fbpx
Caredriver
Caredriver

CAREDRIVER: MOBILITÁS – GONDOSKODÁSSAL

Kísérleti projekt Münchenben: a ŠKODA AUTO DigiLab a CareDriver startup céggel karöltve mobilitási és szociális ellátói szolgáltatásokat tesztel gyermekek, idősek és fogyatékkal élők számára.

Csípős, hideg márciusi délután München Óváros-Lehel kerületében. Gerd Brederlow, a 64 éves szabadúszó dizájner a kereszteződésben várja, mint minden nap, öccsét, Bobbyt. Az 56 éves Bobby Brederlow autista és kétségtelenül a legismertebb értelmi fogyatékos színész Németországban. Olyan sztárokkal játszott együtt, mint Senta Berger és Veronica Ferres, valamint népszerű német TV-műsorokban szerepelt, többek között a Tetthelyben és a Klinika – Új generációban. De mostanában kicsit elcsendesedtek a dolgok Bobby körül. „Már három éve demenciában szenved” – mondja Gerd Brederlow, aki az elmúlt 29 évben otthonában gondoskodott testvéréről. „Korábban teljesen önálló volt, még repült is egyedül. Ma már azt sem tudja, mire való a kanál, és fél a lépcsőktől.”

Gerd Brederlow segít öccsének beszállni az autóba.

lista 1 e1523011963892

TÖBB, MINT EGYSZERŰ SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS

Egy fehér ŠKODA OCTAVIA fordul be az utcába: „Ott jön Bobby” – mondja vidáman Gerd Brederlow. A sofőr kisegíti az autóból a színészt és a bátyjához kíséri. „Bobbyról napközben a Monsignore-Bleyer-Haus szociális otthonban gondoskodnak. Mivel délután 4-ig dolgozom, nem tudom felvenni. Ezért béreltünk személyi sofőrt” – mondja a dizájner. Egy évvel ezelőttig Bobby busszal közlekedett, de idővel ez egyre megerőltetőbb lett. „Több mint két óra átutazni a városon, ami elég nehezen elviselhető egy demens ember számára.” Bobbyt ma már a ŠKODA AUTO DigiLab által alapított CareDriver fuvarszolgálat szállítja. A cseh autógyártó digitális részlege 2016-ban megbízta a Creative Dock inkubátort, hogy hozza létre a CareDrivert.

Mióta édesanyja 1989-ben meghalt, Bobby Brederlow bátyjával él München Lehel kerületében.

A színész Bobby Brederlow, aki három éve demenciában szenved, a CareDriverrel jut el minden nap az őt gondozó otthonba.

Az ötlet az volt, hogy olyan fuvarszolgálatot valósítsanak meg, amely a fogyatékkal élők, idősek és gyermekek igényeire szabva gondozási szolgáltatásokat is nyújt. A szolgáltatás egy alkalmazáson vagy telefonhíváson keresztül kényelmesen megrendelhető, és hitelkártyával vagy PayPallal fizethető ki. Nem véletlen, hogy a CareDriver először csak Münchenben volt elérhető. A város temérdek egészségügyi és szociális szolgáltató intézménynek ad otthont, és átlag feletti azon családok aránya, amelyben mindkét szülő dolgozik.

 

A CareDriver ügyvezetője, Markus Feichtinger irányítja a növekvő startupot. A szolgáltatást hamarosan más városokban is elindítják.

MEGBÍZHATÓ VEZETŐK, LOJÁLIS ÜGYFELEK

A CareDriver csapat a szolgáltatást egy Maxvorstadt kerületi legfelső emeleti irodából irányítja, egy köpésre a Ludwig Maximilian Egyetemtől. „Szándékosan ezt a központi helyszínt választottuk” – mondja Markus Feichtinger ügyvezető. „ CareDriver szolgáltatásunk az embereket szolgálja, ezért fontos számunkra, hogy a városközpontban legyünk és részt vegyünk a város életében.” Az irodában a klasszikus startup-légkör érezhető: menő kávégép, energiaitalok a laptopok mellett és lazán összedobált ülőalkalmatosságok. Az egyik szobában egy halom gyerekülés, valamint dobozok tele édességgel és kifestőkönyvvel. „Még mindig a szülők alkotják a legnagyobb vásárlói csoportunkat” – magyarázza Feichtinger. „Sofőrjeink nem szimplán elviszik a gyerekeket A pontból B-be, hanem személyesen veszik fel őket az oviban vagy a suliban, elviszik őket zongoraórára vagy edzésre, és be is kísérik őket az intézménybe.”

„A szülők nagy hangsúlyt fektetnek a sofőrök megbízhatóságára, tudniuk kell, kire bízzák gyermeküket.” A CareDriver ezért jelenleg nem vállal azonnali megrendeléseket, a legtöbb utazást már napokkal előre lefoglalják. „Teljesen másképp működünk, mint egy hagyományos taxitársaság vagy az Uber. A nagy különbség abban áll, hogy a mi ügyfeleink 98%-a olyan visszatérő kliens, akinek heti rendszerességgel van szüksége jól körülhatárolt személyszállítási és ellátási szolgáltatásokra” – mondja az ügyvezető.

