fbpx

ME3 szoftver: jelentős

frissítés az ENYAQ iV-hoz

Egy új frissítés, az ME3 szoftververzió segítségével nő a teljesen elektromos ŠKODA ENYAQ iV család maximális hatótávolsága, lerövidül a töltési idejük, kényelmesebbé válnak és optimalizálódik a működésük is.

Korábbi cikkeink

A ŠKODA az ENYAQ COUPÉ iV modellt a már a gyártás 2022. februári megkezdése óta az új ME3 szoftververzióval látja el, és persze az összes új ŠKODA ENYAQ iV-be is beépítik. De nem kell szomorkodniuk a modell eddigi vásárlóinak sem. Az ügyfeleknek már átadott ENYAQ iV-kat 2022 második felében, egy márkakereskedés látogatás alkalmával ingyenesen frissítik az új szoftververzióra. Az ügyfelek hamarosan további információkat kapnak az új szoftververzióra történő frissítés mikéntjéről.

Az új ENYAQ COUPÉ iV nem csupán egy újabb modellverzió, bevezetésével egyidőben a ŠKODA optimalizálja a teljesen elektromos ENYAQ iV család szoftverét is. Az ME3 szoftververzió átfogó frissítéseket tartalmaz az infotainment rendszer, a digitális műszerfal és a Head-up Display vezérlésével és megjelenésével illetően. Emellett a ŠKODA Connect mobil online szolgáltatások is továbbfejlesztésre kerültek.

Az akkumulátor-kezelés terén bevezetett újítások jobb töltési teljesítményt, rövidebb töltési időt és nagyobb hatótávolságot biztosítanak. Az új ENYAQ COUPÉ iV-hez hasonlóan az ENYAQ iV eddigi változatai is megkapják a továbbfejlesztett és optimalizált szoftvert. De melyek is pontosan ezek a változások, melyeknek előnyeit a korábban vásárolt ENYAQ iV-k tulajdonosai is élvezhetik?

Az új “Akkumulátorkímélő” üzemmód védi az akkumulátort és meghosszabbítja annak élettartamát

Az új ME3 szoftververzió lehetővé teszi a járművezető számára, hogy a központi kijelzőn található gomb segítségével aktiválja az új “akkumulátorkímélő” üzemmódot. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor a töltő következő csatlakoztatásakor csak legfeljebb 80 százalékos töltöttségi szintre töltődik fel. A program az egyenáramú töltési sebességet és a maximális töltési teljesítményt is csökkenti, hogy elkerülhetők legyenek az energiacsúcsok, amelyek nem tesznek jó a nagyfeszültségű akkumulátornak. Ezek a megoldások, hasonlóan az okostelefonok ilyen üzemmódjához, segítenek kímélni az akkumulátort és meghosszabbítani annak élettartamát. Szükség esetén természetesen a vezető választhatja az akkumulátor teljes feltöltését és a maximális töltési sebességet is. Emellett az infotainment rendszer “Töltés” menüje is átdolgozásra került. A töltési és hatótávolság grafikon most már az úticél  eléréséhez szükséges töltési megállókról is tájékoztat.

Új vezetési profil az összkerékhajtású változatokhoz, egyszerűsített tervezés a töltési pontokhoz

Az ENYAQ iV összkerékhajtású változatai mostantól egy új vezetési profilt kapnak is. A “Traction mode” elnevezésű profil a burkolatlan utakon vagy csúszós felületen való vezetéshez teszi alkalmasabbá az ENYAQ iV modelleket azáltal, hogy 20 km/h sebességig állandó összkerékhajtást biztosít. Emellett többek között úgy állítja be az ASR funkciót, hogy a kipörgésgátló rendszer kevésbé avatkozzon be elinduláskor. Az útközbeni töltésekhez szükséges megállók kiválasztása, és az oda történő útvonaltervezés is könnyebbé válik az ME3 szoftververzióval. A navigációs rendszerben például egy saját magunk által kiválasztott, alternatív töltőállomás egyszerűen a “Hozzáadás” gomb megnyomásával beilleszthető az aktuális útvonalba. Minden betervezett töltőállomásnál részletesen megjelenik az akkumulátor várhatóan aktuális kapacitása és a töltéshez szükséges idő is.

