fbpx

MEB akkumulátorrendszereket

gyártanak Mladá Boleslavban

A ŠKODA AUTO Mladá Boleslavban megkezdte a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló akkumulátorrendszerek gyártását tisztán elektromos járművekhez. Ezzel az autógyártó központi üzeme az egyetlen MEB akkumulátorrendszereket gyártó üzem Európában Németországon kívül. Az újonnan épített gyártósoron hamarosan mintegy 250 alkalmazott évente több, mint 250.000 MEB akkumulátor-rendszert fog összeszerelni. Ezeket a ŠKODA elektromos modelljein kívül a Volkswagen, az Audi és a SEAT által gyártott MEB platformos modellekbe is beépítik majd.

A mai nap különleges nap a ŠKODA AUTO számára: a MEB akkumulátorrendszerek gyártásának beindításával abszolút kulcsfontosságú komponensét gyártjuk a vállalat szívében. Ezzel újabb kitűzött célt értünk el az elektromobilitásra történő sikeres átállás felé vezető úton. Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, akik az elmúlt hónapokban nagyon keményen dolgoztak az új gyártósor felállításán. Mintegy 130 millió eurót fektettünk be, és most már évente több mint 250 000 darab MEB akkumulátorrendszert tudunk gyártani – a ŠKODA elektromos modelljei és a konszern más márkái számára is. A célunk egyértelmű: 2030-ra mindhárom csehországi üzemünkben elektromos modellekhez szükséges komponenseket vagy elektromos járműveket szeretnénk gyártani.

Michael Oeljeklaus

Termelésért és logisztikáért felelős igazgató, ŠKODA AUTO

Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO alkatrészgyártásért felelős vezetője hozzátette: “Az új MEB akkumulátorrendszer összeszerelősorunk a hatékonyság, az automatizálás, a pontosság, a tisztaság és a digitalizáció terén is mércét állít. A komplex gyártástechnológia üzembe helyezésénél az évtizedek során szerzett szaktudásunkra és tapasztalatainkra támaszkodtunk, mindezeket kiegészítve a rendkívül motivált és képzett dolgozói csapatunkkal. A VW Group Components-szel, valamint partnercégeinkkel és beszállítóinkkal együttműködve az akkumulátorrendszerek gyártásával fontos lépést teszünk a belsőégésű motorról az elektromobilitásra való teljes átállás felé vezető úton. A következő mérföldkőhöz 2023 végén érünk el, amikor a második bővítési szakaszt is üzembe helyezzük, amely lehetővé teszi számunkra, hogy évente összesen több mint 380.000 akkumulátorrendszert gyártsunk.”

Korábbi cikkeink

A cseh autógyártó központja az egyetlen Németországon kívüli európai gyártóhely, ahol MEB akkumulátorrendszereket gyártanak: a legkisebb, nyolc modult tartalmazó változat kapacitása 55 kWh, a közepes, kilenc modult tartalmazó változat pedig 62 kWh-t tárol. A legnagyobb, 12 modulból álló akkumulátor 82 kWh kapacitással büszkélkedhet. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül a MEB akkumulátorrendszer összetevői közé tartoznak a beépített hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátort felügyelő rendszer (BMS) és a szükséges elektromos csatlakozások is. A ŠKODA AUTO más e-komponenseket is gyárt Mladá Boleslavban; 2019 ősze óta itt készülnek a SUPERB iV, az OCTAVIA iV és a csoport más márkáinak plug-in hibrid járműveiben használt nagyfeszültségű meghajtó akkumulátorok.

A vállalat átalakulása az új gyártósornak köszönhetően egyre nagyobb lendületet vesz.

A NEXT LEVEL – ŠKODA STRATÉGIA 2030 egyik sarokköveként az autógyártó azt tervezi, hogy az évtized végére mindhárom gyártóüzemben elektromos járműveket vagy ezekhez szükséges komponenseket gyártanak majd. A cél a meglévő munkahelyek hosszú távú megőrzése és egyidejűleg újak teremtése. A vállalat arra számít, hogy addigra a piaci fejlemények függvényében 50-70 százalékra növeli a tisztán elektromos autók eladásának arányát Európában. Ennek elérése érdekében a ŠKODA AUTO az elkövetkező években tovább folytatja modellportfóliójának villamosítását. A kínálat 2030-ig legalább három további tisztán elektromos modellel bővül, amelyek mindegyike árban és méretben az ENYAQ iV alatt lesz.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!