fbpx

Egy KAMIQ a 250 ezredik ŠKODA idehaza

Április 22-én a Duna Autó ŠKODA szalonjában átadták a negyedmilliomodik Magyarországon forgalmazott ŠKODA személyautót. Az esemény kapcsán Németh János, a ŠKODA hazai márkaigazgatója válaszolt néhány sokakat érdeklő kérdésünkre is.

A jubileumi autó egyébként egy titánkék ŠKODA KAMIQ 1.0 TSI Ambition 13 különféle extrafelszereltégi elemmel, amelynek mostantól egy budapesti kétgyerekes családanya a boldog tulajdonosa. A családban nem ez az egyetlen cseh autó, a férj cégautóként is Škodát használ.

Németh János - 250 ezredik SKODA

A ŠKODA forgalmazása Magyarországon 1992. június 15-én indult, a Porsche Hungaria 100 százalékos tulajdonában álló Autó Hungária ekkor kezdte meg az importőri munkát 14 márkakereskedéssel. A vállalat 1996 márciusában olvadt be a Porsche Hungariába, addig 10 820 autót szállított ki.

 Mára a forgalomban lévő teljes ŠKODA állomány 206 217 autóból áll (ez 5,4 százaléka a hazai személygépkocsi állománynak), ezzel a ŠKODA a hatodik az örök márkaranglistán. Fontos megjegyezni, hogy a ŠKODA személyautók átlagéletkora sokkal kedvezőbb, mint a magyar személyautó-állományé, 14,39 évvel szemben csak 11,95 év. A százezredik ŠKODA személyautót 2005-ben, a kétszázezrediket 2016-ban adták át, a legszélesebb, 12 modellt számláló kínálatot 2013-2015. között és 2019-ben mondhatta magáénak a márka. 

Negyedmillió SKODA idehaza

„A ŠKODA Magyarország egyik legnépszerűbb márkája” – mondta el az eseményen Németh János ŠKODA márkaigazgató. – „A titkunk az, hogy mindig stabil, organikus növekedésre törekedtünk, csakis ésszerű és sosem öncélú marketingeszközök alkalmazásával. Racionális és tudatos ügyfélszerzés a mi üzletpolitikánk, amely természetesen mit sem érne a mezőnyből kimagasló minőségű, folyamatosan bővülő termékpalettánk nélkül. A ŠKODA az elmúlt évtizedekben mindig meghatározó márkája volt a magyar piacnak, az OCTAVIA évekig vezette az eladási ranglistát, aztán a céges rangsort, ahol még az elmúlt években is dobogós helyet értünk el. Ezen természetesen nem csodálkozunk, hiszen az OCTAVIA sok más jó, és a Škodákra jellemző okos tulajdonsága mellett hatalmas utas- és csomagtérrel rendelkezik, amivel jócskán kiemelkedik a kategóriájából. A ŠKODA az egyre népszerűbb és a magyar piacon már évek óta meghatározó szabadidő-autó kategóriában is erősít. A KODIAQ 7 üléses változata nagyon népszerű a nagycsaládosok körében, és a KAROQ is kedvelt szereplője az SUV piacnak. A ŠKODA városi szabadidőautó palettájának legújabb és egyben legkisebb tagja a KAMIQ, így különösen örülünk, hogy KAMIQ lett a jubileumi, 250 ezredik ŠKODA személyautó Magyarországon.”

Németh János bizakodó a márka jövőjével kapcsolatban, mivel most zajlik a Volkswagen-csoport elektromos forradalma, amelyből a ŠKODA márka is kiveszi a részét. Az elektromos CITIGOe iV hazai piacra szánt mind a 190 példánya három és fél hét alatt elfogyott és nagy a várakozás a 2021 elején érkező, teljesen elektromos ENYAQ szabadidő-autó iránt is. Várakozáson felül fogy a márka első hálózatból tölthető hibrid modellje, a SUPERB iV, amelyből március közepéig 120 példány talált gazdára. – Akkora az érdeklődés, ami a legmerészebb álmainkat is felülmúlja – tette hozzá a márkaigazgató.

Természetesen nem kerülhettük meg a napjainkat érintő kérdéseket sem.

„Ahogy minden más márka, úgy a ŠKODA is érzi a veszélyhelyzet hatását. A kezdeti sokk után megtanultunk együtt élni a jelenlegi szituációval. A gyár a termelési szünet után április 27-én újraindítja a szalagokat Csehországban, sőt Pozsonyban már folyik a termelés – kezdte a válaszokat Németh János.

Akkor ezek szerint újra lehet gyártásból is autót rendelni?

Igen, ez már az elmúlt két hétben rendeződött, de az országban is többszáz darabos, azonnal elvihető készlet várja az érdeklődőket.

Hogyan érinti ez a kiesés a már megrendelt autók szállítási idejét?

Mivel a gyártás 5 hétig állt, ezért maximális kapacitással sem könnyű pótolni a kiesett darabszámokat. Ennek ellenére mindent megteszük, hogy a megrendelt autók mielőbb megérkezzenek, így például a raktárkészletre készülő autóinknak átütemeztetjük a gyártását. Ezzel is nyerünk ügyfeleinknek 1-2 hetet.

Az előbb említette, hogy a márka alkalmazkodott a körülményekhez. Mit jelent ez?

Importőri szinten mi is megteremtettük a home office feltételeit, bár ebben a válság előtt sem álltunk rosszul. A márkakereskedői hálózatunk pedig minden segítséget megkapott annak érdekében, hogy az értékesítés minél gördülékényebb maradhasson. Ennek érdekében hamarosan elindul a készleten lévő gépkocsik online rendelési lehetősége. A szervizekben pedig a hozom-viszem szolgáltatás már kezdetektől elérhető, így az ügyfelek akár „érintésmentesen” is szervizeltethetik autójukat.

Az OCTAVIA bevezetését miként érintette a járvány?

Mondhatjuk, hogy ez most olyan volt számunkra, mint a tavaszi fagy a gyümölcsfáknak. A nagyrészét teljesen tönkre tette, hiszen felborult minden előre tervezett és lekötött aktivitás. Ami talán a legfájóbb, hogy a tesztvezetéseket is le kellett állítanunk az ügyfelek biztonsága érdekében, pedig az új OCTAVIA igazán lenyűgöző vezetés közben. Pont ezért szeretnénk május második felében újra lehetővé tenni ezeket. Addig is viszont a márkakereskedésekben már mindenhol megtalálható az új modell, és mindkét karosszériaváltozat rendelhető is belőle. Aki pedig igazi nyerő tippet szeretne, annak ajánlom a kifutó OCTAVIA modelleket, hiszen túl azon, hogy remek az áruk, az a néhány darab ami még elérhető belőlük, akár 1-2 hét alatt átvehető.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!