KODIAQ: 6 (+1) dolog, amit eddig nem tudtál róla!
Egy új modell bemutatóján lehetetlenség minden új funkcióról beszélni. Nem csak azért, mert egy bemutatónak pörgősnek kell lenni, hanem azért is, mert a mai Škodák több oldalnyi, eddig nem látott szolgáltatással rendelhetők. A KODIAQ kapcsán ezekből szedtünk össze hatot.
Szellőztethető ülések.
Bár már elmúlt a nyár, de az biztos, hogy lesz jövőre is. És kevés kellemetlenebb dolog van, mint egy hosszabb-rövidebb út után átizzadt nadrággal kiszállni autónkból. Jó ha tudod, hogy a Kodiaq megóv ettől. Hiszen nem csak fűthető, de szellőztethető ülések is elérhetőek hozzá.
Előrelátó gyalogosvédelem.
A városi vészfékasszisztens rendszer a Kodiaq-ban bővült egy igen fontos biztonsági funkcióval. A radar alapú asszisztens 60 km/h sebességig képes érzékelni a kereszt irányban áthaladó gyalogost, és szükség esetén állóra fékezi aKODIAQ-ot.
Ezzel a legtöbb esetben megóvja a gyalogost a nagyobb sérülésektől, illetve ha a körülmények adottak (nem féktávolságon belül lép le elénk valaki), akkor egy karcolás nélkül is megúszhatja a gyalogos az esetet.
Járművön belüli kommunikáció.
A KODIAQ belső tere hatalmas. A harmadik üléssorban bizony nem könnyű megérteni az elöl ülők beszédét, bármilyen csendes is aKODIAQ menet közben.
Ezért a mérnökök egy új rendszert fejlesztettek, amely segíti a kommunikációt a jármű mikrofonján, az infotainment rendszeren keresztül úgy, hogy a járművezető hangját kiszűri az utastéri zajból és feljavított beszéd formájában lejátssza a hátsó hangszórókban. A hangerőt a központi kijelző hangerő beállításain keresztül lehet szabályozni. Természetesen a funkciót itt ki is lehet kapcsolni.
Parkolási távolság-szabályzás fékezési funkcióval.
Ez a funkció hivatalos neve, de azt is eláruljuk, hogy mire jó. Az első-hátsó parkradar nem új funkció, de igen hasznos parkolás közben. Hiszen pontosan jelzi, ha túl közel kerülünk a másik parkoló autóhoz.
Igen ám, de sokszor ha nagyobb sebességgel történik a parkolás, hajlamosak vagyunk a folyamatos sípolás ellenére neki csúszni a másik autónak. A rendszer segítségével ez nem történik meg többet, hiszen még ez előtt képes megállítani a KODIAQ-ot, elkerülve az ütközést. Jó hír nekünk, rossz hír a karosszéria műhelyeknek.
„SSS” avagy SchadenSchwereSchatzer
Ha le szeretnénk fordítani, akkor a „kár mértékének meghatározása” állna a legközelebb a valósághoz. A funkció lényege, hogy a KODIAQ egy ütközés során érzékeli azokat a sérüléseket, amelyek megakadályozzák a tovább haladásban.
Akkor is, ha az ütközés ereje nem volt akkora, hogy a légzsákok működésbe lépjenek. Ezekben az esetekben is automatikus segítségkérést képes indítani, elküldve a jármű pontos helyzetét és a sérülések mértékét, jellegét. Amennyiben a légzsákok is kinyíltak, erről is értesítést küld a központba, ahonnan riasztani tudják a mentőegységeket.
Alváskényelmi csomag, avagy a beépített nyakpárna
Kétfajta utas létezik. Aki minden előzetes felkészülés nélkül indul akár hosszabb útra, és aki gondosan, minden eshetőségre felkészülve vág neki az utazásnak. Az ő kedvenc kiegészítőjük az úgynevezett nyakpárna. Ám ezzel szinte biztos, hogy megőrjítik a többi utastársat. Két okból is.
Az egyik ok, hogy amikor szinte mindenki eljut abba a fázisba, amikor rövidebb-hosszabb ideig elbóbiskolna, ő kényelmesen tud pihenni, míg a többiek irigykedve nézik kényelmét. A másik ok, hogy amikor éppen nincs használatban ez a párna, csak zavar az utastérben, plusz helyet foglal, útban van és a többi. A KODIAQ segít úrrá lenni ezen a helyzeten, hiszen a fejtámlából kihajtható támasz mindig kéznél van. Amikor pedig nincs rá szükség, észrevétlenül húzódik meg. További előnye, hogy használatával még nagyobb biztonságban lehet az utas egy esetleges sérülés esetén. Kiegészítőnek egy takaró is jár hozzá.
Kodiaq asszisztens rendszerek
Összeszedtük számodra a ŠKODA Kodiaq összes elérhető asszisztens rendszerét. Kattints a képre, és ismerd meg őket.
Ha szeretnél még idén egy új ŠKODA KODIAQ-ot magadnak, akkor ne tétovázz sokáig. Kérj ajánlatot most!
Szeretnéd kipróbálni vagy megvenni?
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...