fbpx
SKODA KODIAQ RS

Az új KODIAQ RS-en még a logó is új lesz

Már csak néhány hét, és lehull a lepel a legerősebb ŠKODA SUV modellről, a KODIAQ RS-ről. A bemutatóra a Párizsi Motor Show reflektorainak kereszttüzében fog sor kerülni, de a gyár már most bemutatta azt az új logót, amely a KODIAQ RS-en fog debütálni, de utána átveszi az összes RS modell hűtőrácsán a régi helyét.

Persze nem kell drámai változásra számítani. A jól ismert három betű – mert igazából minden RS modell orrán a vRS felirat áll – csak finoman újul meg, a legszembetűnőbb változás a márka jellegzetes zöld színének az eltűnése. Helyét a piros szín veszi át.
Nem ez az első ilyen változás, amikor pirosra cserélik a zöld színt. Az első RS sorozat – az OCTAVIA RS első generációjából – történő bemutatkozásakor a féknyergek a jellegzetes ŠKODA zöldben pompáztak. Aztán néhány év múlva itt is megjelent a piros szín.

De miért áll minden RS modell elején három betűből a vRS logó?

A hivatalos magyarázat szerint az RS a „Rallye Sport” rövidítése, amely a ŠKODA 180 RS és 200 RS modelleken jelent meg először 1974-ben. Az azóta legendássá vált modellekkel indult el a ŠKODA rally sikerszériája. Hogy akkor mit keres ott még a „V” betű? Nos, ez utalás az angol „Victory” kifejezésre. Joggal gondolhatnánk, hogy a márka győzelmei miatt került oda, és van is benne igazság, hiszen amikor a „V” betűre esett a választás, ez járhatott a ŠKODA marketingeseinek a fejében. De hogy miért kellett kiegészíteni a két betűt, annak prózaibb okai vannak. Amikor a ŠKODA megjelent az első újkori RS szériával, akkor egyes (angolszász) piacokon egy másik márka már a saját sportmodelljének levédette a betűkombinációt. Így, hogy a jogi csatározásoknak elejét vegye a márka, a két betű elé illesztette a „V” betűt. Ez az oka annak is, hogy van ahol sima RS-ként, és van ahol vRS-ként hivatkoznak a modellekre.

Akárhogy is, a KODIAQ RS, a márka legerősebb SUV modellének bemutatója már nincs hátra. Addig is azt már tudjuk róla, hogy egy 239 lóerős, 2.0 literes BiTDI motor kerül a motorházba, melynek a legnagyobb nyomatéka 500 Nm lesz. Vigyorgásból tehát nem lesz hiány a volánja mögött.
New Auto: ilyen lesz a következő 10 év

New Auto: ilyen lesz a következő 10 év

A Volkswagen konszern a múlt héten mutatta be a következő tíz évre vonatkozó terveit, amelyek átvezetik a márkákat, köztük természetesen a ŠKODA-t is, a hagyományos modellek korából az elektromos modellek és az önvezetés korszakába. A New Auto a néhány hónappal...

bővebben
New Auto: ilyen lesz a következő 10 év

New Auto: ilyen lesz a következő 10 év

A Volkswagen konszern a múlt héten mutatta be a következő tíz évre vonatkozó terveit, amelyek átvezetik a márkákat, köztük természetesen a ŠKODA-t is, a hagyományos modellek korából az elektromos modellek és az önvezetés korszakába. A New Auto a néhány hónappal...

bővebben

ŠKODA újdonságok 2021-ben

Bár a járványhelyzet nem teszi könnyebbé egyik autógyár életét sem, a fejlesztés nem állhat meg. Ezért most sorra vesszük a ŠKODA újdonságok 2021-ben. Haladjunk az egyszerűség kedvéért időrendben.ŠKODA újdonságok 2021-ben: KODIAQ Facelift A hírek szerint a legnagyobb...

bővebben

ŠKODA újdonságok 2021-ben

Bár a járványhelyzet nem teszi könnyebbé egyik autógyár életét sem, a fejlesztés nem állhat meg. Ezért most sorra vesszük a ŠKODA újdonságok 2021-ben. Haladjunk az egyszerűség kedvéért időrendben.ŠKODA újdonságok 2021-ben: KODIAQ Facelift A hírek szerint a legnagyobb...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!