fbpx

Euro NCAP: az ENYAQ iV és

a FABIA a kategória legjobbja 2021-ben

Kitűnő eredménnyel zárt a ŠKODA: az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) 2021-es tesztévének eredményei alapján a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA modell negyedik generációja kategóriájának legjobbjaként végzett.

Korábbi cikkeink

Az új ŠKODA FABIA ötcsillagos minősítése az Euro NCAP tesztjén megerősíti az ügyfeleink és a többi közlekedő biztonsága iránti erős elkötelezettségünket. Büszkék vagyunk arra, hogy 2008 óta minden új ŠKODA jármű a legmagasabb minősítést kapta a piaci bevezetéskor. A FABIA most a második modell, amely a szigorúbb tesztkörülmények bevezetése után ezt elérte. Az MQB-A0 platformra való áttéréssel a FABIA-ban már számos, magasabb járműkategóriákból származó biztonsági funkciót és asszisztens-rendszert kínálhatunk, így tovább növelve e népszerű modell biztonságát.
Johannes Neft

Technikai fejlesztesékért felelős igazgató, ŠKODA AUTO

Az ENYAQ iV a legbiztonságosabb SUV modell, amelyet biztonsági és ütközési vizsgálatnak vetettek alá. Ennek során a modell a maximális pontok 86 százalékát gyűjtötte be. Az új FABIA pedig – a megszerezhető pontok 78 százalékát begyűjtve – a legjobb eredményt érte el 2021-ben a kompakt kategória járműi között. A ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely „A kategória legjobbja 2021-ben” összesítésben két járművel is szerepel. Minden, 2008 óta bemutatott ŠKODA modell maximális, ötcsillagos értékelést ért el az Euro NCAP tesztjein.

Az Euro NCAP rendszeresen összeállítja azoknak a járműveknek a listáját, akik kategóriájukban a legjobb eredményt érték el az előző évben elvégzett ütközésbiztonsági teszteken. 2021-ben a kategóriagyőztes modellek között két ŠKODA is helyet kapott : az ŠKODA ENYAQ iV az SUV kategóriában, a ŠKODA FABIA pedig a kompakt kategóriában lett a legjobb. Ezzel a ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely két kategóriában is az élen tudott végezni 2021-ben.

Az ENYAQ iV és a FABIA a tizenharmadik és tizennegyedik új ŠKODA modell sorozatban, amely 2008 óta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte a teszteken. 2014-ben a FABIA harmadik generációja szintén kategóriája legjobbjaként zárta a tesztévet. Mivel az Euro NCAP tesztkövetelményei évről évre egyre szigorodnak, a kategórián belüli összehasonlítás is csupán a 2020-as és 2021-es éveken belül lehetséges, hiszen így minden járművet ugyanazon feltételek mentén értékelnek.

A ŠKODA ENYAQ iV a megszerezhető pontok 86 százalékának begyűjtésével a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP tesztjén 2021-ben. Az első ŠKODA modell, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül, kiemelkedő eredményeket ért el az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) átfogó töréstesztjén és biztonsági próbáján, különösen az utasvédelem területén.

A ŠKODA SUV modellje a felnőtt utasok védelmének vonatkozásában az elérhető pontok 94 százalékát szerezte meg, míg a gyerek utasok védelme kapcsán a maximális pontok 89 százalékát zsebelte be. Ezzel a ŠKODA ENYAQ iV új rekordot állított fel az Euro NCAP tesztek történetében, amely a 2020-as évhez képest is tovább szigorodott. Azóta ezt az eredményt mindössze egyszer múlta felül egy másik, prémium kategóriában szereplő modell.

Az új ŠKODA FABIA a Volksagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjának (MQB A0) köszönhetően még nagyobb biztonságot kínál, így – egyéb fejlesztések mellett – hét korszerű vezetéstámogató rendszer alkalmazását is lehetővé teszi. A sikermodell negyedik generációja a maximálisan elérhető pontok 78 százalékát szerezte meg és az ENYAQ iV modellhez hasonlóan kiemelkedően teljesített az utasvédelem terén, ahol a felnőttek esetében a lehetséges pontok 85 százalékát, míg a gyerek utasok védelménél a maximális pont 81 százalékát szerezte meg.

Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapította nyolc európai ország közlekedési minisztériuma, autóklubja illetve biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belga Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat illetve mentési és a felépüléssel összefüggő biztonságot értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetéstámogató rendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.

Már rendelhető

Az új FABIA már előrendelhető ide kattintva. Az első autók várhatóan az első negyedévben megérkeznek a kereskedésekbe.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!