fbpx

Felfrissült ŠKODA SUPERB:

A lényeg csak részben látható

A pozsonyi bemutatón a hangsúlyt a plug-in hibrid SUPERB kapta, pedig a hagyományos kivitel is alapos frissítésen esett át, amely frissítés nagy része nem látványos. Viszont a mindennapi használat során nagyon is feltűnő lesz.

A megújult ŠKODA SUPERB külsején könnyű kiszúrni az újdonságokat. Az első LED-mátrix fényszórók, amelyek először érhetők el ŠKODA modellhez, csak finoman alakították át a SUPERB amúgy is elegáns megjelenését. Pont annyira, hogy azonnal tudjuk, valami újat látunk. Segítségükkel azonban az AFS rendszer még hatékonyabban tudja segíteni a vezetőt sötétedés után, és rossz látási viszonyok között.

Hátul szintén újra rajzolták a lámpák megjelenését, és a belsejükben teljesen LED technológiára cserélték a hagyományos izzókat. A irányjelző itt is a SCALA-ban megismert dinamikus változat.

Persze, ahogy mondani szokás, sötétben minden ló, illetve autó egyforma. Egészen addig, amíg a vezető ki nem nyitja új SUPERB-jét. Ekkor ugyanis egy animált üdvözlő fényjáték fogadja őt és szemlélődőket, megint csak jelezve: ez valami más. 

És ehhez elő sem kell vennie a kulcsát

A KESSY rendszer frissített változata ugyanis már nem csak a két első ajtón nyitható és zárható, de a hátsókon is. Ez szintén újdonság a ŠKODA kínálatában. Az ajtónyitáskor a földre vetített márkajelzés pedig a KAROQ után itt jelenik meg másodszor a ŠKODA modellek közül.

De üljünk be és indítsunk. Ehhez már elég csak megnyomnunk az indító gombot, hiszen a KESSY GO rendszer az alapfelszereltség része lett.

Menet közben sokkal kényelmesebbé teszi a vezetést a Prediktív Tempomat, ami az adapítv tempomatot ruházza fel új képességekkel. Ez a változat már felismeri a sebességkorlátozó táblákat, és ha a vezető kívánja, akkor azokhoz igazítja a SUPERB sebességét. De ennél még többet is tud. Ismerős a helyzet, amikor éppen békésen, ötvennel utazunk és egyszer csak jön egy körforgalom? Ilyenkor eddig kénytelenek voltunk magunk csökkenteni a SUPERB sebességét. Nos, ez már a múlt. Az új rendszer a navigáció adataira támaszkodva automatikusan lassít majd, ahogyan egy élesebb kanyarban is. Mindez szintén újdonság a Škodánál.

Városban is biztonságosabb

A Front Assziszt immár nem csak az előttünk haladó autókra, de az út szélén feltűnő gyalogosokra is figyel, illetve figyelmeztet, veszély esetén akár állóra fékezve a megújult SUPERB-et.

De akkor is segítségünkre van, ha például menet közben történik velünk valamilyen probléma. Ilyenkor többsávos út esetén automatikusan a legkülső sávra kormányozza magát, és ott állóra fékezve ad vészjelzést. Mindezt a szintén megújult Side Assist rendszer teszi lehetővé, amely a SCALA-ban hasonló módon immár 70 méterre képes a SUPERB háta mögé látni, és ellenőrizni a forgalmat.

Parkolni is egyszerűbb

A Park Assist is tovább fejlődött, és megjelent a KODIAQ-ban megismert 360 fokos kamerakép, az Area View is. Ha pedig vontatnánk, akkor a Trailer Assist segít nekünk ebben.

Soha ennyire sokféle nem volt a SUPERB

A frissítéssel az Ambition, Style, Laurin & Klement és SPORTLINE felszereltségek mellé érkezik a SCOUT, illetve egy teljesen új modell, az iV is. Ez a SCOUT kivitelt leszámítva az imént felsorolt 4 felszereltséggel lesz elérhető.

A nagycserkész visszatér

Az előző generációból is létezett hasonló kivitel, bár akkor még Outdoornak hívta a gyár. Érdekesség, hogy miként a jelenlegi SUPERB, az elődje is csak a frissítéssel kapta meg azt a felszereltséget. Miben lesz más a SCOUT? A legszembetűnőbb változás a külsőt érinti. Emelt hasmagasság és burkolt alsó rész, terepes látványkiegészítők. A külső megjelenést fokozza, hogy egy teljesen egyedi, narancs színű fényezés is elérhető lesz ehhez a változathoz. Az utasérben az alcantara kárpitok és a SCOUT feliratok, a motortérben a legerősebb dízel vagy benzin motor – melyek DSG automata váltón keresztül hajtják mind a négy kereket – fémjelzik ezt a kivitelt.

Jön, ami még nem volt: konnektoros hibrid

A hibrid meghajtás ötvözi magában az elektromos-, és a hagyományos belső égésű motorok előnyeit. A SUPERB iV (itt írtunk róla) motorházteteje alatt egy 1,4 TSI motor, valamint egy azt kiegészítő villanymotor található 160 kW összteljesítménnyel és akár 400 Nm-es forgatónyomatékkal. Az autó CO2 kibocsátása kevesebb, mint 40g/100 km. A károsanyag-kibocsátás mentes, tisztán elektromos üzemmód hatótávolsága WLTP ciklus szerint 55 km. Ez a hajtáslánc csak a vadonatúj 6-sebességes, 3-kuplungos DSG váltóval párban kapható. A hagyományos motorváltozatú SUPERB-ekkel szemben, melyek a második generációjú (MIB2) infotainment rendszerrel rendelkeznek, a ŠKODA SUPERB iV esetében a csúcs- technológiás MIB3 infotainment rendszer két változatából lehet választani. Ezek az alapfelszereltségű, navigációval is felszerelt Amundsen és a csúcskategóriát képviselő Columbus, amely a digitális műszeregységgel együtt rendelhető. Annak érdekében, hogy a mindennapokat minél kényelmesebbé tegyék, valamint hogy az elektromos meghajtást előnyeit is maximálisan ki lehessen használni, a SUPERB iV-hez elérhető a ŠKODA Connect online e-mobility szolgáltatása, amelynek segítségével távirányítással ellenőrizhető az akkumulátor, vagy már utazás előtt szabályozható a légkondicionálás működése. 

 

A hagyományos kivitelek hamarosan rendelhetők lesz, és a nyár vége felé megérkeznek az első darabok is belőlük. A SUPERB iV ősztől lesz rendelhető, és 2020 első hónapjaiban érkeznek meg a megrendelt modellek.

 

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2019-08-31 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!