fbpx

Miért használnak

2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül?

Korábbi cikkeink

Egy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei nem könnyűfém kerekeken gurulnak, hanem a lemezfelniket dísztárcsák takarják el. Manapság azonban az élesebb szemű, autók iránt érdeklődők – és persze az új modellek tulajdonosai – észrevehették, hogy még a legdrágább KODIAQ RS modellek is dísztárcsákat kapnak. Pontosabban mindkettőt, tehát könnyűfém kereket és dísztárcsát is. Egyszerre. De mi értelme van ennek?

Nem, a ŠKODA mérnökei nem bolondultak meg, sőt! A dísztárcsával kombinált könnyűfém kerekek fontos szerepet töltenek be a mai modelleken a CO2-kibocsátás csökkentéséért folytatott harcban. Ezek a modernkori, aerodinamikus takaróelemek jelentős mértékben javítják a keréktárcsák aerodinamikáját, így csökkentve a fogyasztást és végső soron kibocsátást.

Remek példa erre a megújult ŠKODA KAROQ, amelynél pusztán a karosszéria aerodinamikájának javításával sikerült 0,3-del csökkenteni a légellenállási együtthatót. És ebben jelentős szerepet kapnak a modernkori dísztárcsák is. Ezek önmagukban 0.7 g/km-rel csökkentik károsanyag-kibocsátást, és ha ehhez még hozzászámoljuk a többi módosítást – a hűtőmaszk mögött megbúvó zárható redőnyöket, a burkolt padlólemezt, az áttervezett hátsó légterelőt – összességében máris 15% mínuszban járunk a CO2-kibocsátást illetően. A KAROQ 1.5 TSI DSG váltós kivitele például 0,7 literrel fogyaszt kevesebbet, mint elődje.

A KAROQ (akárcsak a KODIAQ, az ENYAQ iV, vagy az új FABIA) szinte minden keréken ilyen takaróelemet, azaz aerodinamikai borítást kap 16 colosnál nagyobb kerékméret esetén. 

“A kerekek önmagukban körülbelül a légellenállás negyedéért felelősek. A burkolattal ellátott kerekek aerodinamikus, alacsony profilú, zárt kialakításúak, ugyanakkor jól néznek ki. Az autó általánosan javított aerodinamikája akár 1,8 g/km-rel is csökkentheti a CO2-kibocsátást” – hangsúlyozza a gyári közlemény.

Az aerodinamikus kerekek kialakításáról persze megoszlanak a vélemények. Míg egyesek nem bánják, mások nyilvánvalóan nem szeretik őket. Persze erre is van megoldás, mert az aerodinamikus burkolatok könnyen levehetők és nélkülük továbbra is a megszokott alufelnit láthatjuk autónkon. De érdemes azt is figyelembe venni mielőtt megtennénk ezt, hogy ilyen könnyen nemigen tehetünk mással a környezetvédelemért.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!