fbpx
SKODA KAMIQ

Íme az új ŠKODA KAMIQ

A ŠKODA KAMIQ egy újabb nagy lépés a ŠKODA sikeres SUV-s offenzívájában, és érkezését is tökéletesen időzítette a márka. 

„Tavaly minden harmadik Európában értékesített modell SUV volt. A legnagyobb növekedést a kis SUV-k jelentették, amelyek értékesítése Európában 29 százalékkal, 2 millió darabra nőtt. Ezért kifejlesztettünk egy teljesen új autót – amely újabb mérföldkő a SUV történetünkben – mondja Bernhard Maier, a ŠKODA vezérigazgatója.

Bernhard Maier

Bernhard Maier

A ŠKODA vezérigazgatója

Az élet élvezetére tervezték

A ŠKODA KAMIQ elsődlegesen a fiatalabb ügyfelek számára készült, és könnyen felismerhető az elkülönülő első fényszóró – irányjelző kettősről. A KAMIQ az első ŠKODA modell, amely dinamikus irányjelzőkkel rendelkezik az elől és hátul is – az egyedi megoldásban a LED-csík belülről kifelé kezd világítani irányjelzéskor, és lenyűgöző hatást kelt.

Oliver Stefani

Oliver Stefani

A ŠKODA főtervezője

„A KAMIQ nagyon különleges számomra. Ez az első projekt, amelyben a ŠKODA-nál részt vettem ”- vallja be Oliver Stefani, a ŠKODA vezető formatervezője. „A ŠKODA hagyományosan merész, és egyedi fényszórókat használ autóinál, melyek a KAMIQ esetében rendkívül vékonyak és stílusosak. Ennek ellenére az autónak mégis erős, és zömök a megjelenése ami robusztusság érzetét kelti az emberben, amikor az utcán megpillantja. Egy másik feltűnő elem a dinamikusan húzott tetővonal. Azt hiszem, mindent sikerült megvalósítani abból, amit a tavalyi évben a ŠKODA VISION X koncepciójával ígértünk rajongóinknak” – tette hozzá Stefani.

A széles hűtőrács kettős lamellákból áll, a masszív elülső lökhárító és a markáns vonalú motorháztető fokozza a robusztus megjelenést. A KAMIQ 37 mm-rel magasabban szállítja utasait, mint az alapját adó ŠKODA SCALA. A kerekek 16, 17 és 18 colos méretben rendelhetők. Bár városi SUV, arra is felkészítették, hogy ha mégis elhagynánk vele az aszfaltot.  A KAMIQ 117 mm-el rövidebb, mint a SCALA, és így a túlnyúlások is kisebbek a jobb terepszögek érdekében. A tervezők gondoltak a sportosabb vezetőkre is, akik felárért élvezhetik a feszesebb sportfutómű nyújtotta előnyöket, amely 10 mm-rel alacsonyabb és két csillapítási szintet kínál.

Dinamikus autó, ami tágas is?

„Első pillantásra is azonnal tudjuk, hogy ez egy ŠKODA, de ugyanakkor mégis teljesen más, mint az eddigiek. A célunk az volt, hogy egy másfajta SUV-t hozzunk létre, mint amit eddig megszoktak tőlünk”- magyarázta Christian Strube, a ŠKODA igazgatósági tagja, aki a műszaki fejlesztésért felelős. A KAMIQ a SUV-k nyújtotta előnyöket, mint például az emelt hasmagasság és az ebből eredő kényelmes vezetési pozíció, egyesíti a kompakt autók mozgékonyságával.

A vitathatatlanul kompakt méretei ellenére (4,241 mm hosszú, 1,793 mm széles és 1,531 mm magasságú) a kategória legnagyobb belső terét nyújtja a vásárlóknak. A hátsó utasok nagyvonalú helykínálatot élvezhetnek, és a csomagtér is 400–1395 liter variálható. Az elülső utasülés háttámlája lehajtható, így akár 2,5 méter hosszú tárgy is kényelmesen szállítható. Ezen kívül több mint húsz „Simply Clever” megoldás van benne – beleértve a vezetői ajtóban lévő esernyőt, vagy az ebben a kategóriában egyedülálló ajtóélvédelemet.  Az autó felszerelhető elrejthető vonóhoroggal, és elektromosan működtetett hátsó ajtóval is, amely így egy gombnyomással záródik.

