fbpx

Újgenerációs elektromos hajtáslánc érkezik

Az elektromos hajtáslánc a villanyautók szíve és fő meghatározója annak, hogy egy elektromos autó mennyire szerethető. Hiszen az elektromos hajtáslánc nagyméretékben felel egy e-autó dinamizmusáért vagy hatékonyságáért. A jó hír, hogy érkezik az új generáció belőle az MEB platformos autókhoz, így az Enyaq iV modellekhez.  

Az új APP550 hátsókerék-hajtással a Volkswagen-konszern elektromos modelljei egy teljesen új fejlesztésű erőforrást kapnak. Ez a jövőben nagyobb teljesítményt és jobb hatékonyságot kínál a konszern elektromos modellei számára. Magyarra lefordítva tehát: nagyobb teljesítményt és hatótávot kapnak a jövőben a vásárlók. Az első ilyen hajtáslánccal szerelt modellek az év vége felé érkezhetnek, 210 kW-os, tehát 286 lóerős teljesítménnyel.

Az új hajtás tervezési alapja továbbra is a „moduláris elektromos hajtás” (MEB) mátrixa, amely a Volkswagen-konszern kifejezetten elektromos modellekhez szabott járműarchitektúrája.

Új elektromos hajtáslánc APP550

„Mivel a rendelkezésre álló hely nem változott, kénytelenek voltunk olyan új hajtást kifejleszteni, amely ugyanazon korlátok ellenére jelentős teljesítmény- és hatékonyságjavulást ér el. Ez nagy kihívás volt a műszaki fejlesztési csapata számára. Az eredmény azt mutatja, hogy sikerült csökkentenünk a nyersanyagfelhasználást, miközben a jármű hatékonyságát is jelentősen növelni tudtuk” – mondta Karsten Bennewitz, a hajtáslánc- és energiarendszerek fejlesztési vezetője.

Több teljesítmény és jelentősen nagyobb nyomaték

Az új hajtáslánc teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig – a jármű áttételezésétől függően – mintegy 550 Nm. Különösen ez utóbbi biztosítja az élvezetes vezethetőséget – mind álló helyzetből, mind nagyobb sebességnél. Az új APP550 elektromos hajtáslánc a nagy nyomatékot egy továbbfejlesztett, nagyobb effektív tekercsszámmal és nagyobb vezetékkeresztmetszettel rendelkező állórésznek köszönhetően éri el. A rotor, mint ennek ellenpárja, erősebb állandó mágnesekkel készül, amely így nagyobb terhelhetőséggel rendelkezik. Az erőátvitelt is megerősítették, hogy ellenálljon a jelentős megnövekedett nyomatéknak.

Az inverter nagy áramerősséget biztosít

Ahogy a hagyományos modelleknél az üzemanyag, úgy az elektromos modelleknél az áram a meghatározó tényező az elektromos hajtás teljesítménye szempontjából. Ennek legfőbb komponense az inverter, amelyet úgy fejlesztettek tovább, hogy képes legyen a nagyobb teljesítményhez és hatékonysághoz szükséges nagy fázisáramok biztosítására. Az inverter az elektromos hajtáslánc vezérlő „agyaként” működik, amelynek teljesen új szoftvere biztosítja a hatékony rendszerfolyamatokat

Optimalizált hőmenedzsment intelligens hűtéssel

Az elektromos hajtás hatékonyságának növelése érdekében a tervezők optimalizálták a hajtáslánc számos komponensét, köztük a hőkezelő rendszert. Az új hajtáshoz ezért energiatakarékosabb hűtőrendszert terveztek, amely elektromos meghajtású olajszivattyú nélkül működik. A rendszer az áttételezés fogaskerekein és az olajellátás és -elosztás speciálisan kialakított alkatrészein keresztül képes önállóan hűteni magát. A felmelegedett olajat a jármű hűtőfolyadék-körforgása hűti, amely a hajtóművet üzemi hőmérsékleten tartja. Az állórész külseje vízhűtéses hűtőbordával van ellátva.

Kasselben készül majd

A hajtásrendszer a sebességváltóval, a rotorral és az állórészekkel együtt a Volkswagen Group Components kasseli üzemében készül majd. „Már 15 éve fejlesztünk elektromos hajtómotorokat és azok átviteli rendszerét, és több mint 10 éve gyártjuk is őket itt, a telephelyünkön” – mondt el Alexander Krick, a gyár elektromos hajtásokért felelős műszaki fejlesztési vezetője. „Sokéves tapasztalatainkra támaszkodva optimalizáltuk a teljes rendszert, többek között speciális elektromos lemezek és testre szabott megmunkálási folyamatok alkalmazásával, és így jelentősen növelni tudtuk a hatékonyságot.”

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!