fbpx
Konszernen kívül gyártatna a SKODA?
Vészhívó rendszer

A konszernen kívül gyártatna a ŠKODA?

Hónapról hónapra növekvő kereslet, folyamatosan rekordokat döntő kiszállítások. Az ember azt hihetné, hogy a ŠKODA vezérkarának van ma a legjobb dolga a világon. Nos, ez koránt sincs így.  Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a gyártási kapacitás szűkössége a növekedést veszélyezteti és ezt most az Automotive News Europe is megerősíti.

Évi 360 000 mínusz

A lap számításai szerint ha ŠKODA sürgősen nem talál megoldást a problémára, ebben akkor éves szinten 360 000 darab autó kiesésével számolhat, tehát ennyi autót hiába is adna el, belátható időn belül nem tudna legyártani.

Persze a probléma nem ismeretlen és főleg nem új a gyáriak előtt. Már régóta folyik a megoldás keresése. Jelenleg minden ŠKODA gyár a maximumon pörög és ennek ellenére néhány modellnek jelentősen megnőttek a szállítási idői.

„Jelenleg 1.2 millió autót gyártunk éves szinten és 2025-ig reális lehetőséget látunk arra, hogy ezt a számot 2 millióra növeljük.”- nyilatkozta Kamila Biddle a ŠKODA AUTO sajtóosztályának munkatársa. „A kereslet már ebben az évben meghaladja gyártási kapacitásunkat és ez jelentős hatással van a szállítási határidőkre. Számos lehetőség van azonban arra, hogy a hiányzó gyártási kapacitást pótoljuk. A VW Csoport rendelkezik a legfejlettebb gyártási szisztémával az iparágban. Ennek köszönhető, hogy a KAROQ összeszerelését immár a VW osnabrücki gyárában is megkezdtük. Úgy tűnik azonban, hogy a rendszer nyújtotta lehetőségek sem elegendőek.” Kamila hozzátette: „éppen ezért további lehetőségeket is vizsgálunk, így például a kiszervezett gyártás nyújtotta előnyöket is.”

A konszernen kívül gyártatna a SKODA?

Bevett gyakorlat

Az autóiparban ez a gyártási megoldás korántsem szokatlan. Számos más márka is gyártat különböző modelleket például a Magna Steyr ausztriai üzemében, vagy éppen a finnországi Valmet gyártósorain. Mivel ezeket a gyártókat sokkal kevésbé szorongatják a szakszervezetek, így könnyebben tudnak reagálni a piac igényeire. Legutóbb például a Valmet vett fel 1000 új szerelősori munkást egy SUV modell gyártására.

Ennek ellenére a ŠKODA egy teljesen új gyár felépítését sem vette el (valahol Európában), ahogy erről márciusban a Handelsblatt újságírójának nyilatkozott Bernhard Maier, a ŠKODA vezére. Ő is arról beszélt, hogy első körben megpróbálják a gyártás egy részét a VW konszern üzemeibe áthelyezni, ami után lábra kapott az a pletyka, hogy a SUPERB a frissítés után a Passattal készülhet egy üzemben. Ezt egyébként azóta egyik fél sem erősítette meg.

És hogy miért kell sürgősen megoldást találnia erre a problémára a Škodának, arra az egyik legjobb példa a ŠKODA KODIAQ GT. Ez a KODIAQ kupésított változata lesz, amelyet ebben az évben Kínában mutatnak majd be és csak az ottani piacon lesz majd elérhető. Ha megnézzük az európai piacot láthatjuk, hogy egy ilyen modell a ŠKODA itteni kínálatában is sikeres lehetne, ráadásul ahogyan a többi márka hasonló modelljei, akár magasabb áron is kelendő lenne. Az ok, ami miatt a sok feltételes mód indokolt nem más, minthogy jelenleg nincs hol gyártani a modellt Európában. Ezt a gyáriak is elismerik és saját bevallásuk szerint ezen a problémán is lázasan dolgoznak. Mi ŠKODA rajongók csak drukkolni tudunk, hogy a megoldás mielőbb megszülessen.

KODIAQ GT elképzelés
Itt az új OCTAVIA SportLine

Itt az új OCTAVIA SportLine

A ŠKODA bemutatta az OCTAVIA SportLine változatát, amely kivitel kívül-belül sportos megjelenést hoz, és különböző benzines, dízel, mild-hibrid, plug-in hibrid és CNG hajtásláncokkal rendelhető.Az ötajtós és a kombi karosszériaváltozatban kapható modell hasonlóan a...

bővebben

Közeleg a ŠKODA KAROQ frissítése

Rohan az idő, hiszen pont 3 éve májusban mutatkozott be a KAROQ, amelynek a modellfrissített példányát kapták le egy tesztút során.A KAROQ a ŠKODA egyik bestseller modellje, bemutatása óta több, mint 250 000 darabot adtak el belőle. Most viszont úgy tűnik, hogy...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!