Az talán nem meglepetés, hogy ez a név is Q betűre végződik, mint minden ŠKODA SUV neve. Az eleje azonban, legalább is magyarul kicsit fura.
Ezúttal nem az Alaszkáról, vagy az Inuit indiánoktól merítettek ötletet a ŠKODA marketing osztályán, hanem az írektől. Olyan kifejezést kerestek, amelyik E betűvel kezdődik, mivel így szerettek volna utalni rá, hogy ez egy elektromos modell. Így esett a választás az ENYA ír kifejezésre, amely „életforrást” jelent. Ehhez került a végére Q betű, és megszületett az ENYAQ (ejtsd: eniák). Igen, valóban. Magyarul kicsit furcsán hangzik, így újabb olyan név kerül fel hamarosan a ŠKODA kereskedések árlistáira, amit a vásárlóknak meg kell tanulniuk kiejteni. Emlékezzünk csak SUPERB esetén (helyesen szuperb, de sokan szuper bé-nek ejtik), vagy legutóbb a SCALA esetére (helyesen szkála és nem skála).
Az új modell, amely az első teljesen elektromosnak (és csak elektromosnak) tervezett ŠKODA, még idén megmutatja magát, de megvásárolni csak a jövő évtől lehet majd.
Az első teljesen elektromos ŠKODA az MEB platformon egy SUV – miért?
Ez az első ŠKODA modell, amelyet már a kezdetektől villamos autóként terveztünk és építettünk meg, és ez valódi áttörést jelent az egész vállalat számára. Mivel az elektromos mobilitást is a lehető legnagyobb vásárlói körnek szeretnénk kínálni, ezért választottuk a jelenleg legnépszerűbb kategóriát. Az „A” szegmens, amelybe a ŠKODA ENYAQ tartozik, a legnagyobb autópiaci részesedéssel rendelkezik Európában. Ezenkívül az SUV karosszériatípus hihetetlenül népszerű növekedést mutat az ügyfelek körében, különösen az A szegmensben. Ez a tendencia várhatóan folytatódni fog a következő évtizedben.
Miért most látja elérkezettnek az időt a ŠKODA egy ilyen modell bemutatásának?
Az üvegházhatású gázok csökkentésére irányuló erőfeszítések, a fokozódó környezetszennyezés és a környezetre káros emberi tevékenységek új válaszokat követelnek. Az emberek próbálnak a lehető leginkább környezettudatosan viselkedni. Ez megmutatkozik az elektromos járművek iránti kereslet növekedésében is, ám ilyen még csak viszonylag kevés van a piacon. Még nekünk sincs közvetlen versenytársunk abban a szegmensben, amelybe az új elektromos ENYAQ érkezik. És mindez most hatalmas előnyt és lehetőséget kínál számunkra arra, hogy jelentős szerepet játszhassunk ebben a piaci szegmensben.
Alain Favey
A ŠKODA értékesítési és marketing igazgatósági tagja