fbpx

Hányféle OCTAVIA jöhet még?

Az OCTAVIA lassacskán minden piacra befut – hozzánk március tájékán – így itt az idő számba venni, hogy milyen változata érkezhet még jövőre.

Ezek a változatok igazából nyílt titkok, hiszen vagy közvetlenül a gyáriak ismerték el őket, vagy – például az RS – az eddigi modellkínálatból következik.

OCTAVIA SCOUT

A SCOUT kivitel a ŠKODA modellek között mindig egyfajta csúcskivitelt jelölt az L&K változat mellett, és ez a SUPERB frissítésekor sem változott. Tehát az biztos, hogy az OCTAVIA SCOUT sem fogja megkapni az 1.0 TSI motorokat, ellentétben az összkerékhajtással és DSG váltóval, és a 2.0 literes dízel és benzines TSI motorral. Emelt hasmagasság, DCC futómű és a szokásos dekorelemek. Várható bemutatkozás a 2020-as Genfi Autószalonon.

 

OCTAVIA MONTE CARLO

Meglepetésként ez sem érhet sokakat, hiszen eddig minden ŠKODA modellből érkezett ilyen kivitel. Fekete külső kiegészítők, sportos belső elemek, és várhatóan az alapmotoron kívül minden más változat a motorházfedél alatt.

OCTAVIA RS

Amennyire biztos, hogy lesz RS kivitel az OCTAVIA IV. generációjából, annyira bizonytalan, hogy milyen motor kerül az orrába. Vagy inkább meghajtás? Hiszen jövőre életbe lép a 95 g/km-es CO2 kibocsájtási szabályozás, és akármennyire is jövedelmezők még idén a gyár számára az RS modellek, a jelenlegi motorvariánsokkal a kínálatban tartásuk meglehetősen költséges mulatság lesz. Mivel a szintén érkező hibrid változatról a gyáriak elárulták, hogy nemcsak a jelenleg bejelentett 204 lovas (1.4 TSI + villanymotor a SUPERB iV-ból), de egy 245 lovas változat is érkezik 2020-ban. Bizony, ez eddig az RS kivitelek vadászterülete volt. Ezzel könnyedén kihúznák a probléma méregfogát, és a sportosságon sem esne csorba. Mivel ez a konnektoros hibrid is később érkezik a kínálatba, lehet, hogy ezt OCTAVIA iV helyett RS-nek hívják majd? Az biztos, hogy mindkét változat 6 fokozatú DSG váltót kap. Akárhogy is, szeptembernél előbb nem várható a bemutatkozás.  

És ami kívülről nem látszik majd

A 150 lovas TSI már 48 voltos mild-hibrid rendszerrel is érkezhet. Ez azért fontos, mert így bizonyos körülmények között a benzinmotor teljesen kikapcsol, és amikor szükség van rá, a 48 voltos indító/villanymotor azonnal működésre bírja. Fékezéskor ugyanez a villanymotor energiát termel vissza a 48 voltos lithium-ion akkumulátorba, gyorsításkor pedig besegít a TSI motornak.

Ami biztos nem jön

Ez a gyönyörű kupé szinte kizárt, hogy gyártásba kerüljön, ahogyan igaz ez a nagyon fapados  változatra is. Pedig előbbire még igény is lenne.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!