fbpx
ncap kodiaq

ŠKODA KODIAQ: 5 csillagos törésteszt – Euro NCAP

A ŠKODA KODIAQ remekül szerepelt a legszigorúbb európai autós biztonságtechnikai intézet tesztjén. A KODIAQ jól védi a gyalogosokat, és tökéletes biztonságot nyújt az utasainak is. Az OCTAVIA, a FABIA, a RAPID, a CITIGO, a YETI és a SUPERB modellek után a KODIAQ a hetedik ŠKODA, amely megkapta a jelenlegi modellkínálatban az 5 csillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén.

„Az Euro NCAP végzi az egyik legszigorúbb töréstesztet. Ezért büszkék vagyunk arra, hogy a legjobb eredményt értük el!”- mondja Christian Strube, a ŠKODA Technikai Fejlesztési osztályának tagja.” A ŠKODA KODIAQ innovatív technológiáinak hosszú a listája, ezek és a további ötletes megoldások mind hozzájárultak az eredményhez. A megnövelt passzív biztonság mellett, magának a karosszériának a formája is jelentősen növeli a biztonságot. Ezen kívül mégtöbb fejlett vezetést támogató rendszeret építettünk a modellbe, hogy a balesetek még nagyobb számban elkerülhetők legyenek.”

KODIAQ törésteszt

„Az Euro NCAP végzi az egyik legszigorúbb töréstesztet. Ezért büszkék vagyunk arra, hogy a legjobb eredményt értük el!”- mondja Christian Strube

A ŠKODA KODIAQ törésteszt az Euro NCAP-nál a frontális ütközések után 92 százalékos értékelést kapott a felnőtt utasok védelmére, míg az oldalsó ütközés vizsgálatakor a ŠKODA KODIAQ maximális pontszámot ért el. A szervezet külön kiemelte a nyaki gerinc nagyfokú védelmét a Kodiaq-ot hátulról érő ütközés esetén is. A vészfékasszisztenst is méltatták, mert amellett, hogy városi sebesség mellett tökéletesen működött (a rendszer automatikusan állóra fékezi az autót veszély esetén), a maximális fékerő felépítésével segített elkerülni a baleseteket autópálya tempó mellett is.

A ŠKODA KODIAQ jól védi saját utasai mellett a gyalogosokat is. Az Euro NCAP a legmagasabb pontszámot ítélte meg a gyalogos lábainak lökhárítóval való találkozásának esetére is, ilyenkor a Kodiaq maximális védelmet nyújt azok megóvása érdekében.

A ŠKODA KODIAQ biztonsági felszereltségének a listáját látva érthető az 5 csillagos törésteszt, hiszen semmit nem bíztak a véletlenre. A KODIAQ rendkívül merev karosszériája, amely akár 9 légzsákkal (vezető és utasoldali légzsákok, térdlégzsák a vezető oldalán, oldalsó légzsákok elől, a függönylégzsákok, hátsó oldallégzsákok) is óvhatja a bent ülőket, kiváló védelmet nyújt baleset esetén is.

Ha ütközés következik be, a proaktív utasvédelmi rendszer, a Crew Protect Assist zárja az ablakokat és a napfénytetőt, és megfeszíti az első biztonsági öveket. Baleset után a Multi-Collision Brake megakadályozza, hogy az autó ellenőrizetlen módon haladjon tovább, és így esetleg további ütközések részese legyen.

KODIAQ törésteszt

A KODIAQ törésteszt 5 csillagos eredménye nem véletlen.

Ezenkívül a ŠKODA KODIAQ számos kamerával, valamint radar és ultrahang alapú biztonsági rendszerekkel is el van látva. A Front Assist funkció, amely tartalmazza a városi biztonsági féket és a gyalogos figyelőt, segít megelőzni a ráfutásos ütközések mellett a gyalogosokat érintő baleseteket is. Az Area View négy kamerája megmutatja, hogy mi történik a KODIAQ közvetlen környezetében. A Maneuver Assist és a hátsó Traffic Alert rendszerek segítséget nyújtanak azokban esetekben, amikor nem látható akadály miatt következne be baleset, például tolatás közben.

A ŠKODA a Kodiaq tökéletes szereplésével ismételten bebizonyította, hogy a ŠKODA modellek nem véletlenül kedvencei a vásárlóknak. Az eredmény várhatóan méginkább fokozza a KODIAQ-ot övező érdeklődést, így ha ilyen modell vásárlásán töröd a fejed, azt tanácsoljuk mielőbb hozd meg döntésed.

Ha másra is kíváncsi...

Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!

Octavia és Enyaq. Egy jó és egy kevésbé jó hír!

Az Enyaq számos alkatrészen osztozik a VW konszern számos más elektromos modelljével, így az elektromos meghajtómotorokon is. És ez most gond.Az APP550-es elektromos meghajtómotor a VW konszern legkorszerűbb ilyen egysége, amelyet a konszern számos modelljébe, így az...

bővebben

GO, FABIA GO!

Motorizáltságát és árát tekintve a FABIA GO a negyedik generációs FABIA alapkivitele, felszereltségét tekintve viszont nem. Az ellentmondás oka a magyar ŠKODA importőr által kínált limitált modell.  Korábbi cikkeinkRitkán kerül be az autóimportőrök tesztparkjába...

bővebben

Alexa, feltöltött már a CITIGO?

Ha ŠKODA CITIGOe iV, vagy mondjuk egy konnektoros hibrid SUPERB áll a garázsban, akkor ezentúl az Amazon Alexa használatával távolról elindíthatod vagy leállíthatod a töltésüket, de azt is ellenőrizheted, hogy mekkora a hatótáv éppen, szabályozhatod a légkondit és a...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2018-01-01 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!