fbpx
FABIA szétszerelés
FABIA szétszerelés

Kapjuk szét az utolsó csavarig

Az új ŠKODA modellek születéséről már írtunk. A dizájn elfogadtatása, a gyártás előkészítése, a nullszéria… Mind-mind izgalmas állomások egy modell életében, de ami most jön, azt nevezhetjük az igazság pillanatának is. Vajon amit a szuperszámítógépeken megterveztek és sokezer kilométeren át teszteltek, a mindennapi használat során is bizonyít?  Ez a zöld ŠKODA FABIA Combi ezt igyekezett igazolni. De most az út végére ért.

Ez a modell a  FABIA 1.2 TSI motoros változata, amit a nálunk fehér hollónak számító DSG váltóval szereltek. Az Auto Bild német autóslap rendszeresen végez tartóstesztet különböző típusokkal és a FABIA is ennek a sorozatnak a szereplője. A teszt lényege, hogy 100 000 kilométer eléréséig napi használatban van az adott modell, majd csavarjaira szedik és megnézik mennyit koptak ezen idő alatt a fontosabb alkatrészek. Mivel autóslapról van szó, így hozzáértő kezek között gurulta végig ezt a nem rövid utat, de kímélő használatról azért nem beszélhetünk.

FABIA szétszerelése

Ennek egyik oka, hogy a FABIA volánja mögött gyakran cserélődtek a sofőrök – több, mint 40 munkatárs hajtotta – és mint tudjuk: ennyi gazda nem használ egy autónak. De ami talán ennél is keményebb, hogy a 100 000 kilométert alig 2 év alatt érték el vele. Persze sokat vezették autópályán, de a hamburgi forgalomban is gyakran lehetett látni. Végül, mire visszatért szülőhelyére Mladá Boleslavba, az órája már 106 000 kilométernél járt.

FABIA szétszerelés
FABIA szétszerelés
Itt a gyári technikusok mellett a DEKRA szakemberei kezdték szétszerelni a zöld Fabiát, egészen az utolsó csavarig. Minden kiszerelt alkatrészt a DEKRA szakértők mellett a Auto Bild munkatársa is alaposan megvizsgált és minden kopást, elváltozást feljegyzet.  Az alkatrészek ezúttal nem dobozba vagy egy nagy ládába kerültek, hanem precízen elrendezve a lecsupaszított karosszéria köré, hogy ezek a ritka fotók elkészülhessenek.
FABIA szétszerelés

És hogy mi lett ezek után ezzel a jobb sorsa érdemes zöld FABIA Combival? Mondhatjuk, hogy (ön)feláldozása nem volt hiábavaló, hiszen újra összeszerelik egy szakiskola tanulói Németországban, utána pedig oktatási célokat fog szolgálni. Így a jövő szakemberei rajta keresztül ismerkedhetnek meg a modern autóipari technológiákkal.

FABIA szétszerelés
FABIA szétszerelés
60 másodpercben a megújult KODIAQ-ról

60 másodpercben a megújult KODIAQ-ról

Még több kényelem és komfort, nyakon öntve egy extra adag modern technológiával. Ez a megújult KODIAQ, a cseh autógyártó kínálatának legnagyobb SUV-ja. Az újdonság ugyanakkor megőrzi a modell hagyományos erősségeit, azaz a nagyvonalúan tágas belső teret, a kivitelek...

bővebben

Közeleg a ŠKODA KAROQ frissítése

Rohan az idő, hiszen pont 3 éve májusban mutatkozott be a KAROQ, amelynek a modellfrissített példányát kapták le egy tesztút során.A KAROQ a ŠKODA egyik bestseller modellje, bemutatása óta több, mint 250 000 darabot adtak el belőle. Most viszont úgy tűnik, hogy...

bővebben

New Auto: ilyen lesz a következő 10 év

A Volkswagen konszern a múlt héten mutatta be a következő tíz évre vonatkozó terveit, amelyek átvezetik a márkákat, köztük természetesen a ŠKODA-t is, a hagyományos modellek korából az elektromos modellek és az önvezetés korszakába. A New Auto a néhány hónappal...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!