fbpx
Ez már nem nagyapád Skodája

Ez már nem a nagyapád Škodája

5 Škodás nagypapa, Herczig Norbi négyszeres bajnok és a ŠKODA FABIA R5. Egy izgalmas csapat annak bizonyítására, hogy a címben szereplő állítás nem üres reklámlózung.

Néhány hete a ŠKODA hazai Facebook oldalán egy játékra hívta követőit a márka. A játékban olyan nagyszülőket lehetett nevezni, akik a ŠKODA rajongói a szó a hagyományos értelmében. Szép számmal akadtak jelentkező unokák, akik lelkesen ajánlották saját nagypapájukat erre a fantasztikus lehetőségre. A nyeremény ugyanis nem volt más, minthogy a Veszprém Rallye tesztjén Herczig Norbi mellé ülhetnek a jobb egyre, és Norbi versenytempóban autózik velük egy kört. Aki látta már Herczig Norbit versenyezni, az tudja: ez bizony nem való mindenkinek. A szerencsés 5 nagypapa mégis boldogan élt a lehetőséggel, melyre egy forró nyári napon került sor. Így a tempó mellett az időjárás is próbára tette a jelentkezőket.
line V1 e1528198217551
“Nagy meglepetés és egyben fantasztikus érzés volt, hogy a nyertesek között egykori raliversenyzőkre is bukkantunk” – emlékezett vissza Herczig Norbert. “Volt olyan ralis nagypapa, aki éppen aznap ünnepelte a születésnapját, a felesége pedig titokban nevezte a játékra. Egy másik nyertes 30 évvel ezelőtt pont egy Škodával versenyzett a Veszprém Rallye-n, így számára valóban feledhetetlen élmény volt mai nap, nekem pedig igazán megható volt látni a 30 éve készült fotókat” – mesélte később a többszörös bajnok.
line V1 e1528198217551
A teszten mi is jelen voltunk, és természetesen nem engedtük el egy rövid beszélgetés nélkül az imént említett ralis nagypapát, akit Hajduk Józsefnek hívnak.

Elégedett volt a Norbi féktávjaival?

Nagyon – kezdi nevetve – sőt! Norbinak elárulták, hogy régen én is versenyeztem, így ha lehet még rátett egy lapáttal. Csodálatos élmény volt.

És ismerős is volt ez a szakasz, amin Norbival autóztak?

Ezen a részen még nem jártam. Amikor anno a ŠKODA 130-assal versenyeztünk, akkor nekünk még nem volt sem lehetőségünk, sem pénzünk ilyen futam előtti tesztelésre. Egyből élesben, a lőtéren kialakított pályán mentünk. Ebből persze akadtak gondok, hiszen a pályát egyszerű szalagok jelezték nekünk, és ha nem írtuk fel pontosan, akkor bizony az esések sem voltak ritkák.

Csak nem fűződik valamilyen emlékezetes bukás Veszprémhez?

Hát, bizony itt estünk a versenyzői pályafutásom alatt a legnagyobbat. Gyakran volt sár ezen a pályán, és egy balos kanyar nem adta ki. A ŠKODA 130-as akkorát pördült a levegőben, hogy a CB antenna nem ért le a földre, amikor fejjel lefelé voltunk. Szerencsére kerékre érkeztünk, így az ijedtségen kívül más bajunk nem esett. Elég volt néhány futóműalkatrészt cserélni később.

Persze gondolom, ez akkoriban nem volt olyan egyszerű mint manapság.

Akkoriban ha alkatrészeket akartunk, bizony nem ártott, ha volt ismeretség Csehszlovákiában. Sokszor csináltuk azt, hogy szereztünk egy gyári alkatrészt, és egy gépműhelyben lemásoltuk. Persze mondanom sem kell, hogy ezek nem voltak olyan minőségűek mint az eredeti. Ahogy a mi autónk sem volt többszáz lóerős, mint ez a FABIA R5. Örültünk, ha 110-120 lóerőnk volt.

És nem volt ilyen tökéletesen felszerelt versenykamionjuk sem, igaz?

Á, dehogy. Egy tréler és ami befért az autóba. A legtöbben magunk szereltük a gépeket. Ennek anyagi okai is voltak persze, de az is közrejátszott, hogy az ember a saját munkájában bízott meg leginkább.

A Hajduk név ismerősen csenghet a régi rallye rajongók körében.

Igen, a bátyám Hajduk Zoltán – aki az első osztályban versenyzett – fertőzött meg ezzel a benzingőzös sporttal. Sokat köszönhetek neki. Én ugyan 92 óta nem versenyzek, de amikor csak tudok igyekszem nézőként részt venni a futamokon.

A családból van aki tovább viszi ezt a szerelmet?

Meglepő lehet, de a lányunokám. Ő is nevezett be erre a játékra. Persze ma már ez egy nagyon költséges sport. A régi autóm most is üzemképes – most éppen budapesti gazdája van – de nincs rá lehetőségünk, hogy visszavásároljuk. Ezért elhatároztam, hogy építek neki egy ugyanolyan autót, mint az enyém volt. A donor már megvan, és mivel az autószerelés a szakmám és egyben a másik szerelmem is, így még élvezem is a dolgot.

line V1 e1528198217551
5 Škodás nagypapa, Herczig Norbi négyszeres magyar bajnok és a ŠKODA FABIA R5. A nap végén tényleg igazi csapattá állt össze a társaság, hiszen ismét bebizonyosodott: hiába nem lehet összehasonlítani a márka egykori és mai modelljeit, egy ŠKODA rajongó márka iránt érzett szerelme örök.

 

Scala vagy Kamiq? Igazából nincs rossz válasz!

Ugyanaz az alap, de mégis különböző karakterek. A Škoda Scala és a Škoda Kamiq technikailag testvérek ugyan, de első pillantásra is látszik, hogy másokat akarnak megszólítani. A jó hír, hogy bármelyiket is választjuk, nem döntunk rosszul.Méretek Mivel azonos műszaki...

bővebben

Scala vagy Kamiq? Igazából nincs rossz válasz!

Ugyanaz az alap, de mégis különböző karakterek. A Škoda Scala és a Škoda Kamiq technikailag testvérek ugyan, de első pillantásra is látszik, hogy másokat akarnak megszólítani. A jó hír, hogy bármelyiket is választjuk, nem döntunk rosszul.Méretek Mivel azonos műszaki...

bővebben

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-01-01 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!