Továbbfejlesztett megjelenés a digitális műszerfalon és a Head-up Display-ben

Az új ME3 szoftverben a digitális műszerfal és a Head-up Display megjelenési formáját is továbbfejlesztették. Az autót körülvevő tárgyak távolságának megjelenítése intuitívabbá vált, és az akkumulátor töltöttségi szintje ezentúl százalékban is megjelenik az akkumulátor szimbólum mellett. A Head-up Display pedig mostantól az akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét is mutatja, és többek között 3D-s megjelenítést nyújt az úti céltól való távolságról. A vezetési adatok külön profilként jeleníthetők meg a digitális műszeregység jobb oldalán.

Nagyobb hatótávolság a továbbfejlesztett hőmenedzsmentnek köszönhetően

Az akkumulátor hőmenedzsmentje a korábbinál alacsonyabb hőmérsékleten lép működésbe, és mostantól folyamatosan ellenőrzés alatt tartja azt. Ezáltal a nagyfelszültségű akkumulátor gyorsabban éri el a számára ideális működési hőmérsékletet, és hosszabb ideig tud ebben a tartományban maradni. Ez hosszabb élettartamot, optimalizált teljesítményt és hatékonyabb rekuperációt, és ezáltal nagyobb maximális valós hatótávolságot biztosít. A ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV 60 esetében így a WLTP-ciklusban mért hatótávolság 416 kilométerre nő. De az ENYAQ COUPÉ iV 80 ezentúl akár 544 kilométert, a két villanymotorral felszerelt ENYAQ COUPÉ iV 80x pedig 520 kilométert is megtehet, köszönhetően az ME3 szoftverfrissítésnek.

Nagyobb töltési kapacitás és rövidebb töltési idő

Az elektromos modellek egyik legfontosabb jellemzője a hatótáv mellett az, hogy milyen gyorsan lehet őket újra tölteni. Az ENYAQ iV család a töltési lehetőségek széles skáláját kínálta eddig is. Váltóáramról (pl. az otthoni konnektorról) akár 11 kW-os teljesítménnyel is képes tölteni, így a 62 kWh kapacitású akkumulátor kicsivel több, mint 6 óra alatt töltődik 10-ről 80 százalékra. A mostani frissítés az egyenáramú töltés esetén hoz újdonságot. Így például a 62 kWh-s akkumulátorral szerelt ENYAQ iV modellek töltési teljesítménye segítségével akár 120 kW is lehet. A legnagyobb, 82 kWh-s akkumulátorral rendelkező ENYAQ iV modellek esetében pedig a töltési teljesítmény maximálisan 135 kW-ra nő. Ez azt jelenti, hogy egy nyilvános 50 kW-os töltőoszlopról 10-ről 80 százalékra a 62 kWh-s modellt 55 perc, a 82 kWh-s akkumulátorral szerelt ENYAQ iV-t pedig 70 perc alatt tudjuk feltölteni. Gyorstöltés esetén ez az idő mindkét modell esetén 35 percre rövidül.

Az új szoftver tovább javítja a kényelmet is

Az ME3 szoftververzió az általános kényelmet és használhatóságot is tovább fokozza. Segítségével nő a tolatókamera képének fényereje és kontrasztja, a multifunkciós kormánykeréken található „Travel Assist” vezérlőgomb pedig mostantól többszöri megnyomásra is reagál. Így két asszisztens-rendszer között lehet váltani, például az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és a Travel Assist között, amikor a jármű nem autópályán van, illetve az ACC és a sávváltó asszisztenssel kiegészített Travel Assist között, amikor az ENYAQ iV autópályán van.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!