fbpx
Új SKODA OCTAVIA

Kupés vonalakat kaphat az új OCTAVIA

A brit AutoExpress-nél vagy látnokok dolgoznak, vagy már látták a ŠKODA fejlesztőközpontjában az új Octaviát. Akárhogy is, elég magabiztos kijelentéseket tesznek a következő MK4-es modellről, sőt! Az egész autót is lerajzolták nekünk.

Legutóbb már részletesen foglalkoztunk az érkező modellel (itt írtunk róla), így csak az újdonságot jelentő dolgokat vesszük sorra. De melyek is ezek?

Az első kérdés, amit fel szoktak tenni, hogy mikor érkezik? Több forrás szerint a márka nem vár az év végéig, mint a SCALA bemutatójával, hanem már ősszel megtartja azt. Az OCTAVIA a márka legfontosabb modellje, vagy ahogy a gyáriak emlegetik, a márka szíve. A belső források azt is hozzáteszik, hogy az MK4-es változat a ŠKODA CEO-jának, Bernhard Maiernek is kiemelt figyelmét élvezi, afféle mesterművének szánja a modellt. Ennek megfelelően az őszi időpont nem jelenthet mást, minthogy Frankfurtban, Németország legnagyobb autószalonján debütáljon a legújabb ŠKODA.

De talán még ennél is fontosabb, hogy a ŠKODA folytatja a SCALA által megkezdett dizájnvonalat. Ez alapvetően remek hír, hiszen a SCALA mindenkit levett a lábáról, és bár ránézésre azonnal tudjuk, hogy egy ŠKODA, mégis sokkal látványosabbra sikerült a formaterve, mint az elődjének. A belsejéről nem is beszélve. Az OCTAVIA esetében nem kevesebbet állítanak, minthogy a SCALA fogja ezentúl betölteni az 5 ajtós szerepkört a márka alsóközepes kínálatában, ezért az OCTAVIA esetében sokkal szabadabb kezet kaptak a tervezők. Oldalról erősen kupés kialakítással érkezik majd, de egyéb vonalaiban és részleteiben is sokkal érzelemdúsabb formatervet kaphat.

A SCALA bemutatóján Christian Strube, technikai fejlesztési igazgató arról nyilatkozott, hogy az új OCTAVIA a konszern MQB platformját kapja, ami még a Scalahoz képest is sokkal több lehetőséget biztosít a tervezőknek. A motorokról szólva Strube megerősítette, hogy az új OCTAVIA elérhető lesz Plug-in hybrid kivitelben is, ami technikáját tekintve a szintén idén érkező SUPERB PHEV változatára épül, így a tisztán elektromos módon megtehető kilométerek 60-80 között lesznek majd. Persze egy ilyen változat várhatóan nem lesz olcsó, ezért elsőként a Škodánál az Octaviából lesz egy 48 Voltos „Mild-hybrid” is, ami az 1.5-ös TSI motorra épül, és nem lesz tölthető konnektorról. A többi motor már ismerős lehet, megmaradnak az 1.0 literes, háromhengeres benzinesek is. Bár a FABIA kínálatából már eltűnt a dízelmotor, az OCTAVIA háromfélét is kap belőle 1.6-os és kétliteres változatban. A csúcs továbbra is az RS változat lesz, 260 lóerő körül.

Nem fogjuk kidobni a háromhengeres motorokat. Nem vagyunk prémium márka. Az OCTAVIA egy tökéletes választás lesz az átlagember számára.

Christian Strube

Technikai fejlesztésekért felelős igazgató

Az utastérben hasonló hangulat fog fogadni, mint a SCALA esetében. A jelentős különbség az anyaghasználatban lesz majd, az OCTAVIA javára. Nagyságrendi, már-már prémium minőségről pletykálnak. Itt is megjelenik a nagyméretű központi kijelző, akár 9.2” méretben, és a műszeregység is digitális kivitelű lesz a magasabb felszereltségek esetében 12.3” (!) méretben. Előbbin az az új infotainment rendszer fog futni, amelyet a ŠKODA mérnökei fejlesztettek ki az egész konszern számára.

 

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...

bővebben
A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

Ízlelgessük: ŠKODA ELROQ

ELROQ. Szándékos szivárogtatás, hogy teszteljék a vásárlókat vagy csupán véletlen elszólás? Akárhogy is, a ŠKODA AUTO szakszervezetének lapjában leírták a következő ŠKODA modell nevét. Vagy nem.Korábbi cikkeinkA KOVO ŠKODA AUTO, vagyis a márkánál működő szakszervezet...

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

Ízlelgessük: ŠKODA ELROQ

ELROQ. Szándékos szivárogtatás, hogy teszteljék a vásárlókat vagy csupán véletlen elszólás? Akárhogy is, a ŠKODA AUTO szakszervezetének lapjában leírták a következő ŠKODA modell nevét. Vagy nem.Korábbi cikkeinkA KOVO ŠKODA AUTO, vagyis a márkánál működő szakszervezet...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!