A Zöld Pokol új sztárja: az új ŠKODA KODIAQ RS
Nürburgring. Nordschleife. A “Zöld Pokol”. Hívhatjuk akárhogy, a lényegen nem változtat: ez a világ talán legnagyobb kihívást jelentő pályája az ember és a gép számára egyaránt. A technikás kanyarok, a szintemelkedések és az ezekhez tartozó hihetetlen sebesség. Ha ezen a pályán rekordot állítasz fel, azzal egy elit klubba lépsz be. A ŠKODA elhozta ide még a bemutatkozása előtt az új KODIAQ RS-t, hogy felállítsa vele az SUV-k körrekordját.
A Nordschleifén általában sportautók, sőt szupersportautók és kimondottan a versenypályákra épített autók köröznek. De miért is ne próbálhatná ki magát ezen a híres aszfaltcsíkon egy SUV? Elsőre örültnek tűnhet az ötlet, de a ŠKODA vevő volt rá.
„A KODIAQ RS nem csak sportosan néz ki, de nagyon sportosan lehet vezetni is. Először azt gondoltam, hogy egy 7 üléses családi SUV-t majd nem lesz könnyű a pályán tartani, különösen egy ilyen technikás helyen, mint a Nordschleife. De nagyon kellemesen csalódtam. Fantasztikus érzés vezetni. Valóban lenyűgözött. Az autó tökéletesen egyben van, nem változtatnék rajta semmit. Ezt a rekordot egy ugyanolyan autóval érjük majd el, amit a vásárlók is megvehetnek majd a kereskedésekben. És ezt nem azért mondom, mert megfizetnek. Meg akarom mutatni az embereknek, hogy mennyire jó ez az autó, amit majd ők is megvásárolhatnak.”
A Sabine Schmitz által elmondottakat František Drábek is megerősítette, aki a fejlesztés vezetője volt. Ő fog Sabine mellett ülni a rekordkísérlet alatt. Ha valaki, akkor ő minden csavarját ismeri az új KODIAQ RS-nek, így nála nem is találhattak volna jobb embert erre a feladatra.
“RS. Ez a két betű egybeforrt a rally világával és tökéletesen kifejezi a ŠKODA motorsportban elért sikereit is. Akik szeretik a sebességet és az aktív életet, imádni fogják a KODIAQ RS-t. Ez az autó egyszerre képes a mindennapokban a családot biztonságosan és kényelmesen eljuttatni bárhova és akár egy versenypályán – mint amilyen ez is – rekord időt futni.”- jellemezte a KODIAQ RS-t Drábek.
„A Nordschleife a világ legkeményebb pályája. Sokan megfeszítve dolgoztak azon, hogy az autó valóban gyors lehessen itt. A mérnökök nagyszerű munkát végeztek annak érdekében, hogy egy szériaautó megfeleljen akár egy versenypályán is. Nagyon jól éreztem magam már a kezdetektől ebben a projektben és már nagyon vártam a mai napot”- mondta Sabine a rekord kör előtt.
„A KODIAQ RS-t a fejlesztés alatt rengeteget teszteltük szerte Európban számos versenypályán. Szóval teljesen nyugodt vagyok.”- mondta Drábek aki nem titkolta várakozásait az eredményt illetően.
Mintha a pálya is készült volna erre a napra. A megszokottól eltérően száraz és napos idő volt egész nap a Nordschleifén.
Aztán délután kettő körül eljött a pillanat, amire mindeki készült. A ŠKODA KODIAQ RS motorjának hangja töltötte meg a boxutcát. Az új 2.0 BiTDI motor 239 lóerővel (176 kW) és egy Dynamic Sound Boost rendszerrel kiegészítve, a legendás sportautók öblös hangjával jelezte: készen áll a körrekordra.
A startvonalnál várta a jelet egy teljesen széria ŠKODA KODIAQ RS. Egy olyan pályán, ahol sokan sok pénzt fizetnek azért, hogy a tuningolt, bukócsövezett autóikkal megmutassák mire képessek. A családi SUV-t csak a hangja árulta el, hiszen a volánnál ülő Sabine Schmitz és a jobb egyen mellette ülő František Drábek mögött ugyanúgy 5 üres hely volt, mint bármelyik 7 üléses KODIAQ-ban.
„A vezetési stílusom? Mindig próbálok a lehető leggyorsabban menni”- mondja Sabine széles mosollyal. „Miért tenném másként? Szeretem feszegetni a határokat”- folytatja és ez tökéletes magyarázat arra, miért ő ül most a volán mögött. „Hogy mi a taktika mára? Teljes gáz és maradj a pályán!”- nevet, majd hozzáteszi: „vedd a lehető legrövidebb féktávot és kezdj el gyorsítani amint lehetséges!”
