fbpx

Ezeket fogja tudni

az új OCTAVIA

A hír igaz volt! Az új OCTAVIA november 11-én mutatkozik be Prágában, de ennél sokkal több részletet is elárult a gyár.  

„Az új generációval hatalmasat lépünk előre a jövőbe” – ezt Bernhard Maier, ŠKODA vezérigazgatója mondta az új OCTAVIA bejelentésekor. Hogy miért is gondolja mindezt? Mert az új generáció mindenben jobb lesz: nagyobb lesz mint a jelenlegi, biztonságosabb lesz, mint a jelenlegi, és sokkal praktikusabb is lesz annál.

A méretek

Az új modell ugyanolyan hosszú lesz mindkét kivitelben, 4,689 méter. Ez a kombinál 2,2 centi, a limuzinnál pedig 1,9 centi növekedést jelent. A tengelytáv nem fog változni, viszont 1,5 centivel szélesebb lesz mindkét kivitel. A karosszéria kupésabb vonalakat kap, talán ennek is köszönhető, hogy a kombi (0.26) és a limuzin (0.24) is világbajnok cW értékkel büszkélkedhet. A kerekek maximum 19 colosak lehetnek. A csomagtartó is nő, a kombinál 640 literes, a limuzinnál 600 literes lesz.

OCTAVIA 2020

Technikailag is megújul. Nem is kicsit.

A SUPERB után az új OCTAVIA is megkapja a LED-Mátrix fényszórókat, amelyekkel képes kitakarni a szembejövőket, illetve a fedélzeti kamera segítségével megvilágítani az út mellett haladó gyalogosokat. Az irányjelzők elől-hátul dinamikusak lesznek, és az üdvözlőfények is animációt kapnak. A kulcsnélküli KESSY rendszer immár mind a négy ajtót kezeli majd.

OCTAVIA 2020

Teljesen új utastér

A legszembetűnőbb változás a teljesen újratervezett műszerfal lesz, amelyen a digitális műszeregység és a központi kijelző is nagyobb lett. Az előbbi csak 10 colos lehet, míg az utóbbi 8 és 10 col között változhat. A legnagyobb újdonság a head-up display, amely az igényesebb változat, a szélvédőre vetíti az információkat. A kormánykerék 2 küllős kivitele szintén ebben a generációban mutatkozik be. Erről összesen 14 funkciót vezérelhetünk majd.

Az új infotainment rendszer, amely már az MIB3-as változat, képes digitális rádió és tv adások vételére is, a Carplay pedig vezeték nélkül csatlakozik a telefonunkhoz. A navigáció képernyőjén úgy használhatjuk a gesztusokat, mint a telefonunkon: két ujjunkkal nagyíthatunk illetve kicsinyíthetünk.

OCTAVIA 2020
OCTAVIA 2020

Felejtsd el a váltókart

Az új „Shift-by-wire” rendszerrel immár nem a kapcsolódik mechanikailag a fokozatválasztó kar a DSG váltóhoz, így a jelenlegi váltókar is nyugdíjba vonul. Helyét egy szexi kapcsoló veszi át, amellyel az elektronika a hátramenetet (R), az üres fokozatot (N), a parkoló állást (P), és a kétféle menetmódot (D/S) kapcsolja nekünk.

OCTAVIA 2020

Asszisztens rendszerek hada

Természetesen itt is hatalmas az előrelépés, és lesz olyan, ami a márkánál most mutatkozik be elsőként. Ilyen a „Collision Avoidance Assist” is, ami nemcsak megállítja az új OCTAVIA-t ha egy kerékpáros vagy gyalogos kerülne veszélybe, de képes aktív kormányzással segíteni az ütközés elkerülését. A „Hands-on Detect” folyamatosan figyeli, hogy a vezető keze a kormányon van-e, és képes-e irányítani az autót. Amennyiben egészségügyi vészhelyzetet érzékel, figyelve a forgalom többi résztvevőjére állóra fékezi az autót, elkerülve ezzel a nagyobb bajt. De nemcsak menetközben, parkoláskor is jobban figyel majd az OCTAVIA negyedik generációja. Az „Exit Warning” rendszer figyeli az autó körüli forgalmat, és ha közeledő kerékpárost érzékel, jelez mielőtt kinyitnánk az ajtót.

Ezek a rendszerek egy teljesen új szintre emelik az új OCTAVIA-t a biztonság tekintetében, és a kategóriában is az élre repítik.

Érkezik a konnektoros hibrid. Rögtön kettő.

 És itt elérkeztünk egy érdekes ponthoz. Ugyanis a SUPERB iV-ból ismert hajtáslánc, az 1.4 TSI motor és a villanymotor kombó két teljesítménnyel lesz elérhető. Az egyik egy 204 lovas változat, a másik viszont összteljesítményben 245 (!) lóerős lesz. Bizony, ez eddig az RS kivitelek vadászterülete volt. Mivel a gyáriak úgy fogalmaztak, hogy ez utóbbi később érkezik a kínálatba, lehet, hogy ezt OCTAVIA iV helyett RS-nek hívják majd? Az biztos, hogy mindkét változat 6 fokozatú DSG váltót kap.

OCTAVIA 2020

Vitorlázni szeretnél? Az OCTAVIA segít neked.

A 150 lovas TSI már 48 voltos mild-hibrid rendszerrel is érkezhet. Ez azért fontos, mert így bizonyos körülmények között a benzinmotor teljesen kikapcsol, és amikor szükség van rá, a 48 voltos indító/villanymotor azonnal működésre bírja. Fékezéskor ugyanez a villanymotor energiát termel vissza a 48 voltos lithium-ion akkumulátorba, gyorsításkor pedig besegít a TSI motornak.

És ami nem maradhat ki: Simply Clever

A KODIAQ-ban bemutatkozott alváskényelmi csomag itt is elérhető lesz, az esernyő az ajtóba költözik, elektromos gyerekzárat is kapunk, és a már megszokott, középkonzolon valamint hátul elérhető USB-C csatlakozók mellé érkezik egy harmadik helyre is ilyen csatlakozó. Ez a hely pedig nem más, mint a visszapillantó tükör mögötti tetőkonzol. Aki fedélzeti kamerát használ különösen értékelni fogja ezt. A motortérben itt is megjelenik az ablakmosófolyadék betöltését segítő tölcsér, és ez csak valóban néhány a sok Simply Clever megoldás közül.

 

Premier november 11-én, amelyről élőben fogunk közvetíteni YouTube csatornánkon. Ha nem akarsz lemaradni róla, iratkozz fel rá most. Ja, és a csengettyűt is nyomd meg.  

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!