Jávorszarvas teszten a FABIA
A FABIA nemrég esett át egy frissítésen, amelynek során sok dolog változott a modellen. Most sok más modellel együtt jávorszarvas teszten voltak kíváncsiak a tudására.
Amikor a ŠKODA a Volkswagen konszern része lett, sokan úgy könyvelték el magukban, mint a szegény rokont: mindig a levetett ruhákat kapja, nem nyúlhat elsőként a leveses tálba. Hogy ez mennyire nincs így, arra jó példa a spanyol autós szakújságírók tesztje, amelyen szabványos körülmények között tesztelik a modellek azon képességét, amikor egy hirtelen felbukkanó akadályt kell kikerülniük. A köznyelvben ez a fajta teszt a jávorszarvas teszt néven szokott felbukkanni, és mivel volt már példa rá, hogy egy prémium gyártó modellje ezen a teszten megbukva lett piaci bukás is, az évek során az autógyártók igazi mumusává vált.
De miért lett belőle járvorszarvas teszt?
Ezt a fajta tesztet Svédországban dolgozták ki még az 1970-es években, mivel arraféle komoly problémát jelent az autóutakon felbukkanó jávorszarvas, amely jellemzően nem átfut az úttesten, hanem békésen álldogál rajta. A helyzetet tovább rontja, hogy az északi országokban állandóan használt tompított fénytől az állat „lebénul”, és tapodtad sem mozdulva várja az ütközést. Mivel a legtöbb esetben csak úgy kerülhető el ez az ütközés, hogy nem vészfékezésbe kezdünk, hanem egy „S” alak mentén kikerüljük az állatot, ezért az ottani autógyártók elkezdték tesztelni ezt a manővert. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a legtöbb ilyen találkozás 70 és 80 km/h órás sebességgel történik, ezért a tesztet is ilyen sebességhatárok között végzik. Azóta ISO szabvány is készült hozzá, és minden autógyártó felkészíti rá autóit.
A FABIA jobban teljesített, mint a konszern legújabb A0-ás modellje
Mivel felénk viszonylag ritkák a jávorszarvasok, legyinthetnénk minderre. De ez a kikerülési manőver a hazai utakon is naponta előfordul. Gondoljunk csak egy útra kiszaladó kisgyerekre, vagy egy hirtelen elénk kitolató másik járműre. Nem véletlenül oktatják idehaza is a vezetéstechnikai tréningeken.
Nos, a FABIA kiválóan szerepelt ezen a teszten, megelőzve sok egyéb modell mellett a saját konszerntestvérét is, pedig az, mivel nemrég volt modellváltás már egy újabb padlólemezre épül.
A FABIA számára a 70 km/h mellett végzett kikerülés semmilyen problémát nem jelent, sőt! A sebességet emelve a 80-as tempót is sikeresen teljesítette. Persze a FABIA tudása kevés egy ilyen sikeres manőverhez, a vezetőnek legalább annyira felkészültnek kell lennie, így nem árt ezt a veszélyhelyzetet is gyakorolni.
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett
A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az autók kiberbiztonsága: a gyártók és a járművezetők felelőssége
Napjainkban a modern autók folyamatosan online kapcsolatban lévő elektronikus eszközök, amelyek nagy mennyiségű adatot gyűjtenek és dolgoznak fel. Emiatt egyre fontosabbá válik az autók védelme kiberbiztonsági a szempontból. Ez elsősorban a gyártó felelőssége, de...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az autók kiberbiztonsága: a gyártók és a járművezetők felelőssége
Napjainkban a modern autók folyamatosan online kapcsolatban lévő elektronikus eszközök, amelyek nagy mennyiségű adatot gyűjtenek és dolgoznak fel. Emiatt egyre fontosabbá válik az autók védelme kiberbiztonsági a szempontból. Ez elsősorban a gyártó felelőssége, de...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...