És nem is akármilyet, egy ŠKODA KODIAQ RS-t. A Drive Tribe csapata féléves tesztet kezdett a ŠKODA jelenlegi legnagyobb sportos modelljével.
James May, vagy ahogyan a műsorvezetőtársai – Jeremy Clarkson és Richard Hammond – nevezik előszeretettel „Lassú Kapitány,” különös érdeklődéssel várta a tesztautót. Ez pedig nem csupán annak szólt, hogy 50.000 Fontos ŠKODA modell még nem járt náluk. Sokkal inkább az érdekli, hogy mennyiben különbözik majd a használata a mindennapokban az RS logót nem viselő KODIAQ modellektől. Kevesen tudják, de James May és Richard Hammond rutinos KODIAQ tulajdonosok, ugyanis saját pénzükből már vásároltak 1-1 darabot családi használatra. Ez – valljuk be – elég nagy elismerés a vitriolos szájú műsorvezetőktől.
A tesztre vásárolt példány egy közepesen felszerelt KODIAQ RS. A keret, mert a Drive Tribe tényleg megvásárolta az adott példányt, 50 000 Font volt. Ebbe bizony számos tétel nem fért bele, de azért Lassú Kapitánynak így sem kell majd magának parkolnia, élvezheti a hatalmas panoráma tetőn keresztül a napfényt, és zenét is a CANTON hangrendszerén hallgathat. Ha vásárolni indul, akkor pedig a virtuális pedál siet segítségére. (A pontos felszereltség a cikk végén. A nálunk kapható KODIAQ RS szériafelszereltsége eltérő.)
Az első benyomásuk kellemes az autóról, bár azt mindhárman megjegyezték, hogy a KODIAQ RS nem egy tipikus RS. Egy picivel többet áldoztak fel a kényelem és a praktikum oltárán a gyári mérnökök a többi sportos modellhez képest, de azért a 2.0 literes bi-turbó dízel 240 lóval így is kellően dinamikus.
A teszt csak most kezdődött, így kíváncsian várjuk a folytatást.
Kodiaq vRS: 43.390£
+ Fűtött korménykerék: 95£
+ Area View – környezetfigyelő rendszer és hátsó lámpák LED technikával II.: 1,860£
+ 10 hangszórós Sound System „Canton”: 405£
+ Asszisztens csomag I.: 1,260£
+ Virtuális pedál: 195£
+ Fűthető első szélvédő és esőérzékelő és ablakmosó fúvokák: 340£
+ Panoráma napfénytető: 1.185£
+ Park assist: 315£
+ Csomagtérből ledönthető hátsó üléstámla: 95£
Teljes ár: 49.130£