fbpx
SKODA KAMIQ

Íme az új ŠKODA KAMIQ

A ŠKODA KAMIQ egy újabb nagy lépés a ŠKODA sikeres SUV-s offenzívájában, és érkezését is tökéletesen időzítette a márka. 

„Tavaly minden harmadik Európában értékesített modell SUV volt. A legnagyobb növekedést a kis SUV-k jelentették, amelyek értékesítése Európában 29 százalékkal, 2 millió darabra nőtt. Ezért kifejlesztettünk egy teljesen új autót – amely újabb mérföldkő a SUV történetünkben – mondja Bernhard Maier, a ŠKODA vezérigazgatója.

Bernhard Maier

Bernhard Maier

A ŠKODA vezérigazgatója

Az élet élvezetére tervezték

A ŠKODA KAMIQ elsődlegesen a fiatalabb ügyfelek számára készült, és könnyen felismerhető az elkülönülő első fényszóró – irányjelző kettősről. A KAMIQ az első ŠKODA modell, amely dinamikus irányjelzőkkel rendelkezik az elől és hátul is – az egyedi megoldásban a LED-csík belülről kifelé kezd világítani irányjelzéskor, és lenyűgöző hatást kelt.

Oliver Stefani

Oliver Stefani

A ŠKODA főtervezője

„A KAMIQ nagyon különleges számomra. Ez az első projekt, amelyben a ŠKODA-nál részt vettem ”- vallja be Oliver Stefani, a ŠKODA vezető formatervezője. „A ŠKODA hagyományosan merész, és egyedi fényszórókat használ autóinál, melyek a KAMIQ esetében rendkívül vékonyak és stílusosak. Ennek ellenére az autónak mégis erős, és zömök a megjelenése ami robusztusság érzetét kelti az emberben, amikor az utcán megpillantja. Egy másik feltűnő elem a dinamikusan húzott tetővonal. Azt hiszem, mindent sikerült megvalósítani abból, amit a tavalyi évben a ŠKODA VISION X koncepciójával ígértünk rajongóinknak” – tette hozzá Stefani.

A széles hűtőrács kettős lamellákból áll, a masszív elülső lökhárító és a markáns vonalú motorháztető fokozza a robusztus megjelenést. A KAMIQ 37 mm-rel magasabban szállítja utasait, mint az alapját adó ŠKODA SCALA. A kerekek 16, 17 és 18 colos méretben rendelhetők. Bár városi SUV, arra is felkészítették, hogy ha mégis elhagynánk vele az aszfaltot.  A KAMIQ 117 mm-el rövidebb, mint a SCALA, és így a túlnyúlások is kisebbek a jobb terepszögek érdekében. A tervezők gondoltak a sportosabb vezetőkre is, akik felárért élvezhetik a feszesebb sportfutómű nyújtotta előnyöket, amely 10 mm-rel alacsonyabb és két csillapítási szintet kínál.

Dinamikus autó, ami tágas is?

„Első pillantásra is azonnal tudjuk, hogy ez egy ŠKODA, de ugyanakkor mégis teljesen más, mint az eddigiek. A célunk az volt, hogy egy másfajta SUV-t hozzunk létre, mint amit eddig megszoktak tőlünk”- magyarázta Christian Strube, a ŠKODA igazgatósági tagja, aki a műszaki fejlesztésért felelős. A KAMIQ a SUV-k nyújtotta előnyöket, mint például az emelt hasmagasság és az ebből eredő kényelmes vezetési pozíció, egyesíti a kompakt autók mozgékonyságával.

A vitathatatlanul kompakt méretei ellenére (4,241 mm hosszú, 1,793 mm széles és 1,531 mm magasságú) a kategória legnagyobb belső terét nyújtja a vásárlóknak. A hátsó utasok nagyvonalú helykínálatot élvezhetnek, és a csomagtér is 400–1395 liter variálható. Az elülső utasülés háttámlája lehajtható, így akár 2,5 méter hosszú tárgy is kényelmesen szállítható. Ezen kívül több mint húsz „Simply Clever” megoldás van benne – beleértve a vezetői ajtóban lévő esernyőt, vagy az ebben a kategóriában egyedülálló ajtóélvédelemet.  Az autó felszerelhető elrejthető vonóhoroggal, és elektromosan működtetett hátsó ajtóval is, amely így egy gombnyomással záródik.

Új lehetőségek tárháza

A KAMIQ az új MQB platformra épül, és ez számos olyan új extra bevezetését tette lehetővé, amelyek eddig csak nagyobb autókban voltak elérhetők. Ilyen a kényelmünket szolgáló fűthető első és hátsó ülések, vagy szintén fűthető a kormánykerék és szélvédő. A tágas belső térben a hangulatot az opcionális 10,2 colos digitális műszeregység – amely öt megjelenítési módot biztosít – és a különálló, 9,2 hüvelykes központi kijelző határozza meg. A műszerfal kialakítása motorháztető jellegzetesen domborított alakját idézi, és ergonomikus támaszt hoz létre az érintőképernyőt vezérlő kéz számára.

A felszereltségi szintek olyan extrákat tartalmaznak szériában, mint a sávtartó asszisztens, a városi vészfék gyalogos védelemmel, az adaptív tempomat, a teljesen új  holttérfigyelő rendszer, a parkolási segéd, amely párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre nem csak beparkolni tud automatikusan, de onnan kiparkolni is.  Ezek mellett teljesen új az információs és szórakoztató rendszer, amelyhez hang- és gesztusvezérlése is elérhető. „A KAMIQ teljesen új generációs információs és szórakoztató rendszerekkel rendelkezik. A rendszer a beépített eSIM segítségével mindig online, és a legmodernebb ŠKODA Connect szolgáltatásokat nyújtja. Ez teszi tökéletes választásnak a városi SUV-t kereső fiatalabb ügyfeleink számára is, hiszen számukra fontos az állandó online jelenlét”- jegyzi meg Strube.

Christian Strube

Christian Strube

A ŠKODA műszaki fejlesztésért felelős igazgatója

A KAMIQ egy 1,0 TSI (95 és 115 lóerővel) és egy 1,5 TSI (150 LE) benzinmotort, egy 1,6 TDI (115 LE) dízelmotort és egy 1,0 G-TEC (90 LE) motort kínál a vásárlóknak.

Irány a fényezőműhely

Érdekel, hogyan készülnek a Škoda modellek? Ezúttal a fényezőműhelybe invitálunk, ahol egy Škoda Kodiaq karosszériája kap színes fényezést.A fényezőműhelyben az első folyamat a karosszéria zsírtalanítása. Miután ez megtörtént, a karosszéria megkapja az első...

bővebben

Irány a fényezőműhely

Érdekel, hogyan készülnek a Škoda modellek? Ezúttal a fényezőműhelybe invitálunk, ahol egy Škoda Kodiaq karosszériája kap színes fényezést.A fényezőműhelyben az első folyamat a karosszéria zsírtalanítása. Miután ez megtörtént, a karosszéria megkapja az első...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!