fbpx
A SPACEBACK utódja
A SPACEBACK utódja

Már készül a SPACEBACK utódja Mladá Boleslavban

Gyári források szerint az egyik gyártósoron már a RAPID SPACEBACK utódját szerelik össze Mladá Boleslavban. Persze ha a megjelenés várható dátumától számolunk visszafelé, akkor ebben semmi meglepő nincs, sőt! Így kell történnie.

Az M1-es csarnok

Az M1-es összeszerelő csarnokban, amelyben a ŠKODA RAPID család valamint a SEAT TOLEDO is készül, az egyik gyártósoron már az új modell összeszerelését gyakorolják az ott dolgozók. Nem véletlen az egyes szám, hiszen a jelenlegi RAPID és RAPID SPACEBACK helyett már csak egyetlen, 5 ajtós modell lesz a kínálatban. A limuzintól – vagyis a Rapidtól – búcsút kell vennünk. De nem ez lesz az egyetlen változás. A gyár az egész modellt kicsit feljebb tolja a kínálatban, méretben sokkal nagyobb lesz a jelenlegi SPACEBACK kivitelnél. Ennek megfelelően a név is eltűnik az árlistákról, az utód lehetséges neveként egyre többször hallani a Feliciát.

A gyári előkészületek nem véletlenül kezdődtek már most. Hiszen egy teljesen új modell, mint amilyen SPACEBACK utódja is lesz, új gyártási folyamatokat igényel. Új célszerszámokat kell tökéletesíteni hozzá és új szerelési technikákat is meg kell tanulni a soron dolgozóknak. Ilyenkor még gyakran kézzel oldanak meg olyan művelteket, amelyeket a „nullszéria” legyártásakor már valamilyen célgéppel végeznek majd. Ebben a szakaszban készülnek el azok a prototípusok is, amelyek aztán vastagon álcázva róják majd tesztkilométereiket, hogy a végleges termék közel tökéletes legyen. (Egy új ŠKODA születéséről itt írtunk bővebben.)

Marad a sportos karakter

Az új modell a konszern MQB platformjára fog épülni, abból is az A0-ás, tehát a kisautóknak szánt változatra. Mivel azonban ez alap nagyon tág lehetőségeket ad a tervezők kezébe, így az imént említett méretnövekedés könnyen megoldható lesz. Ez növekedés persze nem jelenti azt, hogy ne őriznék meg a jelenlegi modell sportos karakterét. A laposabb orr-résszel, a még sarkosabb fényszórókkal (amelyek LED-esek is lehetnek) és a tető vonalvezetésével még inkább hangsúlyos lesz ez az imázs.

A hátsórész leghangsúlyosabb eleme, a lámpa kialakítása a KAROQ bumerángra hasonlító formájához lesz közel. A hátsó rész újdonsága lesz, hogy – az miként az összes új modellen – ezentúl a ŠKODA feliratot a csomagtartó közepén „széthúzva” láthatjuk majd. A beltérben is sok változás várható, a műszerfal kialakítása sokkal trendibb lesz és hangsúlyosabb szerepet kap a digitalizáció jegyében a központi kijelző.

Bye-bye dízel. Hello CNG!

A motorháztető alatt dízelmotorokat már hiába fogunk keresni, maradnak a turbós benzinesek. Újdonságként várható az 1.5 TSI „gázosított” változata, vagyis egy olyan CNG használatra alkalmas kivitel, amelyet a VISION X-ben már beharangoztak. Bár a gyártási előkészületek már megkezdődtek, a bemutatóra egy kicsit még várni kell. Hiszen még az év vége előtt jön a VISION X szériaváltozata, aminek a piacra lépése 2019 első felében valószínű. Egyébként a RAPID SPACEBACK utódja először tanulmányautó formájában lesz látható a márciusi Genfi Autószalonon, így a szalonokba kerülését az év második felére várhatjuk.

Itt az ENYAQ iV Perfect 1,7 millióval kevesebbért!

Itt az ENYAQ iV Perfect 1,7 millióval kevesebbért!

A ŠKODA modellek között a Perfect kivitelek nagyon kedvező ár/érték arányukkal tűnnek ki. Nincs ez másként a teljesen elektromos ENYAQ iV Perfect esetében sem.Korábbi cikkeinkKezdjük azzal, hogy eleve nem a legkisebb akkumulátorral szerelt kivitel került a Perfect...

bővebben

Közeleg a ŠKODA KAROQ frissítése

Rohan az idő, hiszen pont 3 éve májusban mutatkozott be a KAROQ, amelynek a modellfrissített példányát kapták le egy tesztút során.A KAROQ a ŠKODA egyik bestseller modellje, bemutatása óta több, mint 250 000 darabot adtak el belőle. Most viszont úgy tűnik, hogy...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!