Íme az új ŠKODA KAMIQ
A ŠKODA KAMIQ egy újabb nagy lépés a ŠKODA sikeres SUV-s offenzívájában, és érkezését is tökéletesen időzítette a márka.
„Tavaly minden harmadik Európában értékesített modell SUV volt. A legnagyobb növekedést a kis SUV-k jelentették, amelyek értékesítése Európában 29 százalékkal, 2 millió darabra nőtt. Ezért kifejlesztettünk egy teljesen új autót – amely újabb mérföldkő a SUV történetünkben – mondja Bernhard Maier, a ŠKODA vezérigazgatója.
Bernhard Maier
A ŠKODA vezérigazgatója
Az élet élvezetére tervezték
A ŠKODA KAMIQ elsődlegesen a fiatalabb ügyfelek számára készült, és könnyen felismerhető az elkülönülő első fényszóró – irányjelző kettősről. A KAMIQ az első ŠKODA modell, amely dinamikus irányjelzőkkel rendelkezik az elől és hátul is – az egyedi megoldásban a LED-csík belülről kifelé kezd világítani irányjelzéskor, és lenyűgöző hatást kelt.
Oliver Stefani
A ŠKODA főtervezője
„A KAMIQ nagyon különleges számomra. Ez az első projekt, amelyben a ŠKODA-nál részt vettem ”- vallja be Oliver Stefani, a ŠKODA vezető formatervezője. „A ŠKODA hagyományosan merész, és egyedi fényszórókat használ autóinál, melyek a KAMIQ esetében rendkívül vékonyak és stílusosak. Ennek ellenére az autónak mégis erős, és zömök a megjelenése ami robusztusság érzetét kelti az emberben, amikor az utcán megpillantja. Egy másik feltűnő elem a dinamikusan húzott tetővonal. Azt hiszem, mindent sikerült megvalósítani abból, amit a tavalyi évben a ŠKODA VISION X koncepciójával ígértünk rajongóinknak” – tette hozzá Stefani.
A széles hűtőrács kettős lamellákból áll, a masszív elülső lökhárító és a markáns vonalú motorháztető fokozza a robusztus megjelenést. A KAMIQ 37 mm-rel magasabban szállítja utasait, mint az alapját adó ŠKODA SCALA. A kerekek 16, 17 és 18 colos méretben rendelhetők. Bár városi SUV, arra is felkészítették, hogy ha mégis elhagynánk vele az aszfaltot. A KAMIQ 117 mm-el rövidebb, mint a SCALA, és így a túlnyúlások is kisebbek a jobb terepszögek érdekében. A tervezők gondoltak a sportosabb vezetőkre is, akik felárért élvezhetik a feszesebb sportfutómű nyújtotta előnyöket, amely 10 mm-rel alacsonyabb és két csillapítási szintet kínál.
Dinamikus autó, ami tágas is?
„Első pillantásra is azonnal tudjuk, hogy ez egy ŠKODA, de ugyanakkor mégis teljesen más, mint az eddigiek. A célunk az volt, hogy egy másfajta SUV-t hozzunk létre, mint amit eddig megszoktak tőlünk”- magyarázta Christian Strube, a ŠKODA igazgatósági tagja, aki a műszaki fejlesztésért felelős. A KAMIQ a SUV-k nyújtotta előnyöket, mint például az emelt hasmagasság és az ebből eredő kényelmes vezetési pozíció, egyesíti a kompakt autók mozgékonyságával.
A vitathatatlanul kompakt méretei ellenére (4,241 mm hosszú, 1,793 mm széles és 1,531 mm magasságú) a kategória legnagyobb belső terét nyújtja a vásárlóknak. A hátsó utasok nagyvonalú helykínálatot élvezhetnek, és a csomagtér is 400–1395 liter variálható. Az elülső utasülés háttámlája lehajtható, így akár 2,5 méter hosszú tárgy is kényelmesen szállítható. Ezen kívül több mint húsz „Simply Clever” megoldás van benne – beleértve a vezetői ajtóban lévő esernyőt, vagy az ebben a kategóriában egyedülálló ajtóélvédelemet. Az autó felszerelhető elrejthető vonóhoroggal, és elektromosan működtetett hátsó ajtóval is, amely így egy gombnyomással záródik.
Új lehetőségek tárháza
A KAMIQ az új MQB platformra épül, és ez számos olyan új extra bevezetését tette lehetővé, amelyek eddig csak nagyobb autókban voltak elérhetők. Ilyen a kényelmünket szolgáló fűthető első és hátsó ülések, vagy szintén fűthető a kormánykerék és szélvédő. A tágas belső térben a hangulatot az opcionális 10,2 colos digitális műszeregység – amely öt megjelenítési módot biztosít – és a különálló, 9,2 hüvelykes központi kijelző határozza meg. A műszerfal kialakítása motorháztető jellegzetesen domborított alakját idézi, és ergonomikus támaszt hoz létre az érintőképernyőt vezérlő kéz számára.
A felszereltségi szintek olyan extrákat tartalmaznak szériában, mint a sávtartó asszisztens, a városi vészfék gyalogos védelemmel, az adaptív tempomat, a teljesen új holttérfigyelő rendszer, a parkolási segéd, amely párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre nem csak beparkolni tud automatikusan, de onnan kiparkolni is. Ezek mellett teljesen új az információs és szórakoztató rendszer, amelyhez hang- és gesztusvezérlése is elérhető. „A KAMIQ teljesen új generációs információs és szórakoztató rendszerekkel rendelkezik. A rendszer a beépített eSIM segítségével mindig online, és a legmodernebb ŠKODA Connect szolgáltatásokat nyújtja. Ez teszi tökéletes választásnak a városi SUV-t kereső fiatalabb ügyfeleink számára is, hiszen számukra fontos az állandó online jelenlét”- jegyzi meg Strube.
Christian Strube
A ŠKODA műszaki fejlesztésért felelős igazgatója
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!
Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...
Irány a fényezőműhely
Érdekel, hogyan készülnek a Škoda modellek? Ezúttal a fényezőműhelybe invitálunk, ahol egy Škoda Kodiaq karosszériája kap színes fényezést.A fényezőműhelyben az első folyamat a karosszéria zsírtalanítása. Miután ez megtörtént, a karosszéria megkapja az első...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Irány a fényezőműhely
Érdekel, hogyan készülnek a Škoda modellek? Ezúttal a fényezőműhelybe invitálunk, ahol egy Škoda Kodiaq karosszériája kap színes fényezést.A fényezőműhelyben az első folyamat a karosszéria zsírtalanítása. Miután ez megtörtént, a karosszéria megkapja az első...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...