fbpx
KAROQ kabrió
KAROQ kabrió

4 ajtós KAROQ kabrió készül

Hiába a kattintásvadász cím, sajnos csak félig igaz. A ŠKODA speciális gyakornoki programjában résztvevők 2014 óta minden évben elkészítik egy sorozatgyártású ŠKODA modell különleges kivitelét.  A ŠKODA KAROQ kabrió egyike lesz ezeknek a modelleknek, amelyeket a ŠKODA Akadémia tanulói készítenek, ám a szalonokban nem fogunk vele találkozni.

2014 óta minden évben

CitiJet, Element, Atero, Funstar. Ezen különleges modellek sorát fogja gyarapítani a KAROQ kabrió, amikor elkészül a hónap vége felé. De addig még sok munka van hátra a tavaly szeptemberben elindított projekten. Most egyfajta csaliként megmutatták, hogy állnak vele.

Az alapot egy szériagyártású korosszéria adja, amelyet teljesen átalakítanak a cél kedvéért. A 23 tagú csapat (melyben 6 lány is dolgozik), a gyári szakemberek segítségével és irányításával dolgozhat a saját maguk által megálmodott modellen. A csapatot úgy válogatták össze, hogy a gyártási folyamat minden része képviseltesse magát. Így van, aki a fényezéshez ért, van aki a mechanikához és persze karosszériás tanulót is találunk a csapatban. Miután a csapat összeállt, már csak a projektet kellett kiválasztaniuk. Több lehetőség is felmerült: például egy OCTAVIA alapú sportautó, vagy egy KODIAQ pick-up megalkotása. Ám végül mégis ez a velvet vörös metál fényezésű KAROQ kabrió lett a befutó. A kiválasztási folyamat egyébként nagyon hasonló volt ahhoz, ahogyan egy szériagyártású modell kezdi a pályáját. Az első skiccek után a megvalósítás lehetőségét is megvizsgálva a ŠKODA vezérkara előtt kellett prezentálniuk a tanulóknak és végül a projektre maga Bernhard Maier, a ŠKODA vezére mondta rá az „áment”.

Széria alkatrészek (majdnem ) mindenhol

Ekkor kb. október táján jártak. A tervek elfogadása, majd részletes kidolgozása után idén januárban kezdtek el a karosszérián dolgozni, amely a gyártósorról érkezett a műhelybe. A KAROQ kabrió kialakításánál figyelembe kellett venniük, hogy a költségkeret véges, ezért leginkább a szériamodellek alkatrészeit kell majd használniuk. Ez az oka annak is, hogy  bár a tetőt eltávolították az autóról, sem vászon, sem mechanikus keménytetőt nem kap a végleges modell, hiszen a ŠKODA jelenleg nem gyárt kabriót. A többi alkatrészt egy donor KAROQ biztosítja. Így az 1.5 TSI motor, a futómű és egyéb alkatrészek is ebből kerülnek majd át a nyitott tetejű KAROQ-ba.

Igaz ugyan, hogy ez a különleges modell teljesen üzemképes lesz majd, de nem fog keresztül menni azon a folyamaton (törés- és megbízhatósági tesztek), amelyek egy gyártásba kerülő példány esetén elkerülhetetlenek. Ennek ellenére a ŠKODA biztonsággal kapcsolatos előírásainak meg kell felelnie. Ezért nemcsak a látványért és a mozgásért felelős alkatrészeknek, de az aktív és passzív biztonságot szolgálók mindegyikének is teljesen működőképesnek kell lennie. Ez külön kihívást jelent például a biztonsági övek esetében, hiszen a hagyományos rögzítési helyük (a B és a C oszlop) a tetővel együtt eltűnt az autóról.

KAROQ kabrió

A munka jelenleg a már lefényezett autón zajlik, de néhány jellegzetes elem –  ahogy szinte a teljes belső tér is – még hiányzik. Ennek két oka van. Az egyik, hogy az első és hátsó lökhárítók egyedi darabok lesznek, ahogyan az utastér elemei is. A másik, hogy sem az előbbiek, sem az utóbbiak kialakításhoz nincs megfelelő képzettségű gyakornok a csapatban, így külső segítséggel fogják ezeket a feladatokat megoldani.

Egy név mindfelett

Ezeken kívül még egy nagyon fontos feladat áll a csapat előtt. Hiszen nem csak alkatrészek hiányoznak még a KAROQ kabrió bemutatásához, de egy ütős név is. Egy olyan név, ami passzol a ŠKODA hagyományaihoz, kifejező és természetesen nincs még levédve más gyártók által. Ha pedig megtalálták a szerintük tökéletes nevet, akkor május vége előtt még jóvá kell hagyatniuk a márka vezérkarával, személy szerint pedig Bernhard Maierrel is. Ezután viszont tényleg csak a közénségbemutató lesz hátra.

Magyar beszállító miatt gyárt kevesebbet a ŠKODA

Magyar beszállító miatt gyárt kevesebbet a ŠKODA

Eddig azt gondoltuk, hogy a beszállítói oldalon a  COVID után rosszabb már nem lehet. Az élet azonban csak annyit mondott erre: fogd meg a söröm...A beszállítói lánc akadozása folyamatos gondot jelent a gyártóknak, és nem kivétel ezalól a ŠKODA AUTO sem. Először jött...

bővebben

60 másodpercben a megújult KAROQ-ról

Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...

bővebben

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!