fbpx
SKODA SCALA

A kezdet és a vég, avagy a SCALA felszereltségei

Hatalmas várakozás előzte meg a SCALA hazai érkezését, és ahogy ez ilyenkor lenni szokott, elsőként mindenki az árcédulát nézte meg. És mivel (nem csak) nálunk az alapkivitelt nem kapni, sokan első pillantásra visszahőköltek. De tényleg sokkal jobban járnánk, ha az Active kivitel is elérhető lenne?

Talán nem árulunk el titkot, hogy tőlünk kicsit nyugatabbra mások az igények. Persze, vágják rá sokan, hiszen a jövedelmek is mások. Ez igaz, mint ahogy az is, hogy tőlünk nyugatabbra nem ragaszkodnak ahhoz a vásárlók, hogy autót „vegyenek”. Sokkal inkább bérlik 3-4 évig a kiválasztott modellt, így kedvezőbb havi díjért egy sokkal magasabb felszereltségű autóval járhatnak, mintha megvennék azt. (Erre egyébként itthon a ŠKODA is kínál lehetőséget Privát Bérlet elnevezéssel. Itt olvashatsz róla részletesebben.)

Ezért is van az, hogy a gyárak először a magasabb felszereltségeket teszik elérhetővé, hiszen a vásárlók is ezt igénylik. Így sokszor mire megjelenik az alapkivitel, már keveseket érdekel. Persze azt se hallgassuk el, hogy van ennek egy másik oka is, amit egyébként most nagyon jól megfigyelhetünk az elektromos autók esetében is. Ez pedig nem más, minthogy a profitot a nagy és/vagy magasabban felszerelt autókkal lehet megkeresni. Ahogy csökken az extrák száma, úgy csökken a bevétel. Márpedig a fejlesztési költségek nagyon megemelkedtek, és ennek részben mi vásárlók vagyunk az okai. Hiszen néhány éve még a CD-s rádió volt az extrák csúcsa, ma pedig ha egy autó nem képes önálló sávtartásra és parkolásra, nem adaptív a tempomat, nincs benne kiállási asszisztens, tolatókamera, akkora érintő kijelző mint egy tablet, hát bizony fáradtan ásítunk egyet. (Persze nem a SCALA esetében, hiszen ezeket mind tudja, sőt többet is. Hogy miket azt ide kattintva megnézheted.)

SCALA Active
SCALA Style

Ezért is érdekes megnézni, hogy valóban jobban járunk-e egy „fapados” kivitellel. Hollandiában kapható a ŠKODA SCALA Active , így könnyedén utána tudunk járni ennek a konfigurátorok segítségével. Az autószalonok csillogásában ritkán – na jó, soha – nem találkozunk ilyen felszereltségi szinttel, ami szintén nem véletlen. Hiszen elszoktunk már a dísztárcsától, a fényezetlen kilincsektől és tükörházaktól. Ezt leszámítva az SCALA Active nem a teljesen lecsupaszított kategória, hiszen alapkivitelben is LED technológiás első fényszórókat és hátsó lámpákat kapunk, melyeket automatikusan kapcsol a SCALA, és a kerekek mérete is 16 col, igaz acélból készülnek.

De az alapfelszereltség részét képezi a manuális légkondi, a két első elektromos ablak, a fűthető elektromos tükrök, a sávtartó és a Front Assist rendszer, a 6 légzsák, és az infotainment is 6,5 colos kijelzőt kap, 2 USB C csatlakozóval. Nagyjából ez tehát az alap, aminek az ára 21 990 Euro. Egy gyors számolással meg is kapjuk a forintosított árat, ami durván 7 millió forintot jelent. (Nálunk ennél jóval olcsóbb a középső felszereltségről induló SCALA.)

SCALA Active
SCALA Style

A kínálat másik végén az iméntieken felül a Style már adaptív LED fényszórókat és full-LED hátsó lámpákat kínál dinamikus irányjelzéssel, de automata klímánk, 7 légzsákunk, tolatóradarunk, 8 colos és 8 hangszórós Bolero rádiónk, blutooth kihangosítónk, tempomatunk, gombnyomásos indításunk, multifunkciós bőrkormányunk, könyöklőnk és sok egyebünk is lesz, ha őt választjuk. Ja, és persze a kerekek könnyűfémek lesznek, az utastérben pedig még kellemesebb anyagokat találunk. Az árkülönbség forintosítva 1,3 millió forint. A felsorolt extrákat tekintve ez igazán kedvező.

Jól látszik tehát, hogy az Active szint plakát ára csak addig kedvező, amíg nekünk pont egy ilyen autó kell. Amint valamilyen extrán gondolkodunk, jobban tesszük, ha kicsit lejjebb csúszik az ujjunk az árlistán a magasabb felszereltségek felé. Ennek fényében talán már kevésbé hiányzik itthonról ez a modell.

 

Már rendelhető!

A SCALA előértékesítése elkezdődött. Így ha szeretnél magadnak egyet, ide kattintva összeállíthatod a sajátodat.

(A felszereltségek összehasonlítása Hollandiára érvényes, nálunk ettől eltérőek lehetnek.)

Mennyire új a belépő 1.5 TSI?

A megújult Octavia alapmotorja a négyhengeres 1.5 TSI lett. Ez nem az a motor, amit eddig ismertünk, a teljesítménye is kisebb.Amióta megjelentek a kínálatban a háromhengeresek alapmotorok az autókban, azóta hallatják hangjukat azok, aki szeretnék vissza a plusz 1...

bővebben

Március 15-én megvillantják az Elroq-ot

Március 15-én tartja a Škoda Auto éves sajtókonferenciáját, amelyen az elmúlt évről és az idei tervekről, így az Elroq-ról is beszámolnak.A Škoda Auto minden év tavaszán tart a sajtó képviselőinek egy nagy beszámolót arról, hogy miként sikerült az elmúlt időszak...

bővebben

Mennyire új a belépő 1.5 TSI?

A megújult Octavia alapmotorja a négyhengeres 1.5 TSI lett. Ez nem az a motor, amit eddig ismertünk, a teljesítménye is kisebb.Amióta megjelentek a kínálatban a háromhengeresek alapmotorok az autókban, azóta hallatják hangjukat azok, aki szeretnék vissza a plusz 1...

bővebben

Március 15-én megvillantják az Elroq-ot

Március 15-én tartja a Škoda Auto éves sajtókonferenciáját, amelyen az elmúlt évről és az idei tervekről, így az Elroq-ról is beszámolnak.A Škoda Auto minden év tavaszán tart a sajtó képviselőinek egy nagy beszámolót arról, hogy miként sikerült az elmúlt időszak...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!