A konszernen kívül gyártatna a ŠKODA?
Hónapról hónapra növekvő kereslet, folyamatosan rekordokat döntő kiszállítások. Az ember azt hihetné, hogy a ŠKODA vezérkarának van ma a legjobb dolga a világon. Nos, ez koránt sincs így. Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a gyártási kapacitás szűkössége a növekedést veszélyezteti és ezt most az Automotive News Europe is megerősíti.
Évi 360 000 mínusz
A lap számításai szerint ha ŠKODA sürgősen nem talál megoldást a problémára, ebben akkor éves szinten 360 000 darab autó kiesésével számolhat, tehát ennyi autót hiába is adna el, belátható időn belül nem tudna legyártani.
Persze a probléma nem ismeretlen és főleg nem új a gyáriak előtt. Már régóta folyik a megoldás keresése. Jelenleg minden ŠKODA gyár a maximumon pörög és ennek ellenére néhány modellnek jelentősen megnőttek a szállítási idői.
„Jelenleg 1.2 millió autót gyártunk éves szinten és 2025-ig reális lehetőséget látunk arra, hogy ezt a számot 2 millióra növeljük.”- nyilatkozta Kamila Biddle a ŠKODA AUTO sajtóosztályának munkatársa. „A kereslet már ebben az évben meghaladja gyártási kapacitásunkat és ez jelentős hatással van a szállítási határidőkre. Számos lehetőség van azonban arra, hogy a hiányzó gyártási kapacitást pótoljuk. A VW Csoport rendelkezik a legfejlettebb gyártási szisztémával az iparágban. Ennek köszönhető, hogy a KAROQ összeszerelését immár a VW osnabrücki gyárában is megkezdtük. Úgy tűnik azonban, hogy a rendszer nyújtotta lehetőségek sem elegendőek.” Kamila hozzátette: „éppen ezért további lehetőségeket is vizsgálunk, így például a kiszervezett gyártás nyújtotta előnyöket is.”
Bevett gyakorlat
Az autóiparban ez a gyártási megoldás korántsem szokatlan. Számos más márka is gyártat különböző modelleket például a Magna Steyr ausztriai üzemében, vagy éppen a finnországi Valmet gyártósorain. Mivel ezeket a gyártókat sokkal kevésbé szorongatják a szakszervezetek, így könnyebben tudnak reagálni a piac igényeire. Legutóbb például a Valmet vett fel 1000 új szerelősori munkást egy SUV modell gyártására.
Ennek ellenére a ŠKODA egy teljesen új gyár felépítését sem vette el (valahol Európában), ahogy erről márciusban a Handelsblatt újságírójának nyilatkozott Bernhard Maier, a ŠKODA vezére. Ő is arról beszélt, hogy első körben megpróbálják a gyártás egy részét a VW konszern üzemeibe áthelyezni, ami után lábra kapott az a pletyka, hogy a SUPERB a frissítés után a Passattal készülhet egy üzemben. Ezt egyébként azóta egyik fél sem erősítette meg.
És hogy miért kell sürgősen megoldást találnia erre a problémára a Škodának, arra az egyik legjobb példa a ŠKODA KODIAQ GT. Ez a KODIAQ kupésított változata lesz, amelyet ebben az évben Kínában mutatnak majd be és csak az ottani piacon lesz majd elérhető. Ha megnézzük az európai piacot láthatjuk, hogy egy ilyen modell a ŠKODA itteni kínálatában is sikeres lehetne, ráadásul ahogyan a többi márka hasonló modelljei, akár magasabb áron is kelendő lenne. Az ok, ami miatt a sok feltételes mód indokolt nem más, minthogy jelenleg nincs hol gyártani a modellt Európában. Ezt a gyáriak is elismerik és saját bevallásuk szerint ezen a problémán is lázasan dolgoznak. Mi ŠKODA rajongók csak drukkolni tudunk, hogy a megoldás mielőbb megszülessen.
Március 15-én megvillantják az Elroq-ot
Március 15-én tartja a Škoda Auto éves sajtókonferenciáját, amelyen az elmúlt évről és az idei tervekről, így az Elroq-ról is beszámolnak.A Škoda Auto minden év tavaszán tart a sajtó képviselőinek egy nagy beszámolót arról, hogy miként sikerült az elmúlt időszak...
60 másodpercben a megújult KAROQ-ról
Nem véletlen, hogy a ŠKODA KAROQ a cseh autógyártó legkelendőbb SUV-ja. Legújabb változata pedig 60 másodperc alatt téged is szerelembe ejt.Korábbi cikkeinkA ŠKODA KAROQ a kompakt SUV új változata a modell hagyományos erősségeire épít, műszaki újításokkal és...
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
60 éves az OCTAVIA
Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával. Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A...