fbpx
Az új SKODA KODIAQ RS
Az új SKODA KODIAQ RS

A Zöld Pokol új sztárja: az új ŠKODA KODIAQ RS

Nürburgring. Nordschleife. A “Zöld Pokol”. Hívhatjuk akárhogy, a lényegen nem változtat: ez a világ talán legnagyobb kihívást jelentő pályája az ember és a gép számára egyaránt. A technikás kanyarok, a szintemelkedések és az ezekhez tartozó hihetetlen sebesség. Ha ezen a pályán rekordot állítasz fel, azzal egy elit klubba lépsz be. A ŠKODA elhozta ide még a bemutatkozása előtt az új KODIAQ RS-t, hogy felállítsa vele az SUV-k körrekordját.

A KODIAQ RS nem csupán “próbálkozni” érkezett erre a 21 kilométer hosszú, legendás versenypályára. Ezt jól jelzi az is, hogy a szériakivitelű KODIAQ RS vonalait rejtő fehér fólián a ŠKODA már jó előre jelezte a versenytársaknak az eredményt is a “ŠKODA RECORD DAY” felirattal.

A Nordschleifén általában sportautók, sőt szupersportautók és kimondottan a versenypályákra épített autók köröznek. De miért is ne próbálhatná ki magát ezen a híres aszfaltcsíkon egy SUV? Elsőre örültnek tűnhet az ötlet, de a ŠKODA vevő volt rá.

 

Az új SKODA KODIAQ RS
 
 
 
Persze, ha a legjobb akarsz lenni nem elég egy gyors autó, egy nagyon gyors sofőr is kell. A ŠKODA ezt sem bízta a véletlenre. Egy olyan pilótát keresett, aki az utolsó rázókőig tökéletesen ismeri a pályát és nem csak ismeri, de képes a lehető legtöbbet kihozni rajta a KODIAQ RS-ből is ezen a napon. Egy olyan versenyzőre esett a választás, aki a világon egyedüli nőként megnyerte a 24 órás nürburgringi versenyt, aki eddig több, mint 30 000 kört tett meg a pályán. Ő Sabine Schmitz.
Sabine Schmitz
Az új SKODA KODIAQ RS
„A Nordschleife rengeteget tudna mesélni. Számos drámai pillanat helyszíne volt, jó és rossz értelemben egyaránt. Ez egy hihetetlen versenypálya, szinte mindenki hallott már róla. Itt vezetni csodálatos, felemelő érzés. Egyszerre kell megküzdened a pályával és az időjárással is. Van, amikor napsütésben rajtolsz és 5 kilométerrel odébb már szakad az eső. De hóban is versenyeztem már itt. A pálya nagyon hosszú és nem tudod megjósolni, hogy mi vár rád a következő kanyarban. Nagy kihívás.” – mondja Sabine a „Zöld Pokolról”.
line V1 e1528198217551
Nürburgring
line V1 e1528198217551
 
A 7 üléses, összkerékhajtású KODIAQ RS-en semmin nem változtattak erre a napra. Technikailag tökéletesen megegyezik azzal, amit a vásárlók rendelhetnek meg majd októberben a ŠKODA szalonokban.
„A KODIAQ RS nem csak sportosan néz ki, de nagyon sportosan lehet vezetni is. Először azt gondoltam, hogy egy 7 üléses családi SUV-t majd nem lesz könnyű a pályán tartani, különösen egy ilyen technikás helyen, mint a Nordschleife. De nagyon kellemesen csalódtam. Fantasztikus érzés vezetni. Valóban lenyűgözött. Az autó tökéletesen egyben van, nem változtatnék rajta semmit. Ezt a rekordot egy ugyanolyan autóval érjük majd el, amit a vásárlók is megvehetnek majd a kereskedésekben. És ezt nem azért mondom, mert megfizetnek. Meg akarom mutatni az embereknek, hogy mennyire jó ez az autó, amit majd ők is megvásárolhatnak.”
František Drábek
Az új SKODA KODIAQ RS