Markus Feichtinger, a CareDriver startup cég ügyvezetője, az egyik autó mellett.

Markus Feichtinger

Markus Feichtinger

A CareDriver ügyvezetője

 

„SOFŐRJEINK SZEMÉLYESEN VESZIK FEL AZ UTASOKAT ÉS KÖZVETLENÜL ELVISZIK ŐKET ZONGORAÓRÁRA VAGY EDZÉSRE.”

Ár szempontjából a CareDriver lépést tud tartani a hagyományos taxikkal. Egy óra 16 euróba kerül, és ebben benne van egy ötkilométeres út, amin felül minden további kilométer 1,50 euró. Egyetlen év telt el az alapítás óta, a vásárlói kör még mérsékelt – nagyjából 120 ügyfél foglal le kb. 170 utat havonta. A CareDrivernek eddig két saját gépkocsija van. Szükség esetén, például kerekesszékes utasok szállításához, partnercégeket vonunk be a kapacitás növelése érdekében. „Az a tervünk, hogy akadálymentesített járművekkel bővítjük a flottánkat, például átalakított Volkswagen Caddy modellekkel” – mondja Feichtinger.

 

lista 1 e1523011963892

A JÖVŐ MOBILITÁSÁRA VONATKOZÓ ELKÉPZELÉS

Nagy lehetőséget lát a teljes egészségügyi ágazatban. „Egyre több alkalommal működünk együtt egészségbiztosítási társaságokkal, nyugdíjasotthonokkal és kórházakkal” – magyarázza Feichtinger. A piacot jelenleg olyan non-profit szolgáltatók uralják, mint a Caritas, a Vöröskereszt és a Johannita Segítő Szolgálat. Ők ugyanakkor általában csoportos utakat biztosítanak, amelyek az egyes személyek számára sok időt jelentenek. „Az emberek inkább egyéni utakat szeretnének. Az olyan, demenciával élő embereknek, mint Bobby Brederlow, saját térre van szükségük és személyes kapcsolatra a sofőrjükkel” – jegyzi meg a cég ügyvezetője.

Markus Feichtinger, a CareDriver startup cég ügyvezetője, az irodájában

A CareDriver cég autója: ŠKODA OCTAVIA

A CareDriver még mindig kísérleti fázisban van; a projekt célja annak felmérése, hogy az üzleti modell életképes-e. A ŠKODA AUTO DigiLabbel és Volkswagen wolfsburgi kutatórészlegével szorosan együttműködő, müncheni székhelyű startup a jövő mobilitására vonatkozó elképzelést vázol fel. E folyamat kulcskérdése a következő: „Miben különböznek az egyes célcsoportjaink mobilitási igényei? Milyen követelményeknek kell megfelelni az idősek, gyermekek és fogyatékkal élő emberek szállításakor? Az önvezető járművek használata vajon opció-e az ilyen személyek esetében? Ezeket a kérdéseket akarjuk megválaszolni” – mondja Feichtinger.

Ralf Schaal sofőr minden csütörtökön színjátszás órára viszi a nyolcéves Tessát.

GUMICUKOR TESSÁNAK

Újabb helyszín: egy általános iskola Aubingban, München legnyugatibb részén, délután, valamivel 2 óra előtt. Ralf Schaal, a CareDriver sofőrje, az iskola aulájában várja a kicsengetést. Alighogy megszólal a csengő, Tessa kiviharzik az osztályteremből és készségesen kezet ráz a sofőrrel. Ralf Schaal minden csütörtökön elviszi a nyolcéves kislányt, át a városon, a Schauburg Színházba színjátszás órára. Tessa kedveli viccelődő és barátságos sofőrjét. „Mindig itt vár, hogy elvigyen, és néha még gumicukrot is hoz.” Ralf Schaal szíve ellágyul e szavak hallatán.

Egy sofőr egy kislányt visz színjátszás órára.

A CareDrivernek két saját ŠKODA OCTAVIA-ja van Münchenben. Hamarosan további autókat vásárolnak.

Több mint 40 évet töltött a lézeriparban, míg egy sérülés miatt tartósan táppénzre nem került. Amikor visszanyerte egészségét, a családapa egy újságcikkből értesült a CareDriverről. Egyéni vállalkozóként kezdte, ma már a cég alkalmazottja. „Nagyon szeretek gyerekekről és fogyatékkal élőkről gondoskodni. És így azt érzem, hogy olyat teszek, aminek van értelme. Fuvarozok például előrehaladott állapotú Alzheimer-betegeket, és nagyon jól esik, amikor felismernek és elnyerem a bizalmukat” – mondja Schaal. Úgy érzi, megfiatalodott a cégnél: „A CareDriver több, mint egyszerű fuvarcég. Úgy gondoskodom az utasokról, mintha a saját gyermekeim vagy rokonaim lennének.”

 

Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...

bővebben
Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

Elkezdődött a megújult Octavia gyártása

A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...

bővebben

60 másodpercben a megújult KAROQ-ról

Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...

bővebben

60 másodpercben a megújult KAROQ-ról

Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!