Az OCTAVIA lassacskán minden piacra befut – hozzánk március tájékán – így itt az idő számba venni, hogy milyen változata érkezhet még jövőre.
Ezek a változatok igazából nyílt titkok, hiszen vagy közvetlenül a gyáriak ismerték el őket, vagy – például az RS – az eddigi modellkínálatból következik.
OCTAVIA SCOUT
A SCOUT kivitel a ŠKODA modellek között mindig egyfajta csúcskivitelt jelölt az L&K változat mellett, és ez a SUPERB frissítésekor sem változott. Tehát az biztos, hogy az OCTAVIA SCOUT sem fogja megkapni az 1.0 TSI motorokat, ellentétben az összkerékhajtással és DSG váltóval, és a 2.0 literes dízel és benzines TSI motorral. Emelt hasmagasság, DCC futómű és a szokásos dekorelemek. Várható bemutatkozás a 2020-as Genfi Autószalonon.
OCTAVIA RS
Amennyire biztos, hogy lesz RS kivitel az OCTAVIA IV. generációjából, annyira bizonytalan, hogy milyen motor kerül az orrába. Vagy inkább meghajtás? Hiszen jövőre életbe lép a 95 g/km-es CO2 kibocsájtási szabályozás, és akármennyire is jövedelmezők még idén a gyár számára az RS modellek, a jelenlegi motorvariánsokkal a kínálatban tartásuk meglehetősen költséges mulatság lesz. Mivel a szintén érkező hibrid változatról a gyáriak elárulták, hogy nemcsak a jelenleg bejelentett 204 lovas (1.4 TSI + villanymotor a SUPERB iV-ból), de egy 245 lovas változat is érkezik 2020-ban. Bizony, ez eddig az RS kivitelek vadászterülete volt. Ezzel könnyedén kihúznák a probléma méregfogát, és a sportosságon sem esne csorba. Mivel ez a konnektoros hibrid is később érkezik a kínálatba, lehet, hogy ezt OCTAVIA iV helyett RS-nek hívják majd? Az biztos, hogy mindkét változat 6 fokozatú DSG váltót kap. Akárhogy is, szeptembernél előbb nem várható a bemutatkozás.
És ami kívülről nem látszik majd
A 150 lovas TSI már 48 voltos mild-hibrid rendszerrel is érkezhet. Ez azért fontos, mert így bizonyos körülmények között a benzinmotor teljesen kikapcsol, és amikor szükség van rá, a 48 voltos indító/villanymotor azonnal működésre bírja. Fékezéskor ugyanez a villanymotor energiát termel vissza a 48 voltos lithium-ion akkumulátorba, gyorsításkor pedig besegít a TSI motornak.