4 ajtós KAROQ kabrió készül
Hiába a kattintásvadász cím, sajnos csak félig igaz. A ŠKODA speciális gyakornoki programjában résztvevők 2014 óta minden évben elkészítik egy sorozatgyártású ŠKODA modell különleges kivitelét. A ŠKODA KAROQ kabrió egyike lesz ezeknek a modelleknek, amelyeket a ŠKODA Akadémia tanulói készítenek, ám a szalonokban nem fogunk vele találkozni.
2014 óta minden évben
CitiJet, Element, Atero, Funstar. Ezen különleges modellek sorát fogja gyarapítani a KAROQ kabrió, amikor elkészül a hónap vége felé. De addig még sok munka van hátra a tavaly szeptemberben elindított projekten. Most egyfajta csaliként megmutatták, hogy állnak vele.
Az alapot egy szériagyártású korosszéria adja, amelyet teljesen átalakítanak a cél kedvéért. A 23 tagú csapat (melyben 6 lány is dolgozik), a gyári szakemberek segítségével és irányításával dolgozhat a saját maguk által megálmodott modellen. A csapatot úgy válogatták össze, hogy a gyártási folyamat minden része képviseltesse magát. Így van, aki a fényezéshez ért, van aki a mechanikához és persze karosszériás tanulót is találunk a csapatban. Miután a csapat összeállt, már csak a projektet kellett kiválasztaniuk. Több lehetőség is felmerült: például egy OCTAVIA alapú sportautó, vagy egy KODIAQ pick-up megalkotása. Ám végül mégis ez a velvet vörös metál fényezésű KAROQ kabrió lett a befutó. A kiválasztási folyamat egyébként nagyon hasonló volt ahhoz, ahogyan egy szériagyártású modell kezdi a pályáját. Az első skiccek után a megvalósítás lehetőségét is megvizsgálva a ŠKODA vezérkara előtt kellett prezentálniuk a tanulóknak és végül a projektre maga Bernhard Maier, a ŠKODA vezére mondta rá az „áment”.
Széria alkatrészek (majdnem ) mindenhol
Ekkor kb. október táján jártak. A tervek elfogadása, majd részletes kidolgozása után idén januárban kezdtek el a karosszérián dolgozni, amely a gyártósorról érkezett a műhelybe. A KAROQ kabrió kialakításánál figyelembe kellett venniük, hogy a költségkeret véges, ezért leginkább a szériamodellek alkatrészeit kell majd használniuk. Ez az oka annak is, hogy bár a tetőt eltávolították az autóról, sem vászon, sem mechanikus keménytetőt nem kap a végleges modell, hiszen a ŠKODA jelenleg nem gyárt kabriót. A többi alkatrészt egy donor KAROQ biztosítja. Így az 1.5 TSI motor, a futómű és egyéb alkatrészek is ebből kerülnek majd át a nyitott tetejű KAROQ-ba.
Igaz ugyan, hogy ez a különleges modell teljesen üzemképes lesz majd, de nem fog keresztül menni azon a folyamaton (törés- és megbízhatósági tesztek), amelyek egy gyártásba kerülő példány esetén elkerülhetetlenek. Ennek ellenére a ŠKODA biztonsággal kapcsolatos előírásainak meg kell felelnie. Ezért nemcsak a látványért és a mozgásért felelős alkatrészeknek, de az aktív és passzív biztonságot szolgálók mindegyikének is teljesen működőképesnek kell lennie. Ez külön kihívást jelent például a biztonsági övek esetében, hiszen a hagyományos rögzítési helyük (a B és a C oszlop) a tetővel együtt eltűnt az autóról.
A munka jelenleg a már lefényezett autón zajlik, de néhány jellegzetes elem – ahogy szinte a teljes belső tér is – még hiányzik. Ennek két oka van. Az egyik, hogy az első és hátsó lökhárítók egyedi darabok lesznek, ahogyan az utastér elemei is. A másik, hogy sem az előbbiek, sem az utóbbiak kialakításhoz nincs megfelelő képzettségű gyakornok a csapatban, így külső segítséggel fogják ezeket a feladatokat megoldani.
Egy név mindfelett
Ezeken kívül még egy nagyon fontos feladat áll a csapat előtt. Hiszen nem csak alkatrészek hiányoznak még a KAROQ kabrió bemutatásához, de egy ütős név is. Egy olyan név, ami passzol a ŠKODA hagyományaihoz, kifejező és természetesen nincs még levédve más gyártók által. Ha pedig megtalálták a szerintük tökéletes nevet, akkor május vége előtt még jóvá kell hagyatniuk a márka vezérkarával, személy szerint pedig Bernhard Maierrel is. Ezután viszont tényleg csak a közénségbemutató lesz hátra.
Március 15-én megvillantják az Elroq-ot
Március 15-én tartja a Škoda Auto éves sajtókonferenciáját, amelyen az elmúlt évről és az idei tervekről, így az Elroq-ról is beszámolnak.A Škoda Auto minden év tavaszán tart a sajtó képviselőinek egy nagy beszámolót arról, hogy miként sikerült az elmúlt időszak...
60 másodpercben a megújult KAROQ-ról
Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...