fbpx

Báránybőrbe bújt farkas

Ha akarod elegánsan vonul veled, mint egy luxuslimuzin, de ha kiengednéd a gőzt, rögtön partnerre találsz benne. A megújult SUPERB-bet rögtön a legerősebb változatban, a legmagasabb felszereltséggel tettük próbára.

A modellciklus feléhez érve a ŠKODA bemutatta a SUPERB szinte kötelező frissítését. Persze, ahogy azt már megszokhattuk, nem történt mindent felforgató átalakítás, inkább csak finom kiigazítás. Talán jobb is így, hiszen a közelmúltban volt ilyesmire példa, és hát… De foglalkozzunk inkább a SUPERB újdonságaival.

SUPERB L&K 272 LE

Ha elölről közelítünk hozzá rögtön ki is pipálhatjuk a legnagyobb újdonságokat. Átformált lökhárítók és hűtőmaszk, és a felszereltségtől függően az új LED-mátrix fényszórók. Ezek így együtt sokkal komolyabb megjelenést kölcsönöznek a SUPERB-nek, és szélesebbnek is hat tőlük, pedig széltében nem változtak a méretei. A kanyarkövető ködfényszórók szintén LED technológiát kaptak, ahogyan a szintén felszereltségtől függően elérhető hátsó lámpák is. Ha ezek is teljesen ledekkel világítanak, akkor itt található a SUPERB másik nagy újdonsága a dinamikus irányjelző is. Ezeket egy króm díszcsík köti össze, szintén széltében nyújtva a modellt. Az új első és hátsó formák összesen 8 mm hossznövekedést hoztak a SUPERB-nek.

SUPERB L&K 272 LE

A tesztautó Laurin&Klement kivitelével egy valóban fényűzően felszerelt modellt kapunk. Ezt az importőr az autó rendelésekor gyakorlatilag az összes extra beikszelésével fejelte meg, így gyakorlatilag ez a modell full-extrás. A digitális műszeregység és a Columbus navigáció (mindkettő extra), amiktől igazán high-tech hangulata lesz az utastérnek, azt kell mondanunk ehhez az autóhoz kötelezően rendelendő. Ha kihagyod, bánni fogod. A bézs színű bőrgarnitúra (széria) a feláras napfénytetővel olyan világos nappalit varázsol az utastérbe, ami a legrosszabb időben is jó hangulatot teremt. A kellemes hőmérsékletről a háromzónás klíma gondoskodik, illetve a két első ülés szellőztethető is (feláras). USB port jár az elől ülőknek, illetve a feláras „üzleti utas” csomag révén a hátul utazóknak is, kiegészítve egy 230 voltos csatlakozóval. A hátsó utasok nem csak ezt, de az ajtókból előhúzható árnyékolót, illetve a SUPERB-ben újdonságnak számító alváskényelmi csomagot is élvezhetik. Ez a fejtámlákból lehajtható fejtámaszból illetve egy takaróból áll.

SUPERB L&K 272 LE
SUPERB L&K 272 LE

Oké, de milyen vezetni? 

2.0 literes TSI motor a konszern több más modelljében is megtalálható. A SUPERB-ben 272 lóerőt és 350 Nm-t tud, és a 7 fokozatú DSG váltón keresztül hajthatja mind a 4 kereket. Ezek a technikai adatok. De ezek csak sejtetik, mi vár rád a volán mögött. A SUPERB a széria adaptív lengéscsillapítással az alapbeállítású komfort módban kicsit lágy, ami nem is baj, mert a 19 colos kerekek (extra) a magyar utakra bizony nagyok. Ilyenkor a váltó is kényelmesen kapcsolgat felfelé. Ha azonban a vezetési profilból a „sport” módot választjuk, előbújik a SUPERB-ből az ördög. A gázpedál érzékenyebbé válik, a váltó pedig engedi pörögni a motort, ami elkezd kegyetlenül húzni. A százas sprint 5,6 másodperig tart, és a kilométeróra mutatója csak azért nem kúszik 250 fölé, mert nem engedik neki. A kormány sokkal közvetlenebb lesz, és a karosszéria kényelmes hullámzása is eltűnik. Persze sportkocsi nem lesz egy ekkora autóból, de a felfüggesztés keménysége által sokkal pontosabban irányítható a SUPERB. A fogyasztás ilyenkor bizony megugrik, ami annak fényében, hogy városban alapban nehéz 10 liter alá szorítani, nem olyan kellemes dolog.

Annak érdekében, hogy az úton maradjunk, az összes ma elérhető asszisztens rendszer segít nekünk, ezek egy része feláras. A sávtartó már nem újdonság, ahogyan az adaptív tempomat sem. Ez utóbbit hamarosan előrelátó képességgel is felruházzák, vagyis a táblák jelzései illetve a navigáció adatbázisa alapján is képes lesz szabályozni a sebességünket. Ami viszont már elérhető, és a tesztautóban is benne volt, az az új holttérfigyelő rendszer, ami már 70 méterre képes mögénk nézni. A jelzése a tükörházba költözött, és itt valóban jobban látható. Viszont idegesítő mivoltában kevésbé változott. Mi ugyanis többször éreztük úgy, hogy túl óvatos.

SUPERB L&K 272 LE

Hogy milyen lett a megújult SUPERB? Ha lehet, akkor egy fokkal még jobb. A helykínálata továbbra is hatalmas, ahogyan a csomagtér 625 literjét is nehéz überelni. Szinte az összes ma divatos extra és asszisztens rendszer elérhető hozzá, és ezzel a motorral és felszereltséggel hamar megfelejtkezel róla, hogy az árcédulán 14 millió fölötti indulóösszeg szerepel, és a tesztautó extrái további milliókkal növelik ezt az árat. De igazából a luxus érzetéhez nem is kell ilyen erő. Egy ilyen utazóautóhoz egy dízel az igazi választás, ha sporólni akarsz. Ha pedig mégis benzines,  akkor a 190 lovas két literes TSI ugyan 2 másodperccel lassabban van százon, de a SUPERB nem is erről szól. Ha gyorsulni akarsz, válaszd az RS modellek valamelyikét. A SUPERB-ben meg élvezd egy majd 5 méteres limuzin kényelmét. A megújult SUPERB mindent megad hozzá.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!