A start előtt Sabine Schmitz kiválasztja a SPORT módot a vezetői profilok közül, a startzászló felemelkedik és a ŠKODA KODIAQ RS mint egy fürge nyúl, neki iramodik. Sabine könnyedén tereli a kanyarokban a KODIAQ-ot, szinte végig teljes gázon megy, csak az utolsó pillanatban fékez és szigorúan az ideális íven tartja az RS-t. Mindent bevet annak érdekében, hogy a KODIAQ RS ne veszítsen még értékes tizedmásodperceket sem. A keze alatt a KODIAQ RS könnyedén veszi a kanyarokat. Fuchsröhre, Schwedenkreuz, Lauda kanyar és a legendás visszafordító. A KODIAQ RS hihetetlen sebességgel suhan át rajtuk, az idő ellen versenyezve. Mindenki izgatottan figyeli az órát, hiszen a KODIAQ RS rekordot jött futni.
Kis idő múlva a célnál már mindenki felváltva figyeli a horizontot és a stoppert. Aztán feltűnik a fehérre matricázott RS, hogy kétszáz feletti sebességgel átsuhanjon a kockás zászló alatt. A kör véget ért. A célvonalon átrobogó KODIAQ RS-ről minden szem az időmérőre szegeződik. 9 perc 29 másodperc és 84 ezredmásodperc. Ezt kell a trónkövetelőknek majd megdönteni, de ezt a képzeletbeli trónt most a ŠKODA KODIAQ RS foglalhatja el. Ez az új rekord a Nordschleifén a 7 üléses SUV kategóriában!
„Wow, ez csodás volt”- mosolyog Sabine Scmitz. „Nagyon gyors volt”- erősíti meg Drábek. „Az autó nagyon stabil, a fékek tökéletesek. Nagyon jól éreztük magunkat”- folytatja a pilótanő. „Egész idő alatt biztonságban éreztem magam”- mondja Drábek. Sabine erre csak annyit tesz hozzá nevetve: „remélem is!”
Az új ŠKODA KODIAQ RS bemutatkozása az őszi Párizsi Autószalon lesz és az értékesítés is megindul az év második felében.
Sabine Schmitz
Profi autóversenyző, és Nordschleife specialista. Nemcsak a pálya mellett nőt fel – jelenleg is itt él – de egyedüli női versenyzőként megnyerte a 24 órás Nürburgringi futamot is. Gyakran látható német autós TV műsorokban, de szerepelt már Top Gearben is.
Nürburgring
A legendás versenypálya 1925 és 1927 között épült, Németország nyugati részén, az Eifel hegység közelében.. A munkában közel háromezren vettek részt. A pálya 20.832 kilométer hosszú és 73 kanyarból áll. Ezek közül 33 bal, 40 jobb kanyar. A pálya legmagasabb és legalacsonyabb pontja között 300 méter a különbség. A „Zöld Pokol” nevet a híre Fomula 1-es versenyző, Sir Jackie Stewart adta neki. A pályát jelenleg autógyárak használják tesztelésre, de rendszeresen vannak közönségnapok is, amikor bárki kipróbálhatja magát és autóját a pályán.
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
60 másodpercben a megújult KAROQ-ról
Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...
Octavia RS. Receptre kellene felírni mindenkinek!
Sokfajta függőség létezik a világban, de van egy, amely mindenkit magával ragad, és teljesen legálisan hozzá lehet jutni. A bűvös két betű: RS. Kicsit bővebben pedig Octavia RS.Ha egy raliversenyzőt bárhol a világban megkérdezünk, hogy mi az, ami hajtja...
60 másodpercben a megújult KAROQ-ról
Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...
Octavia RS. Receptre kellene felírni mindenkinek!
Sokfajta függőség létezik a világban, de van egy, amely mindenkit magával ragad, és teljesen legálisan hozzá lehet jutni. A bűvös két betű: RS. Kicsit bővebben pedig Octavia RS.Ha egy raliversenyzőt bárhol a világban megkérdezünk, hogy mi az, ami hajtja...
Alexa, feltöltött már a CITIGO?
Ha ŠKODA CITIGOe iV, vagy mondjuk egy konnektoros hibrid SUPERB áll a garázsban, akkor ezentúl az Amazon Alexa használatával távolról elindíthatod vagy leállíthatod a töltésüket, de azt is ellenőrizheted, hogy mekkora a hatótáv éppen, szabályozhatod a légkondit és a...