A Sabine Schmitz által elmondottakat František Drábek is megerősítette, aki a fejlesztés vezetője volt. Ő fog Sabine mellett ülni a rekordkísérlet alatt. Ha valaki, akkor ő minden csavarját ismeri az új KODIAQ RS-nek, így nála nem is találhattak volna jobb embert erre a feladatra.
“RS. Ez a két betű egybeforrt a rally világával és tökéletesen kifejezi a ŠKODA motorsportban elért sikereit is. Akik szeretik a sebességet és az aktív életet, imádni fogják a KODIAQ RS-t. Ez az autó egyszerre képes a mindennapokban a családot biztonságosan és kényelmesen eljuttatni bárhova és akár egy versenypályán – mint amilyen ez is – rekord időt futni.”- jellemezte a KODIAQ RS-t Drábek.
„A Nordschleife a világ legkeményebb pályája. Sokan megfeszítve dolgoztak azon, hogy az autó valóban gyors lehessen itt. A mérnökök nagyszerű munkát végeztek annak érdekében, hogy egy szériaautó megfeleljen akár egy versenypályán is. Nagyon jól éreztem magam már a kezdetektől ebben a projektben és már nagyon vártam a mai napot”- mondta Sabine a rekord kör előtt.

Az új SKODA KODIAQ RS

„A KODIAQ RS-t a fejlesztés alatt rengeteget teszteltük szerte Európban számos versenypályán. Szóval teljesen nyugodt vagyok.”- mondta Drábek aki nem titkolta várakozásait az eredményt illetően.

Mintha a pálya is készült volna erre a napra. A megszokottól eltérően száraz és napos idő volt egész nap a Nordschleifén.

Aztán délután kettő körül eljött a pillanat, amire mindeki készült. A ŠKODA KODIAQ RS motorjának hangja töltötte meg a boxutcát. Az új 2.0 BiTDI motor 239 lóerővel (176 kW) és egy Dynamic Sound Boost rendszerrel kiegészítve, a legendás sportautók öblös hangjával jelezte: készen áll a körrekordra.

Az új SKODA KODIAQ RS
Az új SKODA KODIAQ RS

A startvonalnál várta a jelet egy teljesen széria ŠKODA KODIAQ RS. Egy olyan pályán, ahol sokan sok pénzt fizetnek azért, hogy a tuningolt, bukócsövezett autóikkal megmutassák mire képessek. A családi SUV-t csak a hangja árulta el, hiszen a volánnál ülő Sabine Schmitz és a jobb egyen mellette ülő František Drábek mögött ugyanúgy 5 üres hely volt, mint bármelyik 7 üléses KODIAQ-ban.

„A vezetési stílusom? Mindig próbálok a lehető leggyorsabban menni”- mondja Sabine széles mosollyal. „Miért tenném másként? Szeretem feszegetni a határokat”- folytatja és ez tökéletes magyarázat arra, miért ő ül most a volán mögött. „Hogy mi a taktika mára? Teljes gáz és maradj a pályán!”- nevet, majd hozzáteszi: „vedd a lehető legrövidebb féktávot és kezdj el gyorsítani amint lehetséges!”

Az új SKODA KODIAQ RS

A start előtt Sabine Schmitz kiválasztja a SPORT módot a vezetői profilok közül, a startzászló felemelkedik és a ŠKODA KODIAQ RS mint egy fürge nyúl, neki iramodik. Sabine könnyedén tereli a kanyarokban a KODIAQ-ot, szinte végig teljes gázon megy, csak az utolsó pillanatban fékez és szigorúan az ideális íven tartja az RS-t. Mindent bevet annak érdekében, hogy a KODIAQ RS ne veszítsen még értékes tizedmásodperceket sem. A keze alatt a KODIAQ RS könnyedén veszi a kanyarokat. Fuchsröhre, Schwedenkreuz, Lauda kanyar és a legendás visszafordító. A KODIAQ RS hihetetlen sebességgel suhan át rajtuk, az idő ellen versenyezve. Mindenki izgatottan figyeli az órát, hiszen a KODIAQ RS rekordot jött futni.

