fbpx
SKODA FABIA

Jávorszarvas teszten a FABIA

A FABIA nemrég esett át egy frissítésen, amelynek során sok dolog változott a modellen. Most sok más modellel együtt jávorszarvas teszten voltak kíváncsiak a tudására.

Amikor a ŠKODA a Volkswagen konszern része lett, sokan úgy könyvelték el magukban, mint a szegény rokont: mindig a levetett ruhákat kapja, nem nyúlhat elsőként a leveses tálba. Hogy ez mennyire nincs így, arra jó példa a spanyol autós szakújságírók tesztje, amelyen szabványos körülmények között tesztelik a modellek azon képességét, amikor egy hirtelen felbukkanó akadályt kell kikerülniük. A köznyelvben ez a fajta teszt a jávorszarvas teszt néven szokott felbukkanni, és mivel volt már példa rá, hogy egy prémium gyártó modellje ezen a teszten megbukva lett piaci bukás is, az évek során az autógyártók igazi mumusává vált.

SKODA FABIA

De miért lett belőle járvorszarvas teszt?

Ezt a fajta tesztet Svédországban dolgozták ki még az 1970-es években, mivel arraféle komoly problémát jelent az autóutakon felbukkanó jávorszarvas, amely jellemzően nem átfut az úttesten, hanem békésen álldogál rajta. A helyzetet tovább rontja, hogy az északi országokban állandóan használt tompított fénytől az állat „lebénul”, és tapodtad sem mozdulva várja az ütközést. Mivel a legtöbb esetben csak úgy kerülhető el ez az ütközés, hogy nem vészfékezésbe kezdünk, hanem egy „S” alak mentén kikerüljük az állatot, ezért az ottani autógyártók elkezdték tesztelni ezt a manővert. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a legtöbb ilyen találkozás 70 és 80 km/h órás sebességgel történik, ezért a tesztet is ilyen sebességhatárok között végzik. Azóta ISO szabvány is készült hozzá, és minden autógyártó felkészíti rá autóit.

A FABIA jobban teljesített, mint a konszern legújabb A0-ás modellje

Mivel felénk viszonylag ritkák a jávorszarvasok, legyinthetnénk minderre. De ez a kikerülési manőver a hazai utakon is naponta előfordul. Gondoljunk csak egy útra kiszaladó kisgyerekre, vagy egy hirtelen elénk kitolató másik járműre. Nem véletlenül oktatják idehaza is a vezetéstechnikai tréningeken.

Nos, a FABIA kiválóan szerepelt ezen a teszten, megelőzve sok egyéb modell mellett a saját konszerntestvérét is, pedig az, mivel nemrég volt modellváltás már egy újabb padlólemezre épül.

A FABIA számára a 70 km/h mellett végzett kikerülés semmilyen problémát nem jelent, sőt! A sebességet emelve a 80-as tempót is sikeresen teljesítette. Persze a FABIA tudása kevés egy ilyen sikeres manőverhez, a vezetőnek legalább annyira felkészültnek kell lennie, így nem árt ezt a veszélyhelyzetet is gyakorolni.

A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett

A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett

A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...

bővebben
A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett

A MyŠkoda applikáció igazi svájci bicska lett

A MyŠkoda gyorsan a Škoda tulajdonosok legfontosabb alkalmazásává vált. Amellett, hogy lehetővé teszi az autó különböző funkcióinak elérését, a Powerpass segít a töltésben, és a legújabb verzióval pedig akár megrendelt autónk gyártását is nyomon követhetjük majd.A...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!