fbpx

Az új FABIA

MONTE CARLO

Az új FABIA MONTE CARLO a sportosabb ŠKODA modelleket kedvelőket szólítja meg, ahogyan a korábbi generációi is.

Korábbi cikkeink

A FABIA modellcsalád negyedik generációjában a felspécizett és sportos FABIA MONTE CARLO ismét a motorsport rajongóit szólítja meg. A modell tökéletes választás, akik a sportos megjelenést szeretik. Az új FABIA MONTE CARLO ugyanakkor a népszerű ferdehátú legújabb változatának minden kényelmét, komfortját és technikai felszereltségét biztosítja az utasok számára.

A MONTE CARLO megjelölés először 1936-ban jelent meg egy ŠKODA modellen: a csodálatos ŠKODA POPULAR MONTE CARLO roadster, amely a cseh autógyártónak a híres hosszú távú ralin nyújtott figyelemfelkeltő teljesítményét kamatoztatta. A modern történelemben a sportos szellemű modellek hagyománya 2011-ben a FABIA MONTE CARLO-val éledt újjá. Ez a hagyomány a kezdetektől fogva a márka motorsport-sikerére utal, és sportos megjelenést kínál kiváló jellemzőkkel és felszereltséggel kombinálva.

Ahogyan az első MONTE CARLO modell, úgy modernkori utódja is elsősorban a sport és az aktív életmód kedvelőit szólította meg. A legújabb változatban is fekete elemek és részletek – köztük a hűtőrács, a visszapillantó tükör borítása, az újratervezett első lökhárító spoilere, az oldalsó küszöbök díszlécei és a hátsó diffúzor – adnak az autónak markáns megjelenést. Az autóhoz alapfelszereltségként exkluzív 16 colos Proxima könnyűfém keréktárcsák járnak, opcionálisan pedig 17 colos Procyon könnyűfém keréktárcsák vagy 18 colos Libra keréktárcsák rendelhetők.

Az olyan részletek, mint a MONTE CARLO plakett az „A” oszlopok tövében, a MONTE CARLO felirat a kormánykeréken, a sötétített hátsó és oldalsó ablakok, valamint az opcionális feketére festett tető teszik teljessé az összképet. Mindezt a FABIA negyedik generációjának dinamikus vonalai teszik teljessé.

A sportosság a belső térben is tükröződik, amelyet a fekete szín ural, de megjelenik a piros szín a kormánykeréken és a kézifékkaron is. A díszcsíkok karbon bevonatot kaptak, az ülések is sportos kivitelűek. A piros színű itt is feldobja az összképet és a LED-es háttérvilágítás is ugyanilyen színű. A sportos megjelenést tovább fokozzák a rozsdamentes acél pedálborítások.

Az új FABIA MONTE CARLO a legmodernebb technológiával büszkélkedhet. Az egyik elérhető opció például egy 10,25 colos digitális műszerfal, amelynek elrendezését erre a dizájnváltozatra szabták.

Az autó kényelmes és praktikus felszereltségéhez tartozhat fűthető szélvédő, fűthető kormánykerék, 6,5 és 9,2 hüvelyk közötti képernyőmérettel rendelkező infotainment, és a beépített eSIM-nek köszönhetően mindig online lehet. Ennek köszönhetően a tulajdonos a ŠKODA Connecthez és a mobil online szolgáltatásokhoz is hozzáférhet. A FABIA MONTE CARLO felszerelhető a Laura hangasszisztenssel is, amely bár tizenöt nyelven ért, sajnos a magyar nincs közte. Lehetőség van mobiltelefon-tükrözésre vagy vezeték nélküli töltésre, és a FABIA MONTE CARLO akár öt USB-C porttal is rendelkezik.

A biztonsági felszereltség akár kilenc légzsákot is tartalmazhat, ami az autó kifinomult felépítésével, valamint a biztonsági rendszerek és asszisztensek sokaságával együtt a FABIA legújabb generációjának ötcsillagos minősítést hozott az Euro NCAP töréstesztjein. Az asszisztensrendszerek csúcsát a Travel Assist nevű rendszer jelenti, amely az adaptív sebességtartó automatika, az ultrahangos érzékelők és kamerák, valamint a sávtartó rendszer kombinálásával teszi lehetővé a támogatott vezetést. A parkolóasszisztens szintén lenyűgöző. ISOFIX rögzítők hátul a két szélső ülésen és elöl az utasülésen találhatók.

Az autó fényszórói szintén fontos biztonsági elemek, és a FABIA MONTE CARLO alapfelszereltségként LED-technikával, opcionálisan pedig Full LED fényszórókkal rendelhető, és Full LED technológiával ellátott hátsó lámpák is választhatók.

Egy másik terület, ahol az autó kiemelkedő, az aerodinamika: a FABIA MONTE CARLO 0,28-as légellenállási együtthatóval büszkélkedhet, ami a legjobb a kisautók szegmensében. Ezt többek között a motorhűtő előtt elhelyezett speciális „lamellákkal” érik el, amelyek alacsony hűtési igény esetén elzárják a levegő útját a hűtőnél, így javítva a légáramlást. A kiváló aerodinamika hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.

Az új hajtásláncok szintén hozzájárulnak az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz, és a rendelkezésre álló motorválaszték lényegében megegyezik a ŠKODA FABIA szériaváltozatával. Az alapváltozat a háromhengeres szívó 1.0 MPI EVO, amely 59 kW teljesítményt és 93 Nm nyomatékot biztosít, és ötfokozatú kézi sebességváltóval párosul. Az ötfokozatú kézi sebességváltó az 1.0 TSI EVO motorral szerelt autókhoz is elérhető, amely 70 kW-ot és 175 Nm nyomatékot produkál. A háromhengeres TSI EVO erősebb változatához (81 kW, 200 Nm) kétféle sebességváltó közül lehet választani: hatfokozatú kézi váltó és hétfokozatú duplakuplungos DSG.

Bár RS változat nem érkezik a FABIA legújabb generációjából, de a 110 kW-os (150 lovas) és 250 Nm nyomatékú négyhengeres 1.5 TSI EVO hasonló életérzést kínál a modellhez.  Ehhez szériafelszereltségként jár a hétfokozatú DSG váltó. Ebben a kivitelben a FABIA MONTE CARLO akár a 225 km/h-s végsebességet is elérheti, és mindössze 8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.

Már rendelhető

Az új FABIA már előrendelhető ide kattintva. Az első autók várhatóan az első negyedévben megérkeznek a kereskedésekbe.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!