fbpx

Egy FABIA R5 vásárlás

7 lépése

Az autóvásárlás mindig izgalmas dolog, és a legtöbbször érzelmeink vezérelnek minket. És most képzeljük azt az izgalmat, amit egy százmilliós, valódi versenyautónál éreznénk.

De tényleg! Milyen érzés lehet, amikor először kapja meg valaki egy ŠKODA FABIA R5 evo-nak a kulcsait, amelyből jelenleg kevesebb, mint 10 darab van világszerte? Nos, először is: nem kapnál kulcsot. Hiszen viszonylag ritkán hagynád a közért előtt egy bevásárlás alkalmából, ezért igazából nincs szükség zárra, és az indítása is különbözik a szokásos autótól. Bekapcsolod az áramellátást, felhajtod az indítógomb biztosítóját, és megnyomod alatta a Start gombot. Aztán indulás előtt egy kicsit vársz, amíg a motorolaj eléri a megfelelő nyomásszintet. Hogy akkor mit kapunk a pénzünkért?  Egy szuper sportautót, amelynek félelmetes a gyorsulása mindenféle útburkolaton, szinte elpusztíthatatlan, és egy olyan ügyfélszolgálatot, amely irigylésre készteti a legnagyobb luxusmárkák ügyfeleit is. És a különbségek egy normál autó vásárlásához képest ennél sokkal mélyebbek.

Az idei finn rally előtt Toni Gardemeister lett a világ első magánembere, aki egy korszerűsített ŠKODA FABIA R5 EVO-t tudhat magáénak. „Amikor új  rallyautót veszek, sokkal izgatottabb vagyok, mint egy szokásos közúti autó vásárlásakor. Nagyon szeretem ezeket az autókat. Amint a ŠKODA bejelentette, hogy a FABIA R5 EVO fejlesztés alatt áll, felhívtam őket, hogy tegyenek félre nekem egy vagy két autót” – meséli nevetve. Az új autóval járó öröm azonban nem sokáig tartott: a finn
rally-n a második helyen álltak, amikor egy csúnyát estek az új autójával, és így nem is tudták befejezni a futamot.

Toni Gardemeister

Toni Gardemeister

Egykori ŠKODA Motorsport pilóta, a TGS rally team tulajdonosa

Az előző generációs FABIA R5-ből valamivel kevesebb, mint 280-at adták el a gyártás 4 éve alatt. A motorsport világában ez egy nagyon tiszteletreméltó szám – valójában a ŠKODA FABIA R5 lett a legnépszerűbb a kategóriájában. Egy ilyen autó átadása kivételes pillanat mindenkinek. De mit kell tennünk, ha mi is szeretnénk egy ilyen autót magunknak?

Így vásárolj rallyautót 7 lépésben:

ICONA 1 TONI MOTORSPORT h

A tanács, miszerint egy új autó vásárlása előtt mindenképpen menjünk el kiszemeltel egy tesztvezetésre, itt nem igazán működik. Rallyautót általában a hírnév, és a rally-kon nyújtott teljesítmény alapján választ az ember. A FABIA R5 EVO azonban ebben is kivételes: egy kiválasztott vevőcsoportnak lehetősége volt, hogy egy versenypályán próbára tegye őt. Persze ne hagyományos tesztvezetésre gondoljunk, hiszen a pilótákat ezúttal nem látták el a szokásos: „vezessen óvatosan és tartsa be a KRESZ-t” jótanáccsal. Az igazat megvallva, ezek a “vevők” tényleges vevők voltak, hiszen korábban már megrendelték saját FABIA R5 EVO-jukat.

2 szerzodes

Amíg az itthon forgalmazott ŠKODA modelleket az ország 38 márkakereskedés bármelyikében megrendelheti az ember, addig a FABIA R5 EVO a világon csak egyetlen helyen: a ŠKODA Motorsport központjában, Mladá Boleslavban érhető el. Ez kb. egy órás autóutat jelent Prágától, a Cseh Köztársaság fővárosától. És itt sincs nagy választék. Csupán egyetlen változat érhető el, amelyet az aszfaltos vagy kavicsos útburkolat elővárásainak megfelelően építettek. És ha most indulnál útnak a 20 „mezei” ŠKODA FABIA árával megegyező összeggel a zsebedben venni egy R5 EVO-t, akkor rossz hírünk van. Az ez évi készlet teljesen elfogyott! Természetesen előre kell fizetni, és akciós THM-re, vagy árkedvezményre se nagyon számítsunk.

3 alkotas

Nem túlzás így fogalmazni, hiszen mindegyik autót kézzel készítik a ŠKODA Motorsport új létesítményeiben, és a folyamat több hétig tart. A sorozatgyártású ŠKODA FABIA módosított karosszériája az alap, természetesen több ponton megerősítve, míg a többi magas minőségű versenyautó alkatrészt világszerte ismert márkák szállítják. Sok lényeges alkatrész azonban, ahogy a motorok is, itt készül a ŠKODA gyárban. Minden motort alaposan tesztelnek egy próbapadon azért, hogy megbizonyosodjanak róla: megfelel a szigorú teljesítménykövetelményeknek. Az autó színe az ügyfelek igényeitől függ; leginkább a fehéret választják, mivel ez a legjobb alap a későbbi dekoráláshoz.

4 teszt

Minden új autó tulajdonosa tudja, hogy az első 1000–1500 kilométeren kímélni kell a motort. Ez azonban egy új rallyautó esetén akár egy teljes szezont jelentene eredmények nélkül. Ezért az új FABIA R5 EVO-ba a motorokat már bejáratva szerelik be, és az egész autót is alaposan tesztelik a ŠKODA tesztpályáin, mielőtt átadnák a tulajdonosának. A tesztek ugyanúgy tartalmaznak teljes kigyorsításokat minden fokozatban a lekorlátozásig, mint kemény fékpróbákat.

5 atadas

Az autó most már készen áll, hogy boldog új tulajdonosához kerüljön. És ahogyan egy sorozatgyártású ŠKODA a kötelező tartozékokkal kerül átadásra, úgy a FABIA R5 is létezik ilyen csomag. Igaz, itt ez nem az elakadásjelzőt jelenti, hanem egy nagyobb adag alkatrészt. Hiszen annak ellenére, hogy a ŠKODA FABIA R5 megbízhatósága és tartóssága jól ismert, az alkatrészeket, például lökhárítókat és féltengelyeket itt fogyóeszközként kezelik.

6 hangolas

A rallyautókra jellemző dolog, hogy minden egyes rallyra eltérő beállításokra van szükség, főleg ha a felfüggesztésről van szó. A ŠKODA Motorsport technikusai minden tulajdonosnak különféle beállításokat javasolnak egy verseny előtt, és arra is lehetőség van, hogy a helyszínen segítsenek tudásukkal. A folyamat végén azonban elkerülhetetlen a személyes tesztelés, hiszen minden pilótának egyedi elvárása és ízlése van, amit csak így lehet az autóhoz hangolni.

7 rally

A vadonatúj családi autó általában féltett kincs, ám a FABIA R5 EVO-t arra tervezték, hogy ne kíméljük: tartósan és maximálisan kihasználhassuk technikai és fizikai képességeit. Akár már az első métereken is. Amíg nem törik össze az első lökhárítója, és nem fogy el az első szett gumi, nem is tekintik igazi rallyautónak. Másrészről viszont sokkal jobban vigyáznak rá, mint a legtöbb „garázskirályra és királynőre”. Minden verseny után alaposan átvizsgálják, és a legkisebb kopást vagy sérülést is megjavítják.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!