fbpx

Az új OCTAVIA nemcsak egy új modell.

Egy egészen új fejezet.

Tegnapi cikkünkben megpróbáltuk végig venni azokat az újdonságokat, amelyek a legszembetűnőbbek az új OCTAVIA-n. Ma foglalkozzunk egy kicsit a finomságokkal, illetve nézzünk be a motorházfedél alá is.

Head-up display

Az új OCTAVIA egyik nagy újdonsága a Head-up Display, amely a Style felszereltségtől felfelé lesz elérhető opcióként. Ez a rendszer olyan adatokat képes jól láthatóan és színesben a vezető elé a szélvédőre vetíteni, mint az aktuális sebesség, a navigáció jelzései, a felismert közlekedési táblák, vagy hogy éppen melyik vezetést-támogató rendszer aktív éppen.

OCTAVIA 2020

Már a klíma is okos

Az OCTAVIA immár háromzónás légkondicionálóval is elérhető, és nem csak ez az újdonság ezen a téren. Az új Smart A/C olyan finomságokat is lehetővé tesz, amelyekre eddig csak álmunkban gondolhattunk. Télen például megtehetjük majd, hogy a fázós kezünkre meleglevegőt fújatunk, illetve automatikusan bekapcsol mondjuk a kormányfűtés, míg a csizmában lévő lábunkra hűvősebbet. Mindezt megfejelhetjük az egyszerre fűthető és szellőztethető ülések használatával.

A hőszigetelésen is javítottak, és az OCTAVIA elérhető plusz zajcsillapítással rendelkező első oldalüvegekkel is.

Úton az önvezetés felé

Az új OCTAVIA ismét egy sor olyan kifejezést ismertet meg velünk, amit senki nem fog megjegyezni, de ez nem is baj. Éppen elég, ha annyi marad majd meg utánuk az emberben, hogy még nagyobb biztonságban leszünk ezentúl az utakon az OCTAVIA-ban.

Hiszen az új modell megkapta az prediktív tempomatot (PCC – Predictive  Cruise Control), amely 210 km/h-s sebességig képes teljesen önállóan gyorsítani és lassítani, vagy akár megállítani és újra elindítani az OCTAVIA-t a beavatkozásunk nélkül. Ugyanis nem csak az előttünk haladó sebességét figyeli, de felismeri a közlekedési táblák jelzéseit, használja a navigációs adatokat, illetve a közelben kialakuló torlódások híre is eljut hozzá. A sávtartó rendszer (Lane Assist) felismeri az útfelbontások jelzéseit, a sávelhúzásokat is.

Városi balesetek – sziasztok…

A városi balesetek közül már nem csupán a ráfutásos csattánsokat képes enyhíteni (Front Assist), de képes elkerülni, illetve a enyhíteni az ütközést, ha gyalogos lép elénk, vagy ha egy kerékpáros kerülne veszélybe. És már nemcsak fékezéssel, hanem aktív kormányzással is (Collision Avoidance Assist). A kerékpárosokra egyébként is figyel az új OCTAVIA, hiszen az Exit Warning rendszer megállás után is figyeli, hogy biztonságosan kiszállhatunk-e az autónkból. Elinduláskor pedig a keresztirányú forgalom sem okoz majd gondot tolatáskor, hiszen ezt is figyeli a rendszer.

A városi közlekedés másik veszélyforrása a kanyarodás volt, eddig. Ugyanis ezentúl akár az autót is megállítja a Turn Assist egy kereszteződésnél, ha azt érzékeli, hogy egy szemből vagy hátulról érkező miatt nem biztonságos bekanyarodnunk. A folyamatos online lét, illetve egy külön rendszer segítségével értesülünk a közelben lévő torlódásokról is, jóval korábban, mint ahogy azok a közlekedési hírekbe bekerülhetnének. Ha pedig úgy döntünk, hogy megállunk valahol, az Area View, vagyis a KODIAQ-ban bemutatkozott 360 fokos külső nézet segít nekünk a körültekintő parkolásban.    

De mi hajtja?

Ha röviden akarunk válaszolni, akkor azt mondhatjuk, hogy benzin és dízel motorok, valamit mild-, és konnektoros hibrid, valamint CNG hajtás. Illetve ezek, és a manuális illetve DSG váltók kombinációi, összesen 14 féle változatban.

Ha kicsit a mélyére nézünk a motortereknek, akkor több újdonságot is találunk. A legtöbb motort áttervezték az alacsonyabb fogyasztás, és a károsanyag-kibocsájtás csökkentése érdekében. Az 1.6 dízel kikerült a kínálatból, helyette a 2.0 TDI érkezik kétféle teljesítménnyel. Újdonság még az 1.5 TSI mellett megjelenő Mild-hibrid hajtás, illetve a konnektoros hibrid változat, amely 55 kilométert képes tisztán elektromosan megtenni.

Mikor várható? És mennyiért?

Jelenlegi információk alapján az első darabok valamikor tavasz vége felé kerülnek majd itthon a tulajdonosokhoz, de csak akkor, ha a januárban várható értékesítés induló pillanatában rendelnek. Nem kell üveggömb hozzá, hogy előre lássuk: az OCTAVIA iránt hatalmas lesz a kereslet, és aki késlekedik, az csak a jövő év második felében juthat majd hozzá. Főleg, ha a gyár tartja az ígéretét, miszerint csupán a szériában beépítésre kerülő plusz újdonságok fogják növelni az új OCTAVIA árát, tehát ha nettóban nézzük, valahol a jelenlegi árak környékén fog debütálni az OCTAVIA negyedik generációja. Ez pedig nem rossz ajánlat.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!