fbpx

Az új

ŠKODA OCTAVIA RS iV

Bemutatkozott az új ŠKODA OCTAVIA RS iV, amely az első hibrid technológiát használó sportos modell a márka kínálatában. De nem az utolsó. 

Az eredeti premiert a Genfi Autószalonra ígérték, és bár a szalon elmaradt a Corona vírusveszély miatt, végül mégis a Genfben szokásos sajtónapon tarották meg a premiert. 

A műszaki adatokban sok újdonság nincs, hiszen az elmúlt hetekben a gyár már szinte mindent fontos adatot elárult az újdonságról, két dolgot kivéve: a gyorsulást és végsebességet. Ezek pedig egy sportos modellnél nem mellékes adatok, és mivel az iV most egy olyan kivitel, ami eddig még nem volt, így a most kifutó OCTAVIA RS generáció adatai is csak támpontok lehetnek.

 

Nos, az új ŠKODA OCTAVIA RS iV amellett, hogy tisztán elektromos üzemmódban  60 kilométert tud megtenni – zöld rendszám, igen – végsebesség és gyorsulás tekintetében sem okoz csalódást. Az előbbi 0-100 km/h-ra 7,3 másodperc, utóbbi pedig 225 km/h. Mindezt 245 lóerős összteljesítménnyel, és 30 g/km-es CO2 kibocsátással. ( A konnektoros hibrid rendszer egy 1.4 literes turbós benzinesből, és egy 85 kW-os elektromos motorból áll.) A 400 Nm-es nyomtékot egy hatsebességes DSG váltón keresztül juttatja a talajra, és érdekesség, hogy a hibrid rendszer miatt már az első pillanattól rendelkezésre áll mind a 400 Nm. Ez azért nem hangzik rosszul. 

Persze egy ŠKODA OCTAVIA RS sosem csupán a teljesítményről szól. Hiszen sokan a külseje miatt szeretnek bele. Az újdonság hozza a már megszokott külsőségeket. Fekete hűtőmaszk és tükörházak, hátsó légterelő, csíkká keskenyedő LED-es ködlámpa, és fekete márka-, és modellfeliratok. Alapban 18 colos fekete könnyűfém kerekek járnak hozzá, de opcióként 19 colon is feszíthetnek az abroncsok. A felnik alatt pedig 17 colos féktárcsákkal lassíthatjuk az új OCTAVIA RS iV-t. A futómű minden esetben sport, és a kormányzás rásegítése is teljesen egyedire, progresszívre hangolt.

Bár a mostani bemutatón nem esett szó róla, de a konnektoros hibrid változaton túl az új OCTAVIA RS elérhető lesz még  2.0 TSI motorral (kézi, és DSG váltóval) 245 lovas teljesítménnyel, és kétliteres dízellel is. Ez utóbbiból csak DSG-s kivitel lesz, 200 lóerős teljesítménnyel, viszont elérhető lesz hozzá az összkerékhajtás is.

OCTAVIA RS iV 2020

A külsőségek persze fontosak, de azért lássuk be, sokkal több időt töltünk a volán mögött, így egyáltalán nem mindegy, hogy milyen utastér vesz körbe minket. És itt újra jönnek a már ismerős erények. Az utastér több, mint tágas, sőt! Kategóriájában a legtágasabb, és a kivitelezés is nagyon sportos hangulatot áraszt. A sportülések, a piros varással díszített karpitok, a háromküllős sportkormány és a kevlár mintázatú díszítések minden pillanatban eszünkbe juttatják: ez egy OCTAVIA RS iV. 

Ahol egy kis kompromisszumra kényszerülünk a hagyományos OCTAVIA modellekkel szemben, az a csomagtér. A hibrid rendszerhez nélkülözhetetlen akkumulátor miatt ez a limuzin esetében 450 liter, míg a Combi kivitelnél 490 liter. De ennyi áldozatot meghoztatunk a környezetvédelemért.

Rendelni július magasságától lehet majd az újdonságokat (az összes változatot), és augusztusban, a rendes éves gyárleállás után indul be a sorozatgyártásuk. Tehát az első új OCTAVIA RS modellek az ősz elején kerülnek a szalonokba, illetve a tulajdonosokhoz. 

OCTAVIA RS iV 2020

Előző

Következő

3 hozzászólás

  1. Gyuri

    sziasztok,

    Azt lehet tudni, mikor kezdik meg a magyarországi értékesítését a hibrid octaviáknak?

    üdv,
    Gyuri

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!