fbpx
ŠKODA SCALA

Az első pillantás a ŠKODA SCALA belsejébe

Teljesen új infotainment rendszer, 10.2 colos virtuális cockpit (digitális műszerfal), és eddig a márkánál ebben a szegmensben még nem látott anyagminőség. Röviden ennyi a SCALA belseje, de azért mint mindig, az ördög most is a részletekben bújik meg.

Bár ebben az esetben talán nem is helyes az ördög kifejezés, hiszen a SCALA utasterében nincs semmi, ami rossz lenne. Sőt! A helykínálat hatalmas, hiszen alig marad el a jelenlegi OCTAVIA nyújtotta tágasságtól. Ami lássuk be, egy valóban kompakt modelltől – hiszen az OCTAVIA erősen kilóg felfelé a kategóriából – több, mint nagyszerű. És mindez kategória első méretű (467 literes) csomagtatóval párosul.

Milyen érzés vezetni egy 120 milliós Škodát?

A legtöbb koncepcióautó, amelyeket a nagy autószalonokon láthatunk csupán egy nagy színház. Ámulatba ejtő adatokat olvashatunk, hogy milyen gyorsulást produkálnak a többezer kilométer hatótávolságra képes akkupakkal. Persze, hiszen ezeket az adatokat soha,  sehol és senki nem fogja számon kérni. Miért ne álmodnánk nagyot, nem igaz? Bővebben…

A belső térérzetet javítja a teljesen új formavilágú műszerfal is, melyen először találkozhatunk egy ŠKODA modellben a teljesen szabadon álló központi kijelzővel. Ez nem csak kialakításával, de méretével is kiemelkedik a mezőnyből. A vezető dolgát könnyítendő magasan helyezkedik el, és hogy a kezünket se kelljen a levegőben lógatni a kezelése közben, a tervezők egy kis támasztékot is kialakítottak alatta a csuklónknak. És ha már kijelző: a kompakt modellek között ismét csak egyedülálló, 10.2 col méretű digitális műszeregység is rendelhető lesz a SCALA-hoz.

A RAPID modelleket sok kritika érte az egyszerűbb anyaghasználat miatt. Nos, a SCALA esetében ettől nem kell tartanunk. Puha tapintású műanyagok, egyedi textúrák, és egy különleges, prémium érzésű kárpitozás is elérhető lesz hozzá.

De hogy mik az erősségei, és miért is érdemes várni a SCALA bemutatójára, arról beszéljen Dimitrios Darkoudis, a ŠKODA SCALA belső kialakításáért felelős dizájncsapat vezetője.

„Az új SCALA az első sorozatgyártású ŠKODA, amelyben már az új, dinamikus kialakítású műszerfal lesz látható, melynek szimmetrikus formáit a hűtőrács formavilága inspirálta. Ez sokkal frissebb és érzelmekkel telibb forma, mint az eddigiek. Az új SCALA belseje hatalmas előrelépés a ŠKODA márkának, új szintre emelkedik az ember-gép kapcsolat a digitális megoldások által, melyeknek középpontjában a hatalmas kijelző áll, így megteremtve a legújabb Simply Clever utasteret.” – mondja Darkoudis

“A személyes kedvencem az új, szabadonálló kijelző környékének formai megoldása. Ahogyan a középső rész vonalvezetésével egy ergonómikus kis bölcsöt alakítottunk annak érdekében, hogy kezünket pihentetve kényelmes legyen kezelni a központi kijelzőt, mindig lenyűgöz. De hasonlóan kedvelem ahogyan a „lebegő” központi kijelzőt funkcionálisan kombináltuk a legutolsó fejlesztésű digitális műszeregységgel, így feledtetve a hagyományos műszereket a vezetővel. Ami különösen büszkévé tesz, azok a gyönyörűen formázott és rendkívül kényelmesen kialakított ülések, melyek igazán barátságos hellyé varázsolják az utasteret” – teszi hozzá.

Dimitrios Darkoudis

Dimitrios Darkoudis

A ŠKODA SCALA belső kialakításáért felelős dizájncsapat vezetője

Vásárlóink a Simply Clever megoldások tökéletes egységét kapják majd. Magával ragadó és fejlett digitális megoldások, melyek eredményeként egy teljesen új szintre emelkedik a felhasználói élmény egy egyre komplexebb digitális világban”- fejezi be Darkoudis az új modell előnyeinek összefoglalását.

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben
Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

Ízlelgessük: ŠKODA ELROQ

ELROQ. Szándékos szivárogtatás, hogy teszteljék a vásárlókat vagy csupán véletlen elszólás? Akárhogy is, a ŠKODA AUTO szakszervezetének lapjában leírták a következő ŠKODA modell nevét. Vagy nem.Korábbi cikkeinkA KOVO ŠKODA AUTO, vagyis a márkánál működő szakszervezet...

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

Ízlelgessük: ŠKODA ELROQ

ELROQ. Szándékos szivárogtatás, hogy teszteljék a vásárlókat vagy csupán véletlen elszólás? Akárhogy is, a ŠKODA AUTO szakszervezetének lapjában leírták a következő ŠKODA modell nevét. Vagy nem.Korábbi cikkeinkA KOVO ŠKODA AUTO, vagyis a márkánál működő szakszervezet...

bővebben

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-01-26 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!