fbpx

A következő szint:

az új ŠKODA FABIA

22 éve, 1999-ben mutatkozott be, és azóta népes rajongótáborra tett szert. A márka ikonikus modellje megújult. Itt a negyedik generációs új ŠKODA FABIA.

| | 0 hozzászólás

Az új ŠKODA FABIA új szintet képvisel a márka történetében. Oliver Stefani újraértelmezte a márka dizájnnyelvét, és további piaci terjeszkedésnek is fontos szereplője lesz az új FABIA.

„Az új FABIA érzelemgazdag formanyelvével büszkélkedve már első pillantásra is igazi ŠKODA. Elődjéhez képest jelentősen továbbfejlesztettük a belső teret – magas szintű kényelmet, fejlett infotainmentet és innovatív asszisztencia-rendszereket kínálva. A még tágasabb belső tér, az ugyanolyan hatékony, mint amilyen erős motorok és a kiváló kezelhetőség teszik teljessé az autó vonzerejét. Új belépőmodellünkben minden megtalálható, amit egy modern kisautótól elvárhat – és még annál is több.”
Johannes Neft

Technikai fejlesztési igazgató, ŠKODA Auto

Új SKODA FABIA

Az új FABIA orr-részét a hűtőrácsig érő fényszórók határozzák meg. Már az alapváltozaté is modern LED-technikával érkezik, opcióként pedig LED Matrix fényszórók is rendelhetők. A márkára jellemző kristályos struktúrájú hátsó lámpákhoz opcionálisan szintén teljesen LED-es kivitel is rendelhető. A ŠKODA FABIA új belső kialakítása tovább fokozza a kisautó tágasságérzetét. A szimmetrikus műszerfal a középső, szabadon álló kijelzővel és a vízszintes, különböző színű díszlécek (felszereltségtől függően) hangsúlyozzák a belső tér szélességét. Emellett most először a digitális műszerfal, vagy „ŠKODA” nyelven a Virtual Cockpit is elérhető a FABIA-ban. A piaci bevezetéstől kezdve a három ismert felszereltségi szint – Active, Ambition és Style is – elérhető lesz, új színeket és anyagokat kínálva.

Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője – akinek első teljes munkája az új ŠKODA FABIA – a sikeres kisautóval teljesen újraértelmezte a ŠKODA hatásos, kristályos formákra épülő formanyelvét. 

A ŠKODA az új FABIA-val következetesen továbbfejlesztette formatervezési nyelvét. A kompakt ferdehátú optikailag különösen sportos és elegáns. A szoborszerű vonalak, a dinamikus arányok és a LED-technológiával ellátott modern lámpatestek, valamint a ŠKODA-ra jellemző kristályos struktúrák dinamikus és modern megjelenést eredményeznek.
Oliver Stefani

Vezető formatervező, ŠKODA Auto

Az új ŠKODA FABIA-val teljessé vált a modellpaletta az MQB platformon. Az új FABIA most először használja a modell történetében a konszern MQB-A0 építőkészletét. Ennek köszönhetően hosszabb (4,108 mm) és szélesebb (1,780 mm) is lett. Ez nem csupán az utastér helykínálatának, de a csomagtér méretének is jót tett, amely így már 380 literes.

Visszatérnek a szívómotorok

Az új ŠKODA FABIA motorválasztéka két multipont befecskendezésű (MPI) benzinmotort és három közvetlen befecskendezésű TSI-t tartalmaz. Az új belépőszintű motor egy 1.0 MPI háromhengeres, 48 kW (65 LE) teljesítményű motor. Ez 4 kW (5 LE) növekedést jelent az elődjéhez képest. A teljesítményt az első kerekekhez egy új, 5 fokozatú kézi sebességváltó továbbítja, amelyet a másik MPI-motorral szerelt változatban is használnak. Ez 59 kW (80 LE) teljesítményt produkál. Az új ŠKODA FABIA mindkét MPI-motorja megfelel a jelenlegi Euro-6d károsanyag-kibocsátási normának.

Új SKODA FABIA

A két új generációs, háromhengeres EVO 1.0 TSI motor a hengerekben innovatív plazmabevonattal rendelkezik. A hengerhüvelyeket porszórtan egy mindössze 150 μm (0,15 mm) vékony réteggel vonták be. Ez csökkenti a belső súrlódást, ami csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást, és az égéstérben a hő jobb eloszlása és elvezetése révén a motor hőterhelését. A 70 kW (95 LE) teljesítményű 1.0 TSI 5 fokozatú kézi sebességváltóval, míg a nagyobb teljesítményű, 81 kW (110 LE) teljesítményű 1.0 TSI 6 fokozatú kézi sebességváltóval párosul. Ha a négy motor bármelyikéhez az opcionális 50 literes üzemanyagtartályt választjuk a 40 literes alaptartály helyett, akkor a hatótávolság több mint 950 km (a WLTP-ciklusban 100 kilométerenként nagyjából öt literes kombinált fogyasztás mellett). A 81 kW (110 LE) teljesítményű 1.0 TSI opcióként 7 sebességes DSG váltóval is rendelhető.