Új lehetőségek tárháza

A KAMIQ az új MQB platformra épül, és ez számos olyan új extra bevezetését tette lehetővé, amelyek eddig csak nagyobb autókban voltak elérhetők. Ilyen a kényelmünket szolgáló fűthető első és hátsó ülések, vagy szintén fűthető a kormánykerék és szélvédő. A tágas belső térben a hangulatot az opcionális 10,2 colos digitális műszeregység – amely öt megjelenítési módot biztosít – és a különálló, 9,2 hüvelykes központi kijelző határozza meg. A műszerfal kialakítása motorháztető jellegzetesen domborított alakját idézi, és ergonomikus támaszt hoz létre az érintőképernyőt vezérlő kéz számára.

A felszereltségi szintek olyan extrákat tartalmaznak szériában, mint a sávtartó asszisztens, a városi vészfék gyalogos védelemmel, az adaptív tempomat, a teljesen új  holttérfigyelő rendszer, a parkolási segéd, amely párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre nem csak beparkolni tud automatikusan, de onnan kiparkolni is.  Ezek mellett teljesen új az információs és szórakoztató rendszer, amelyhez hang- és gesztusvezérlése is elérhető. „A KAMIQ teljesen új generációs információs és szórakoztató rendszerekkel rendelkezik. A rendszer a beépített eSIM segítségével mindig online, és a legmodernebb ŠKODA Connect szolgáltatásokat nyújtja. Ez teszi tökéletes választásnak a városi SUV-t kereső fiatalabb ügyfeleink számára is, hiszen számukra fontos az állandó online jelenlét”- jegyzi meg Strube.

Christian Strube

Christian Strube

A ŠKODA műszaki fejlesztésért felelős igazgatója

A KAMIQ egy 1,0 TSI (95 és 115 lóerővel) és egy 1,5 TSI (150 LE) benzinmotort, egy 1,6 TDI (115 LE) dízelmotort és egy 1,0 G-TEC (90 LE) motort kínál a vásárlóknak.

2025-ben érkezik az új elektromos ŠKODA

2025-ben érkezik az új elektromos ŠKODA

A márka kínálatában jelenleg az itthon már nem kapható CITIGOe iV jelenti a legkisebb elektromos ŠKODA modellt, aminek az utódja 2025-ben érkezik.Korábbi cikkeinkÉs már azt is sejthetjük, hogy miként fog kinézni. Az új elektromos ŠKODA vázlatát maga Herbert Diess, a...

bővebben
2025-ben érkezik az új elektromos ŠKODA

2025-ben érkezik az új elektromos ŠKODA

A márka kínálatában jelenleg az itthon már nem kapható CITIGOe iV jelenti a legkisebb elektromos ŠKODA modellt, aminek az utódja 2025-ben érkezik.Korábbi cikkeinkÉs már azt is sejthetjük, hogy miként fog kinézni. Az új elektromos ŠKODA vázlatát maga Herbert Diess, a...

bővebben

Ilyen belülről egy FABIA Rally2 EVO

Te mihez kezdenél egy versenyzésre már nem használható FABIA Rally2 EVO-val? ŠKODA Motorsport mérnökei úgy döntöttek nem a roncstelepre küldik, hanem építenek belőle csontváz autót.Korábbi cikkeinkA motorsport rendkívül költséges műfaj, hiszen amelyik versenyautóról...

bővebben

Már tesztelik: új ŠKODA SUPERB

A napokban kaptak lencsevégre az Alpokban egy álcázott tesztautót, ami nem lehet más, mint az új ŠKODA SUPERB. Vagy mégsem?Korábbi cikkeinkNem kell éles szemmel kutakodni a fotókon, hogy észrevegyük: valami nem stimmel. Ez ugyanis az elejét, illetve a hátulját...

bővebben

Ilyen belülről egy FABIA Rally2 EVO

Te mihez kezdenél egy versenyzésre már nem használható FABIA Rally2 EVO-val? ŠKODA Motorsport mérnökei úgy döntöttek nem a roncstelepre küldik, hanem építenek belőle csontváz autót.Korábbi cikkeinkA motorsport rendkívül költséges műfaj, hiszen amelyik versenyautóról...

bővebben

Már tesztelik: új ŠKODA SUPERB

A napokban kaptak lencsevégre az Alpokban egy álcázott tesztautót, ami nem lehet más, mint az új ŠKODA SUPERB. Vagy mégsem?Korábbi cikkeinkNem kell éles szemmel kutakodni a fotókon, hogy észrevegyük: valami nem stimmel. Ez ugyanis az elejét, illetve a hátulját...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!