Ismerd meg közelebbről: ŠKODA KODIAQ RS
Karl Neuhold
A ŠKODA modellek külsejéért felelős dizájnrészleg vezetője.
Nehéz nem észrevenni a KODIAQ RS-t. „Első pillantásra is rendkívül férfias és sportos a KODIAQ RS: a széles motorháztető és a középen kiemelkedő határozott vonal, melynek elején, középén büszkén ül a ŠKODA embléma”- mondja Karl Neuhold.
A karosszéria színére fényezett lökhárítók - melyek közül az első a két szélén egy-egy fekete színű spojlert kapott, a hátsón pedig egy fényvisszaverő csík fut végig - a két nagyméretű kipufogó vég, fényes fekete műanyag elemek mind csakis a KODIAQ RS sajátjai. Az első és hátsó fényszórók szériában LED technológiával teszik messziről felismerhetővé a KODIAQ RS-t.
A nagyméretű kerékjáratokban az antracit színű, 20 colos „Xtreme” könnyűfém kerekek feszítenek. A biztonságos megállásról a kerekeken át jól látható 17 colos féktárcsák gondoskodnak. „A KODIAQ 20 colos kerekei illeszkednek az RS hagyományokhoz, és hangsúlyozzák a robosztus megjelenést. Az érdekes dizájnjukat kiemeli a fény játéka”- folytatja Neuhold.
„A ŠKODA KODIAQ RS oldalán az úgynevezett tornádó vonal dinamizmust kölcsönöz az autónak, és bár a KODIAQ SPORTLINE is fekete ablakkeretet és visszapillantó tükröket kap, a fényes feketére fényezett tetősín csak az RS sajátja” – magyarázza Neuhold a külső részleteket.
A leggyorsabb KODIAQ verzióval egy új RS logót is bevezet a gyár, amelyben a V (győzelem) betű piros (korábban fekete, zöld és piros kombináció volt). Ezt a jelvényt mind az elején (a hűtőrácson), mind a hátul (az ötödik ajtón) megtaláljuk. Magától értetődik, hogy a belső tér nem lenne teljes az RS embléma nélkül, így az infotainment rendszer üdvözlőképernyőjén, a kormánykerék alján, a DSG automatikus sebességváltó váltógombján ugyanúgy megtaláljuk, ahogy a sportülések háttámlájára hímezve is.
A határozott oldaltartású sportülések Alcantara borítást kaptak, és kialakításuk nem csak sportos kanyarvételekkor biztosítanak maximális kényelmet, de a hosszú utazások során is. Csúcsmodellhez illően elektromosan állíthatók és memóriafunkcióval is rendelkeznek.
Perforált bőrrel borított sportkormány mögött váltófüleket találunk a DSG váltó kézzel történő kapcsolásához. A kormány mögött nem hagyományos műszerek várják a vezetőt, hanem a ŠKODA új digitális műszeregysége, melyet a sportos hangulat fokozására egy ötödik kijelzési móddal is ellátták. Ebben a középpontban a fordulatszámmérő és egy digitális sebességmérő került, háttárként pedig a karbon mintázatú grafika szolgál.
A sportos hangulat nem korlátozódik a műszeregységre. A fekete oszlopok és a tetőkárpit, a karbon mintázatú dekorelemek, piros varrás a sportkormányon, az üléseken és középkonzolon, az alacantra ajtó és ülésborítás mind a versenyhangulatot fokozzák. Az iméntiek tökéletes kiegészítője a LED hangulatvilágítás, amely10 különböző színt varázsolhat az éjszakai utastérbe.
Mindez persze mit sem érne, ha a motorházfedél alatt nem egy sportos szív dobogna. A kétliteres bi-turbó dízelmotor a legerősebb ilyen motor, amit valaha ŠKODA modell orrába szereltek. A 240 lóerő és az 500 Nm nyomaték 7 másodperces 0-100-as sprintet, és 220 km/h-s végsebességet jelent. Persze ezek a számok nem mondják, hogy milyen élvezetes lehet az odáig vezető út. Hiszen egy sportos modellhez sportos hang illik. Ennek tökéletes élvezetéhez a ŠKODA egy teljesen új hangrendszert fejlesztett, amely Dynamic Sound Boost nevet kapta.
Ez, az intelligens összkerékhajtás, valamint az adaptív futómű tökéletes vezetési élményt nyújt a legnagyobb, és legújabb sportos Škodának.
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...
FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-01-01 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.