fbpx
A gyárkaputól a tulajdonosokig

A gyárkaputól a tulajdonosokig

A ŠKODA öt kontinensen és több, mint 100 piacon van jelen. Ám az autókat nem elegendő legyártani, hanem lehetőleg mielőbb, és sérülések nélkül, biztonságosan kell kiszállítani a leendő tulajdonosoknak.

Ha figyelembe vesszük, hogy csupán Mlada Boleslavból és Kvasiny-ból naponta több, mint 3000 új ŠKODA szállítását kell megoldani, akkor láthatjuk, hogy mekkora logisztikai feladatról beszélünk. Jelenleg az elkészült új Škodák 55%-a vasúti kocsin, míg 45%-a trélereken hagyja el a gyárakat.
“A logisztika területén az egyik stratégiai célunk, hogy fokozatosan növeljük a vasút részarányát. Ez a közlekedési mód környezetkímélőbb, ugyanakkor csökkenti a tehergépkocsik forgalmának volumenét a termelőüzemekben, és csökkenti a közlekedési infrastruktúra terhelését is” – mondja Miroslav Mazal, aki a járműszállítás koordinátora a ŠKOTRANS-nál, a járműszállításért felelős részlegnél.
Az első út
Az első út
Az első út

De miként védik az új autókat a sérülésektől?

Bár a gyárak csak konkrét megrendelésre készítenek autókat, ettől függetlenül elkerülhetetlen, hogy rövidebb-hosszabb ideig azokat a szabadban tárolják, mielőtt először birtokba vehetik őket a tulajdonosok. De a vasúti, vagy közúti szállítás is veszélyekkel jár.

Korábban minden új modellt kb. fél kiló tartósítóviasszal kezeltek. Ezt melegen vitték fel a karosszériára, ahol aztán kihűlve védőbevonatot hozott létre. Ezt a védelmet átadás előtt a kereskedőknek kellett eltávolítani, ami meglehetősen bonyolult és macerás folyamat volt. Ráadásként a lemosott viasz nem volt túl környezetbarát anyag, így annak kezelését is meg kellett oldani.

Az első út

Ezért körülbelül 10 évvel ezelőtt ezt a védelmi rendszert egy sokkal könnyebben kezelhető anyagra, a szállítási fóliákra cserélték.

“A gyártási csarnok elhagyása előtt a járműveket úgynevezett szállítási fóliával, és egyéb sérülés elleni védelemmel (pl. a lökhárítóknál, ajtó széleknél) szerelik fel annak érdekében, hogy minimalizálják a járművek szállítás és raktározás során történő károsodásának kockázatát” – mondja Petr Hrbáček, a Minőségellenőrző Központtól.

Talán már te is láttál olyan autószállítót, amelyen új Škodákat szállítottak, és amiknek a nagyobb felületeit ilyen fehér fóliával borították.

A konszern többi márkájához hasonlóan a ŠKODA is szintetikus gumi alapú, ragasztós poliolefin fóliát használ. Ennek mennyisége járművenként 5-7 m² között változik. Ez a fólia műanyaghulladékként újrahasznosítható, de vegyes hulladékként is ártalmatlanítható. A fóliagyártó garantálja, hogy ez a fólia 12 hónapig biztosít védelmet a járműveknek.

Kivételes esetekben azonban (pl. rendkívül nagy távolságra történő szállítások, kiállítási járművek, nagyértékű modellek stb.) a gyár a teljes autót beborító, textilalapú ponyvát használ, melyet minden egyes modellre külön, egyedileg szabnak.

A kényes utastér

Ha azt mondjuk, hogy a külső sérülékeny, akkor különösen igaz ez az utastérre. Hiszen az új Škodák mozgatása a saját lábukon történik. Ez annyit jelent, hogy a szállítást végző munkatársak többször beülnek az autóba, és vezetik azt. Ezért a vezetőülést, a vezetőoldali szőnyeget, és a kormánykereket is extravédelemmel látják el már a összeszerelés során, hiszen az autóba a gyártás során is többször beülnek.

Egy új ŠKODA útja számokban

Kamionok és vasúti szerelvények

Egy átlagos napon csak Mlada Boleslavban 155 autószállító kamiont, és 8 vasúti szerelvényt töltenek meg új Škodákkal. Ha ehhez még hozzávesszük a Kvasiny-ban készült modelleket is, akkor összesen 192 vasúti kocsiról beszélünk. Szédületes szám.

Érdekesség, hogy amint a szállítmányozási cég munkatársai átveszik a kulcsokat, minden felelősség őket terheli a szállítmány épségéért. Tekintettel, hogy egy átlagos autószállító kamion 7-10 autót tud szállítani modellektől függően, nem kis teher nyomja a sofőrök vállát.

Az első út

Milyen magas vagy?

A Škodákban már megszokhattuk a „Simply Clever” megoldásokat, és nincs ez másként a rakodás során sem. Kevesen tudják, de országonként eltérő, hogy milyen magas járművek vehetnek részt a közúti forgalomban. Míg Csehországban 4,2 méter ez az érték, Németországban például csak 4 méter. Hogy elkerüljék az ebből eredő kellemetlenségeket, a berakodási helyek kilépési pontjainál külön érzékelőket szereltek fel. Ezek automatikusan mutatják a járművezető számára, hogy a kamion magassága 4,0 méternél kisebb, négy és 4,2 méter közötti, vagy 4,2 méternél nagyobb.

Bemutatkozott a megújult KODIAQ

Bemutatkozott a megújult KODIAQ

Frissebb megjelenés, továbbfejlesztett kényelmi és biztonsági funkciók, és visszatért a KODIAQ RS is. Bemutatkozott a megújult KODIAQ.Korábbi cikkeinkEgy sikeres modellhez mindig kényes dolog hozzányúlni, márpedig a KODIAQ a ŠKODA egyik sikermodellje. Megjelenése óta...

bővebben

Báránybőrbe bújt farkas

Ha akarod elegánsan vonul veled, mint egy luxuslimuzin, de ha kiengednéd a gőzt, rögtön partnerre találsz benne. A megújult SUPERB-bet rögtön a legerősebb változatban, a legmagasabb felszereltséggel tettük próbára. A modellciklus feléhez érve a ŠKODA bemutatta a...

bővebben

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.   Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A...

bővebben

FIGYELEM! Ez a posztunk ekkor frissült utoljára: 2018-01-01 . A benne szereplő Információk már érvényüket veszthették.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!