A COVID-19 világjárvány jelentette folyamatos kihívások ellenére is több mint ötödével tudta növelni az év első hat hónapjában járműszállításait a ŠKODA AUTO az előző év ugyanezen időszakához képest. Különösen erőteljes növekedés jellemezte az autógyártó kiszállításait Oroszországban (+54,3 százalék), Indiában (+31,2 százalék), Kelet-Európában (+35,0 százalék) és Nyugat-Európában (+30,9 százalék). 2021 első felében a vállalat 35,2 százalékkal, 10,199 milliárd euróra növelte árbevételét az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva, miközben működési eredménye jelentősen, 327,2 százalékkal, 974 millió euróra nőtt ugyanebben az időszakban, immár a járvány előtti 2019-es év ezen mutatóját is meghaladva. Az árbevétel-arányos nyereség ugyancsak különösen magas, 9,6 százalékos szintet ért el az első félév során.
Korábbi cikkeink
Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Erős első félévre tekinthetünk vissza, amely során a félvezetőhiány és a koronavírus-világjárvány hatásai ellenére a járvány előtti 2019-es év eredményeit is sikerült felülmúlni. Gratulálok a ŠKODA egész kollektívájának e kiváló csapatteljesítményhez, amellyel kedvező alapot teremtettünk új ’NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030’ vállalati stratégiánk sikeres megvalósításához.”
Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és az informatika területeiért felelős tagja hozzátette: „Sikeresnek bizonyul hatékonyságnövelő programunk. A szigorú költségszabályzásnak és a további optimalizálási intézkedéseknek köszönhetően – különösen az értékesítés területén – jelentősen növelni tudtuk üzemi eredményünket és árbevételünket az első félév folyamán. 9,6 százalék árbevétel-arányos nyereségével a ŠKODA AUTO hosszú távon is profitábilis, operatív üzleti tevékenysége pedig rendkívül stabil, ezért bizakodóan tekintek a második félév elé. Magasfokú költségfegyelmünket továbbra is fenn kívánjuk tartani.”
Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Az első félévi kiszállítási adatok önmagukért beszélnek: termékoffenzívánk találkozott ügyfeleink ízlésével. A legintenzívebb növekedést Oroszországban és Európában könyvelhettük el. Az ENYAQ iV sikeres bevezetését követően a nemrég felfrissített KODIAQ és FABIA szolgálhat további impulzusokkal a növekedéshez.”