozta meg. Mindezt azért tette, mert Európa útjain sok olyan baleset történik, amelyhez sokkal gyorsabban érkezhetne meg a hatékony segítség, ha a mentőcsapatok pontos információval rendelkeznének a baleset pontos helyszínéről, valamint a sérültek számáról és állapotáról.

Vészhívó rendszer

De mit is tud pontosan a vészhívó rendszer?

A vészhívó rendszernek az EU területén súlyos baleset esetén fel kell hívnia a 112-es segélykérő számot és egy szabványos adatcsomagban el kell küldenie a baleset helyszínét, a sérültek számát és olyan információkat, amelyek a sérülés súlyosságára utalnak. Honnan tudja a rendszer, hogy súlyos baleset történt? Az autó szenzoraiból. Ha a légzsák indítás jeladója vagy az övfeszítő patron működésbe lép, már indul is a vészhívás. Bár úgy tűnhet, hogy a mobilinternet korában felesleges mindehhez a telefonhívás, mégsem így van. A rendelet ugyanis előírja, hogy élő kapcsolatot is létre kell hoznia a vészhívó rendszernek az autó és a központ között, így a segélyközpont hanghívás keretében is kapcsolatba tud lépni az utasokkal. A rendszer egyébként akkor is használható, ha az autó vezetője saját maga akarja működésbe hozni azt, például ha rosszul lesz, vagy egy olyan baleset szemtanúja, ahol a balesetben résztvevő autók nincs felszerelve ilyen rendszerrel.

De akkor miért feláras extra ez a mostani ŠKODA modellekben?

A rendeletben szereplő határidő az új fejlesztésű modellekre vonatkozik. Tehát a március 31-e után típusengedélyt kapott autókra. A ŠKODA jelenlegi modelljeinek mindegyike a határidő előtt került piacra, így azokba a rendeletet megelőzve került bele ez a lehetőség, amely a Care Connect szolgáltatással együtt elérhető a vásárlók számára. A Care Connect kibővített szolgáltatás és nemcsak a vészhívás funkciót, de két másik opciót is tartalmaz. Az egyik a műszaki segélyhívás, a másik az információs hívás. Hogy mire jók ezek a funkciók, azt elmondják ezek a viedók:

60 másodpercben a megújult KODIAQ-ról

60 másodpercben a megújult KODIAQ-ról

Még több kényelem és komfort, nyakon öntve egy extra adag modern technológiával. Ez a megújult KODIAQ, a cseh autógyártó kínálatának legnagyobb SUV-ja. Az újdonság ugyanakkor megőrzi a modell hagyományos erősségeit, azaz a nagyvonalúan tágas belső teret, a kivitelek...

bővebben

Közeleg a ŠKODA KAROQ frissítése

Rohan az idő, hiszen pont 3 éve májusban mutatkozott be a KAROQ, amelynek a modellfrissített példányát kapták le egy tesztút során.A KAROQ a ŠKODA egyik bestseller modellje, bemutatása óta több, mint 250 000 darabot adtak el belőle. Most viszont úgy tűnik, hogy...

bővebben

New Auto: ilyen lesz a következő 10 év

A Volkswagen konszern a múlt héten mutatta be a következő tíz évre vonatkozó terveit, amelyek átvezetik a márkákat, köztük természetesen a ŠKODA-t is, a hagyományos modellek korából az elektromos modellek és az önvezetés korszakába. A New Auto a néhány hónappal...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!