fbpx
SKODA FABIA

Jávorszarvas teszten a FABIA

A FABIA nemrég esett át egy frissítésen, amelynek során sok dolog változott a modellen. Most sok más modellel együtt jávorszarvas teszten voltak kíváncsiak a tudására.

Amikor a ŠKODA a Volkswagen konszern része lett, sokan úgy könyvelték el magukban, mint a szegény rokont: mindig a levetett ruhákat kapja, nem nyúlhat elsőként a leveses tálba. Hogy ez mennyire nincs így, arra jó példa a spanyol autós szakújságírók tesztje, amelyen szabványos körülmények között tesztelik a modellek azon képességét, amikor egy hirtelen felbukkanó akadályt kell kikerülniük. A köznyelvben ez a fajta teszt a jávorszarvas teszt néven szokott felbukkanni, és mivel volt már példa rá, hogy egy prémium gyártó modellje ezen a teszten megbukva lett piaci bukás is, az évek során az autógyártók igazi mumusává vált.

SKODA FABIA

De miért lett belőle járvorszarvas teszt?

Ezt a fajta tesztet Svédországban dolgozták ki még az 1970-es években, mivel arraféle komoly problémát jelent az autóutakon felbukkanó jávorszarvas, amely jellemzően nem átfut az úttesten, hanem békésen álldogál rajta. A helyzetet tovább rontja, hogy az északi országokban állandóan használt tompított fénytől az állat „lebénul”, és tapodtad sem mozdulva várja az ütközést. Mivel a legtöbb esetben csak úgy kerülhető el ez az ütközés, hogy nem vészfékezésbe kezdünk, hanem egy „S” alak mentén kikerüljük az állatot, ezért az ottani autógyártók elkezdték tesztelni ezt a manővert. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a legtöbb ilyen találkozás 70 és 80 km/h órás sebességgel történik, ezért a tesztet is ilyen sebességhatárok között végzik. Azóta ISO szabvány is készült hozzá, és minden autógyártó felkészíti rá autóit.

A FABIA jobban teljesített, mint a konszern legújabb A0-ás modellje

Mivel felénk viszonylag ritkák a jávorszarvasok, legyinthetnénk minderre. De ez a kikerülési manőver a hazai utakon is naponta előfordul. Gondoljunk csak egy útra kiszaladó kisgyerekre, vagy egy hirtelen elénk kitolató másik járműre. Nem véletlenül oktatják idehaza is a vezetéstechnikai tréningeken.

Nos, a FABIA kiválóan szerepelt ezen a teszten, megelőzve sok egyéb modell mellett a saját konszerntestvérét is, pedig az, mivel nemrég volt modellváltás már egy újabb padlólemezre épül.

A FABIA számára a 70 km/h mellett végzett kikerülés semmilyen problémát nem jelent, sőt! A sebességet emelve a 80-as tempót is sikeresen teljesítette. Persze a FABIA tudása kevés egy ilyen sikeres manőverhez, a vezetőnek legalább annyira felkészültnek kell lennie, így nem árt ezt a veszélyhelyzetet is gyakorolni.

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben
Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

A ŠKODA AUTO megkettőzte a kábelkötegek gyártását

A ŠKODA AUTO az érintett beszállítókkal szoros együttműködésben részben áthelyezte a kábelkötegek gyártását Ukrajnából a Cseh Köztársaságba. Az autógyártó emellett további gyártási kapacitásokról is gondoskodott Marokkóban és más országokban. Az intézkedések célja,...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!