RS nem lesz, de…

A FABIA első generációja óta várják a modell rajongói egy új RS kivitel megjelenését. Bár RS kivitel az új FABIA generációból sem lesz, de a negyedik generációs modellváltással az új ŠKODA FABIA már egy új csúcsmotorral is elérhető. A négyhengeres 1.5 TSI 150 lóerőt teljesít (csupán emlékeztetőül: a FABIA RS 130 lóerős volt), és szériafelszereltségként 7 sebességes DSG váltóval párosul. Ez a más ŠKODA modellekben is alkalmazott motor aktív hengertechnológiával (ACT) rendelkezik. Alacsony terhelésénél automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül lekapcsol két hengert, így csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Az új ŠKODA FABIA valamennyi TSI motorja benzin részecskeszűrővel rendelkezik, és megfelel a jelenlegi Euro 6d károsanyag-kibocsátási normának.

Nem csak szép, de biztonságos is

A ŠKODA az új FABIA-ban tovább fokozta az utasok biztonságát, és tovább bővítette az elérhető asszisztensrendszerek kínálatát. A biztonsági és kényelmi funkciók között mostantól olyan új asszisztencia-rendszerek is megtalálhatók, amelyek korábban a magasabb kategóriájú járműveknek sajátja volt csak. A modellkínálatba bekerült például a Travel Assist és a Park Assist. A jármű akár kilenc légzsákkal is felszerelhető, hogy baleset esetén megvédje az utasokat. Ez az első ŠKODA FABIA, amely még az első utasüléshez is kínál további ISOFIX rögzítőpontokat és felső rögzítési pontokat. Kiváló aktív és passzív biztonságával az új ŠKODA FABIA a kisautók szegmensének egyik legbiztonságosabb modellje.

Az aktív és passzív biztonság tekintetében a ŠKODA az új FABIA esetében is a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjának képességeit használja ki. Ez a platform lehetővé teszi a legújabb passzív és aktív asszisztensrendszerek alkalmazását, és robusztus karosszériaszerkezetet kínál nagy torziós ellenállással és nagy stabilitással. A ŠKODA ehhez nagy szilárdságú, vagy speciálisan edzett melegen alakított acélokat használ.

33 skoda fabia wp 1920x1281 1
\

Új MIB3 infontainment rendszer 

\

10.2 colos digitális műszerfal

\


Kétzónás légkondicionáló

\


Kesztyűtartó fedél kártya, és aprópénz tartóval

\


Panoráma napfénytető árnyékolóval

\

Panoráma napfénytető árnyékolóval

\

Köralakú légbeömlő krómszegéllyel

\

FABIA felirat a műszeregység mindkét oldalán

Vezeték nélküli kapcsolatban

Az új ŠKODA FABIA esetében három különböző infotainment rendszer közül lehet választani. A Swing, a belépőszintű rendszer modern, 6,5 colos színes érintőképernyőt, digitális DAB-vevővel ellátott rádiót és négy első hangszórót tartalmaz az alapfelszereltség részeként. A Bolero rádiót, 8 colos képernyőt, Bluetooth-kihangosítót és két további surround hangszórót kínál a hátsó ajtókban. A vezeték nélküli SmartLink és az Android Auto vagy Apple CarPlay segítségével kábel nélkül csatlakoztatható okostelefon, az opcionális Phone Box pedig induktív töltést tesz lehetővé. 

Az Amundsen infotainment rendszer személyre szabható 9,2 hüvelykes kijelzővel és online adatokkal támogatott navigációs funkcióval rendelkezik. Ez az opció Wi-Fi hotspotot is tartalmaz. A zenei streaming szolgáltatások egy párosított okostelefonon keresztül érhetők el. A térképek a 64 GB-os SSD merevlemezen tárolhatók és online frissíthetők. A gesztusvezérlés funkció alapfelszereltség, míg az online támogatású hangvezérlés a 15 nyelvet értő Laura digitális hangasszisztensen keresztül opcionális. Az új FABIA akár öt USB-C aljzattal is büszkélkedhet további mobileszközök töltéséhez – ezek közül az egyik a visszapillantó tükörnél található, például egy fedélzeti kamera töltéséhez. A ŠKODA Sound System a csomagtartóban elhelyezett erősítőt és mélynyomót is tartalmazó opcionális extra.

Az ügyfél az Amundsen rendszer kijelzőjén keresztül közvetlenül hozhat létre ŠKODA Connect fiókot, vagy átviheti a FABIA-ra a meglévő fiókját. Az új infotainment-alkalmazások ugyanilyen egyszerűen letölthetők. Ezek időjárás-jelentéseket és híreket kínálnak, hozzáférést biztosítanak a személyes Google-naptárhoz, vagy figyelmeztetnek a veszélyekre. Az Amundsen rendszer a ŠKODA Connect számos mobil online szolgáltatásának használatát is lehetővé teszi. Ezek közé tartozik az eCall, amely baleset esetén automatikusan hívja a segélyhívót, a Proaktív szolgáltatás (meghibásodás esetére), valamint a MyŠKODA alkalmazáson és a ŠKODA Connect webportálon keresztül a FABIA távoli elérése.

Az új ŠKODA FABIA előreláthatóan a 25. héttől lesz rendelhető, és az ősz elején érkezik meg a kereskedésekbe. 

Előző

Következő

Trackback/Pingback

  1. Vajon így néz majd ki az új ŠKODA FABIA Combi negyedik generációja? | Csak a ŠKODA! - […] Néhány napja mutatkozott be a modell negyedik generációja, és az ismert virtuál dizájner X-Tomi máris megrajzolta, hogy milyen lehet…

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!