Eddig azt gondoltuk, hogy a beszállítói oldalon a COVID után rosszabb már nem lehet. Az élet azonban csak annyit mondott erre: fogd meg a söröm…
A beszállítói lánc akadozása folyamatos gondot jelent a gyártóknak, és nem kivétel ezalól a ŠKODA AUTO sem. Először jött a chiphiány, amely megoldására folyamatosan próbálnak alternatívákat találni, kezdve bizonyos extrák ideiglenesen történő kilistázásától egészen az autó bizonyos részeinek újra tervezéséig. Aztán Mladá Bolaslavban egy, a gyár területén működő beszállítónál történt egy tűzeset, ami miatt a gyár udvarán jelentős mennyiségű OCTAVIA vár ajtóborításra. De ami most történt, azt valószínűleg Kvasiny-ban, – ahol csökkenteni kellett a legyártani tervezett mennyiségen – sem látták jönni, hiszen egy mindennapos alkatrészből jelentkezett hiány, amit történetesen idehaza gyártanak a márka számára.
Korábbi cikkeink
Jaroslav Povšík a ŠKODA AUTO-nál működő üzemi tanács elnöke elmondta, hogy a Magyarországon gyártott USB portokból jelentkezett hiány. Ezeket az alkatrészeket Kvasiny-ban építenék be az ott gyártott SUPERB, KODIAQ és KAROQ modellekbe. Mivel a magyar beszállító munkaerőhiány miatt nem tudta teljesíteni a vállalt darabszámokat, így kénytelenek voltak csökkenteni a gyártási mennyiséget, illetve a gyárudvarra termelni. Ez már szinte megszokott gyakorlattá vált nem csak a ŠKODA AUTO-nál, de több európai gyártónál is.
A fentieken túl igyekezett proaktívan válaszolni a problémára a ŠKODA. Saját alkalmazottjaival segítette ki a hazai beszállítót, így most 12 órás műszakokban igyekeznek behozni a lemaradást.
Idén sem lesz rekordéve a márkának
Az utolsó békeévnek tekinthető 2019-ben mintegy 1,2 millió autót gyártott a ŠKODA, amit azóta sem sikerült újra elérni, pedig legalább ennyi autót idén is tudna értékesíteni a márka. Azonban a beszállítói láncok akadozása, a kínai piac gyengélkedése és az Oroszországban felfüggesztett gyártás és értékesítés miatt Povšík szerint az is nagyszerű eredmény lesz, ha sikerül 800.000 darab autó legyártani.