fbpx

Közúti teszten

a ŠKODA ENYAQ

Bár a Genfi Autószalon elmaradt, az élet nem áll meg. Azóta bemutatkozott a ŠKODA OCTAVIA RS iV, és már az utakon tesztelik a ŠKODA idei másik nagy dobását, az új, csak elektromos kivitelben piacra kerülő ENYAQ-ot.

Az ENYAQ lesz az első ŠKODA, amely a konszern elektromos autóknak készített platformjára, az MEB-re épül. Így az akkumulátora a padlómezbe költözik, és ezáltal hatalmas belső helykínálata lesz. Egyébként előfutára az a ŠKODA VISION iV volt, amelyet egy éve mutattak be Genfben. Azóta sok részlet nem került napvilágra vele kapcsolatban, csupán a gyáriak itt-ott elejtett félmondataiból lehet következtetni arra, hogy milyen lesz az új ENYAQ.

Így innen tudjuk azt is, hogy két karosszériaváltozat várható, egy egyterű jellegű, amely várhatóan 7 üléssel is készül majd, és egy sportosabb, amelyik formailag szinte egy az egyben a VISION iV-val egyezik majd meg. Olyannyira, hogy még a hűtőmaszkja is megörökli a tanulmány „kristályüveg” dizánját.  

De az ENYAQ lesz az a ŠKODA is, amely hosszú idő után ismét hátul fog hajtani alapkivitelben. Persze, hiszen az elektromos autóknál ez általános. Ahogyan az is, hogy könnyen kialakítható belőlük összkerékhajtású változat is, így ez az ENYAQ esetében is várható. A hatótáv a VISION iV esetében 500 kilométer körül alakul, és ha versenyképes akar maradni a ŠKODA a konkurenciával, akkor az ENYAQ is minimum tudni fogja ezt a távot. De ahogyan az más márkánál is általános, így az ENYAQ esetében is többféle hatóvú kivitel lesz kapható majd. Hiszen egy elektromos autó legdrágább alkatrésze az akkumulátor, így legegyszerűbben úgy lehet olcsóbb az ENYAQ, ha lecsökkentik a hatótávot. Az újdonság még idén bemutatkozik, de megvásárolni csak jövőre lehet majd.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!