fbpx

Amikor a divat mondja meg...

Tombol az SUV őrület a világban, mindenki, mindenféle méretben ilyen autót akar magának. Az éves szinten 30%-kal bővülő A0 – kis SUV – szegmensben a ŠKODA idén erős ajánlattal jelentkezett. De mit tud a KAMIQ kézi, illetve automata váltóval a háromhengeres 115 lovas motorral?

És rögtön a legelején, a cikk alatti fanyalgó kommenteket megelőzve: ez a motor jó. Érezni, amikor beindítod, hogy háromhengeres? Igen, de egyáltalán nem zavaró módon. Kellően erős? Igen, és a dinamikája is rendben van. Persze, legszívesebben mindenki hat-, és nyolchengeres motorokkal járna, de egyrészről egy ekkora autóba ez a motor is tökéletes, másrészről ideje átállítani a gondolkodásmódunkat, ha életben akarunk maradni ezen a Földön. Egyébként ha körbe nézünk, a versenytársak is háromhengeres motorokat kínálnak, és ha valaki nagyon ragaszkodik a páros hengerszámhoz, elérhető az 1.5 TSI is a KAMIQ-hoz.

KAMIQ

A motor tehát ugyanaz mindkét KAMIQ-ban, ami viszont a jelentős különbség volt a két autó között, az a váltó. Mi általában imádjuk a DSG váltókat, de a KAMIQ-ban nem volt meggyőző, sokkal jobban ajánljuk a hatsebességes kézit, a DSG felárát pedig érdemesebb extrákra költenünk.

 A 115 lovas motor remek partner, ha gyorsabban akarunk autózni, a hatsebességes váltó könnyen és jól kapcsolható, hozza a Škodákban megszokott váltási érzetet. Mivel a fehér KAMIQ-ban nem volt vezetői profil-választási lehetőség, amivel kiválaszthatjuk, hogy mennyire legyen erős a rásegítés mértéke, így azt mondanánk, hogy alapban kicsit könnyű a kormány. Persze ez a városi használat során nem feltétlenül hátrány, és egy elsősorban nőknek szánt modellnél ez rendben is van. Ahogy a SCALA-ban, úgy itt is elérhető a kétfokozatban állítható futómű, amivel keményebbre hangolhatjuk azt, és lejjebb is engedhetjük 10 mm-t. A fehérben ez is hiányzott, illetve nem. Mármint nem hiányzott, hogy nem rendelték bele ezt az extrát. Ez egy kis SUV – avagy crossover – így eleve botorság olyan dolgokat keresni benne, amire nem való ez a kategória.

Műszakilag a KAMIQ a SCALA-val azonos egyébként, így az utastér is onnan származik. Ez nem baj, sőt! Az anyagok és a formák kiemelik a mezőnyből a KAMIQ-ot. Kellemes a mindennapi használatban is, a helykínálat bőséges, és a csomagtartó is méltó a márkához.

 Tanulságos, amikor az ember ugyanazt az modellt tudja vezetni egymás után, eltérő felszereltséggel. Főleg, amikor a jobban felszerelt modellből ül át a kevésbé kistafírozottba. Így könnyen megtudhatjuk, hogy mi az, ami nélkül nem tudunk élni.  A holttérfigyelőt például mindenképpen ajánlanánk, és a KESSY rendszerből is érdemesebb az okosabbat választani, ahogy bizony az első-hátsó parkolóradar sem sorolható az elhagyható extrák közé. És ha már parkolás. A tolatókamerát minden autóban kötelezővé tennénk, de amíg ez nem történik meg, tegyünk magunknak egy szívességet, és rendeljük meg mi. Mivel mindkét autóban volt így nem kellett nélkülözni az ülésfűtést a teszt alatt, de az biztos, hogy ellenkező esetben feltűnő lett volna a hiánya. Mint ahogyan az volt a kormányfűtésé a fehér színűben. Szóval ez az extra pipa.

A fűthető első szélvédő nem a legolcsóbb extra – igaz nem is túl drága –  de a kényelmet meg kell fizetni. És azért az piszok kényelmes tud lenni, hogy ha nem kell kapargatni a jeget reggelente. Ez a fehér KAMIQ tesztje során sokszor eszünkbe jutott, mivel abból hiányzott. Amit nem éreztünk úgy, hogy nem tudnánk nélküle élni, az például a vezetői-profil választás volt, illetve a LED világítás az utastérben. A nagyobb modellekben sokkal többet hozzátesz az utastér hangulatához, mint itt. És furcsa mód az AFS full-LED fényszóró hiánya sem volt annyira észrevehető. A KAMIQ alapban is LED technológiás első fényszórókat kap, és igazán remekül világít velük. Így ha nem ragaszkodunk a dinamikus első irányjelzőhöz, ne fájjon a szívünk, ha nem ikszeljük be. A véleményes extrák közé sorolnánk az elektromos csomagtérajtót is. Mi nagyon szerettünk a rally zöld KAMIQ-ban, de megértjük ha valaki kihagyja a listáról.

Egy dolgot viszont semmiképpen ne hagyjunk ki. Ez a vezeték nélküli Smart Link, amely az Apple CarPlay esetén anélkül csatlakozik indulás után telefonunkra, hogy kábelt kellene használnunk. Zseniális, és nagyon kényelmes. Ahogyan egyébként az egész KAMIQ is az.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!