Sabine Schmitz
Az új SKODA KODIAQ RS

Kis idő múlva a célnál már mindenki felváltva figyeli a horizontot és a stoppert. Aztán feltűnik a fehérre matricázott RS, hogy kétszáz feletti sebességgel átsuhanjon a kockás zászló alatt.  A kör véget ért. A célvonalon átrobogó KODIAQ RS-ről minden szem az időmérőre szegeződik. 9 perc 29 másodperc és 84 ezredmásodperc. Ezt kell a trónkövetelőknek majd megdönteni, de ezt a képzeletbeli trónt most a ŠKODA KODIAQ RS foglalhatja el. Ez az új rekord a Nordschleifén a 7 üléses SUV kategóriában!

„Wow, ez csodás volt”- mosolyog Sabine Scmitz. „Nagyon gyors volt”- erősíti meg Drábek. „Az autó nagyon stabil, a fékek tökéletesek. Nagyon jól éreztük magunkat”- folytatja a pilótanő. „Egész idő alatt biztonságban éreztem magam”- mondja Drábek. Sabine erre csak annyit tesz hozzá nevetve: „remélem is!”

Az új ŠKODA KODIAQ RS bemutatkozása az őszi Párizsi Autószalon lesz és az értékesítés is megindul az év második felében.

Sabine Schmitz

Sabine Schmitz

Profi autóversenyző, és Nordschleife specialista. Nemcsak a pálya mellett nőt fel – jelenleg is itt él – de egyedüli női versenyzőként megnyerte a 24 órás Nürburgringi futamot is. Gyakran látható német autós TV műsorokban, de szerepelt már Top Gearben is.

 

 

 

Nürburgring

Nürburgring

A legendás versenypálya 1925 és 1927 között épült, Németország nyugati részén, az Eifel hegység közelében.. A munkában közel háromezren vettek részt. A pálya 20.832 kilométer hosszú és 73 kanyarból áll. Ezek közül 33 bal, 40 jobb kanyar. A pálya legmagasabb és legalacsonyabb pontja között 300 méter a különbség. A „Zöld Pokol” nevet a híre Fomula 1-es versenyző, Sir Jackie Stewart adta neki. A pályát jelenleg autógyárak használják tesztelésre, de rendszeresen vannak közönségnapok is, amikor bárki kipróbálhatja magát és autóját a pályán.

 

 

 

Közeleg a ŠKODA KAROQ frissítése

Rohan az idő, hiszen pont 3 éve májusban mutatkozott be a KAROQ, amelynek a modellfrissített példányát kapták le egy tesztút során.A KAROQ a ŠKODA egyik bestseller modellje, bemutatása óta több, mint 250 000 darabot adtak el belőle. Most viszont úgy tűnik, hogy...

bővebben

Feltöltődés a SUPERB iV-val

Rég volt, hogy szabadon utazhattunk. Ezért most egy kis virtuális utazásra és feltöltődésre hívunk a SUPERB iV-val.Korábbi cikkeinkA helyszín Csehország. Egy hegy Észak-Bohémiában, amely 1012 méterre magasodik Liberec városa fölé, és aminek a neve Ještěd. És mivel...

bővebben

Közeleg a ŠKODA KAROQ frissítése

Rohan az idő, hiszen pont 3 éve májusban mutatkozott be a KAROQ, amelynek a modellfrissített példányát kapták le egy tesztút során.A KAROQ a ŠKODA egyik bestseller modellje, bemutatása óta több, mint 250 000 darabot adtak el belőle. Most viszont úgy tűnik, hogy...

bővebben

Feltöltődés a SUPERB iV-val

Rég volt, hogy szabadon utazhattunk. Ezért most egy kis virtuális utazásra és feltöltődésre hívunk a SUPERB iV-val.Korábbi cikkeinkA helyszín Csehország. Egy hegy Észak-Bohémiában, amely 1012 méterre magasodik Liberec városa fölé, és aminek a neve Ještěd. És mivel...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!